Понякога ми идват странни молби от приятели на които не мога да откажа. Така е и тази идея на мой приятел таксиджия. По въпроса за електронното устройство му е необходимо някакво зумерче да мяка при липса на вода .Той няма такова образование и пробвал да включи едно реле от турските да мяка. Бобинката на релето я включва през някакъв датчик от два електрода потопени във вода.Естествено не става защото водата има голямо съпротивление. Имам някакви идеи за усилване на сигнала но имам и доста опасения.Най вече по отношение на датчика. Не мога да приема че той ще е идеален има няма.Тая кола като работи ще лашка водата и няма реална ситуация. Освен това няма ли да има коронарна проводимост в мократа пластмаса.Транзисторчето което ще усили тока та да включи релето ще е по чувствитено и няма ли да лъже.Та молбата ми към аудиторията ако някой е правил такова нещо да сподели опита си.
От мобилни телефони до цифрови камери
toraibata
- специалист
25 мнения в "Устройство за следене на нивото на водата в автомобила"
LazarGanev
- "Велик майстор"
- Мнения: 14771
Кажи му да си отстрани течовете, не да се занимава с глупости
Mc Queen
- специалист
- Мнения: 205
LazarGanev написа:Кажи му да си отстрани течовете, не да се занимава с глупостиЛазаре,
Някои незначителни течове са финансово НЕизгодни, за да ги оправяш. (поне при мен е така, не ми се купува нов радиатор заради теч от тръбичката към разширителният съд.)
Колега toraibata
Три пъти хвърлях боб, ама не можах да разбера каква е колата, и каква е охладителната система.
Както и да е.
За моята идея е важно разширителното казанче да НЕ Е под налягане.
galin56
- специалист
- Мнения: 570
На работата имаме точно подобна установка на една машина. Датчика за ниво представлява един цилиндър който би трябвало да се потопи малко под минимума при който искаш да сработи. Около него е нахлузен един поплавък и във поплавъка е вградено едно магнитче. Във цилиндъра най-отдолу има вградена рийд ампула . Нивото като пада, пада и нивото на поплавъка, докато магнитчето му не застане срещу рийд ампулата. И от там като превключи, тя ти превключва и бобинката на релето и от там писка зумера.
Не знам от къде ги взимаме тия датчици и колко струват, но мога да проверя, но със сигурност не е евтино.
А и аз съм на мнението на Лазар, това са абсолютни глупости. То ако беше нужно хората да са направили подобна система. Просто, ако има наистина течове да ги оправи и след това ако нещо го притеснява нищо не му пречи по веднъж в седмицата да вдига капака и да си го проверява визуално, вместо да прави такива системи и да си дава парите за глупости вместо с тия пари да си оправи наистина проблема.
Не знам от къде ги взимаме тия датчици и колко струват, но мога да проверя, но със сигурност не е евтино.
А и аз съм на мнението на Лазар, това са абсолютни глупости. То ако беше нужно хората да са направили подобна система. Просто, ако има наистина течове да ги оправи и след това ако нещо го притеснява нищо не му пречи по веднъж в седмицата да вдига капака и да си го проверява визуално, вместо да прави такива системи и да си дава парите за глупости вместо с тия пари да си оправи наистина проблема.
galin56
- специалист
- Мнения: 570
Mc Queen написа:Значи въобще не съм съгласен с теб. То първо няма финансово изгодни решения за какъвто и да е проблем/ремонт. На никой не му се ремонтира нещо което е работило, но като се скапало какво да се прави. То днеска капе, утре ще тече, други ден ще се спука и ще трябва в багажника да пътуваш с тубата с водата, а зимата какво правим? Пробваш по-евтиния вариант - запояване, ако не става си купуваш нов и така. Всичко друго е заобикаляне или по-точно отлагане на неизбежния проблем.LazarGanev написа:Кажи му да си отстрани течовете, не да се занимава с глупостиЛазаре,
Някои незначителни течове са финансово НЕизгодни, за да ги оправяш. (поне при мен е така, не ми се купува нов радиатор заради теч от тръбичката към разширителният съд.)
MrMurdjo
- майстор
- Мнения: 1574
На моята "Ксантия" има такъв датчик фабрично. Ама отдавна е забравил защо е сложен там, открих, че не работи съвсем случайно. Действието му се базира на два електрода, потопени в антифриза. При падане на нивото и липса на контакт с течността, трябва да запали лампата. Но запали лампата, едва когато го извадих и хубавичко изсъхна на слънце.
Логично, ако разчитам на него, коньо ще отиде у ряката
Логично, ако разчитам на него, коньо ще отиде у ряката

hidrazin
- майстор
- Мнения: 25325
Рид ампулите не са скъпи :
РИД АМПУЛА
Поплавък с магнит и може направо да ти комутира някаква свирка и без реле.
Тая ампула държи на половин ампер. И както е казал galin56 - запояваш и две жици и я слагаш в някаква тръбичка.
Отвън на тръбичката кръгъл поплавък като геврек нанизан около тръбичката и на него закрепен магнит.
Силен магнит може да изчоплиш от някоя лазерна оптика. Всичко това може да монтираш на капачката на разширителния съд.
Само гледай да не прецакаш намиращият се там клапан и той да продължи да си работи нормално.
И кажи на бакшиша да не се стиска а да си оправи колицата.
Някой слънчев ден от леко прокапване ще стане ниагарски водопад и може да опече мотора.

РИД АМПУЛА
Поплавък с магнит и може направо да ти комутира някаква свирка и без реле.
Тая ампула държи на половин ампер. И както е казал galin56 - запояваш и две жици и я слагаш в някаква тръбичка.
Отвън на тръбичката кръгъл поплавък като геврек нанизан около тръбичката и на него закрепен магнит.
Силен магнит може да изчоплиш от някоя лазерна оптика. Всичко това може да монтираш на капачката на разширителния съд.
Само гледай да не прецакаш намиращият се там клапан и той да продължи да си работи нормално.
И кажи на бакшиша да не се стиска а да си оправи колицата.
Някой слънчев ден от леко прокапване ще стане ниагарски водопад и може да опече мотора.

Тема "Устройство за следене на нивото на водата в автомобила" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!