Несложната схемичка за честотно управление в началото на темата вероятно ще работи, но има още едно условие, което трябва да се изпълни, а именно - с изменение на честотата трябва да се променя и захранващото напрежение!
Ето това е написано в един старичък учебник - стр. 492-493:
(Обърнете внимание на формулата 24-5 и на следващия я текст!)![IMG_2387[1].JPG](./download/file.php?id=112980)
IMG_2387[1].JPG (41.96 KиБ) Видяна 1808 пъти
![IMG_2384[1].JPG](./download/file.php?id=112981)
IMG_2384[1].JPG (59.5 KиБ) Видяна 1808 пъти
![IMG_2386[1].JPG](./download/file.php?id=112982)
IMG_2386[1].JPG (60.33 KиБ) Видяна 1808 пъти
![IMG_2389[1].JPG](./download/file.php?id=112983)
IMG_2389[1].JPG (50.99 KиБ) Видяна 1808 пъти
В зависимост от приоритета при честотното управление (константна мощност, постоянен момент или момент, пропорционален на квадрата на честотата), захранващото напрежение трябва да се променя различно, а именно:
При постоянен момент то трябва да е пропорционално на честотата (формула 24-6), при постоянна мощност трябва да е пропорционално на квадратния корен от честотата (формула 24-7), а в третия случай - трябва да е пропорционално на втората степен на честотата (24-8).
От формулата P=MΩ, където Ω е кръговата честота (Ω = 2πf) и от първото изречение на предпоследната снимка (подточка -"б") следва, че при регулиране с постоянна мощност на асинхронен двигател със самовентилация, към него задължително трябва да се поставя и допълнителен вентилатор за охлаждане. Докато при регулиране с постоянен момент (подточка -"а") това не е необходимо, тъй като при намаляване на Ω, мощността "P", а следователно и токът падат.
Това са "усмивките от старите ленти"!
В съвременните честотни регулатори тези теоретични изисквания са удовлетворени, а изводът е, че Хидрата е прав и е най-добре да се купи фабричен регулатор. Цената нявга беше лев на Ват, но сега може и да е паднала.
Ето това е написано в един старичък учебник - стр. 492-493:
(Обърнете внимание на формулата 24-5 и на следващия я текст!)
Прикачен файл:
IMG_2387[1].JPG (41.96 KиБ) Видяна 1808 пъти
Прикачен файл:
IMG_2384[1].JPG (59.5 KиБ) Видяна 1808 пъти
Прикачен файл:
IMG_2386[1].JPG (60.33 KиБ) Видяна 1808 пъти
Прикачен файл:
IMG_2389[1].JPG (50.99 KиБ) Видяна 1808 пъти
При постоянен момент то трябва да е пропорционално на честотата (формула 24-6), при постоянна мощност трябва да е пропорционално на квадратния корен от честотата (формула 24-7), а в третия случай - трябва да е пропорционално на втората степен на честотата (24-8).
От формулата P=MΩ, където Ω е кръговата честота (Ω = 2πf) и от първото изречение на предпоследната снимка (подточка -"б") следва, че при регулиране с постоянна мощност на асинхронен двигател със самовентилация, към него задължително трябва да се поставя и допълнителен вентилатор за охлаждане. Докато при регулиране с постоянен момент (подточка -"а") това не е необходимо, тъй като при намаляване на Ω, мощността "P", а следователно и токът падат.
Това са "усмивките от старите ленти"!

В съвременните честотни регулатори тези теоретични изисквания са удовлетворени, а изводът е, че Хидрата е прав и е най-добре да се купи фабричен регулатор. Цената нявга беше лев на Ват, но сега може и да е паднала.
