От мобилни телефони до цифрови камери
toraibata - специалист
Понякога ми идват странни молби от приятели на които не мога да откажа. Така е и тази идея на мой приятел таксиджия. По въпроса за електронното устройство му е необходимо някакво зумерче да мяка при липса на вода .Той няма такова образование и пробвал да включи едно реле от турските да мяка. Бобинката на релето я включва през някакъв датчик от два електрода потопени във вода.Естествено не става защото водата има голямо съпротивление. Имам някакви идеи за усилване на сигнала но имам и доста опасения.Най вече по отношение на датчика. Не мога да приема че той ще е идеален има няма.Тая кола като работи ще лашка водата и няма реална ситуация. Освен това няма ли да има коронарна проводимост в мократа пластмаса.Транзисторчето което ще усили тока та да включи релето ще е по чувствитено и няма ли да лъже.Та молбата ми към аудиторията ако някой е правил такова нещо да сподели опита си.
LazarGanev - "Велик майстор"
Кажи му да си отстрани течовете, не да се занимава с глупости
Mc Queen - специалист
LazarGanev написа:
Кажи му да си отстрани течовете, не да се занимава с глупости
Лазаре,
Някои незначителни течове са финансово НЕизгодни, за да ги оправяш. (поне при мен е така, не ми се купува нов радиатор заради теч от тръбичката към разширителният съд.)

Колега toraibata
Три пъти хвърлях боб, ама не можах да разбера каква е колата, и каква е охладителната система.
Както и да е.

За моята идея е важно разширителното казанче да НЕ Е под налягане.
galin56 - специалист
На работата имаме точно подобна установка на една машина. Датчика за ниво представлява един цилиндър който би трябвало да се потопи малко под минимума при който искаш да сработи. Около него е нахлузен един поплавък и във поплавъка е вградено едно магнитче. Във цилиндъра най-отдолу има вградена рийд ампула . Нивото като пада, пада и нивото на поплавъка, докато магнитчето му не застане срещу рийд ампулата. И от там като превключи, тя ти превключва и бобинката на релето и от там писка зумера.
Не знам от къде ги взимаме тия датчици и колко струват, но мога да проверя, но със сигурност не е евтино.
А и аз съм на мнението на Лазар, това са абсолютни глупости. То ако беше нужно хората да са направили подобна система. Просто, ако има наистина течове да ги оправи и след това ако нещо го притеснява нищо не му пречи по веднъж в седмицата да вдига капака и да си го проверява визуално, вместо да прави такива системи и да си дава парите за глупости вместо с тия пари да си оправи наистина проблема.
galin56 - специалист
Mc Queen написа:
LazarGanev написа:
Кажи му да си отстрани течовете, не да се занимава с глупости
Лазаре,
Някои незначителни течове са финансово НЕизгодни, за да ги оправяш. (поне при мен е така, не ми се купува нов радиатор заради теч от тръбичката към разширителният съд.)
Значи въобще не съм съгласен с теб. То първо няма финансово изгодни решения за какъвто и да е проблем/ремонт. На никой не му се ремонтира нещо което е работило, но като се скапало какво да се прави. То днеска капе, утре ще тече, други ден ще се спука и ще трябва в багажника да пътуваш с тубата с водата, а зимата какво правим? Пробваш по-евтиния вариант - запояване, ако не става си купуваш нов и така. Всичко друго е заобикаляне или по-точно отлагане на неизбежния проблем.
zimel - специалист
Някъде имаше тема за контрол на нивото на водата- може и да беше в раздел електротехника.

Иначе нищо сложно - един транзистор, два резистора диод и реле.

Разтърси се по темите, хората си бяха играли да я начертаят схемата.
MrMurdjo - майстор
На моята "Ксантия" има такъв датчик фабрично. Ама отдавна е забравил защо е сложен там, открих, че не работи съвсем случайно. Действието му се базира на два електрода, потопени в антифриза. При падане на нивото и липса на контакт с течността, трябва да запали лампата. Но запали лампата, едва когато го извадих и хубавичко изсъхна на слънце.
Логично, ако разчитам на него, коньо ще отиде у ряката :)
hidrazin - майстор
Рид ампулите не са скъпи :
РИД АМПУЛА
Поплавък с магнит и може направо да ти комутира някаква свирка и без реле.
Тая ампула държи на половин ампер. И както е казал galin56 - запояваш и две жици и я слагаш в някаква тръбичка.
Отвън на тръбичката кръгъл поплавък като геврек нанизан около тръбичката и на него закрепен магнит.
Силен магнит може да изчоплиш от някоя лазерна оптика. Всичко това може да монтираш на капачката на разширителния съд.
Само гледай да не прецакаш намиращият се там клапан и той да продължи да си работи нормално.
И кажи на бакшиша да не се стиска а да си оправи колицата.
Някой слънчев ден от леко прокапване ще стане ниагарски водопад и може да опече мотора.
:partyman:
Neno Er - специалист
За каква вода става дума?
Колата"Москвич" ли е? :?
velsi - Почетен майстор
Моето дърто Ауди си има фабрично такъв датчик в разширителното казанче. Що ли са го сложили там? Дали защото няма нужда или щото не е Москвич...? :? Виж как е реализирано обаче не знам.

Тема "Устройство за следене на нивото на водата в автомобила" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: