• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Tsilkov - майстор
Аз бих сложил дъсчената обшивка над ребрата , а допълнителните перпендикулярни ребра под основните ребра.
Фитилчо - майстор
Аз реших да са L-joist, защото 20 см гредички са доста скъпи а 3 дъски.. ми 250 лева са 72 дъски-демек 4 метров joist е направен от 3 дъски-30 метра от кубик, а при мен няма да имат носеща функция, а само дистанционна за да се побере някъде ватата :supz: .
На мен си ми носи металната конструкция от 100х100х5
h_e - специалист
Tsilkov написа:
Аз бих сложил дъсчената обшивка над ребрата , а допълнителните перпендикулярни ребра под основните ребра.
Така ще ми е най-удобно за монтажа, но ме притеснява, че през зимата обшивката ще остане студена и топлите пари ще кондензират от вътрешната и страна и евентуално могат да станат на лед.
Tsilkov - майстор
Както вече ти писах обшивката не е плътна. При условие че имаш пароизоалция отвътре - няма как да кондензира. Пробвай го на калкулатора да се убедиш. Иначе там по средата тая обшивка е безмислена - да крепи 8 см вата, че и 3 см дебела. Обикновенно обшивката е 1,5-2,5 см. Целта и е да крепи подпокривното фолио докато монтажниците на контралетвите и керемидите стъпват отгоре :idea:
h_e - специалист
Значи, много тънка се оказа играта с тая дъсчена обшивка :) В калкулатора, зададох 3х10 дъски, като оставих 5мм, разстояние между тях.
Получи се конденз. Като направих разстоянието между дъските да е 1 см, вече няма конденз. Ако ще е само за разходката отгоре, то не е ли редно да са по-разредени, т.е. може ли да направя луфта 2-3 см. ? Така ще имам лек запас, иначе кривите са много близки..

Ето как изглежда с луфт 5мм:
Прикачен файл:
r_20+10+3+0.5.jpg
и съответно с луфт 10мм:
Прикачен файл:
r_20+10+3+1.0.jpg
Tsilkov - майстор
Не само че може, ами те дъските ако не са напълно изсъхнали сами си товарят междина :)
Освен това не виждам смисъл да слагаш Vario мембрана - виж как ще се получи с абсолютно плътна.
h_e - специалист
Tsilkov написа:
Не само че може, ами те дъските ако не са напълно изсъхнали сами си товарят междина :)
Освен това не виждам смисъл да слагаш Vario мембрана - виж как ще се получи с абсолютно плътна.
Сложих "PE foil", предполагам това си е найлон :) Както предположи, има подобрение. Но сега като се замислям, то линиите не могат да са много разделени, тъй като сценария е -10 С и 80% влажност, т.е. много сме близо до конденза, има само 20% марж..

Значи да слагам найлон и да не го мисля. Вариото го смятах за лятото, когато потока е обратен, да може стената да съхне навътре.
Т.е. да предположим, че има климатик вътре, тогава парите отвън ще атакуват навътре, и ако не съм с варио мембрана ще кондензират по найлона.
Фитилчо - майстор
Е нали "съхнат" навън през ПРОпускливат амембрана :wink:
Tsilkov - майстор
Найлона също е паробариера , но има недостатъци: лесно се къса , трудно се лепи по снадките с тиксо и силикон (това май е най-големия минус) и не се продава на широки парчета. По-добре дай 1-3 лв./м2 и си вземи истинска пароизолация.
Vario-то за нашия сравнително сух климат не му виждам смисъла. Ти ако цяла зима ватата ще ти е мокра и ще чакаш лятото да се изсуши, то за каква ти е ползата от нея.
Долния ред греди под основните го обърни на 90 градуса за да намалиш термомоста и да "вкоравиш" конструкцията.

Ето така:
Изображение
Фитилчо - майстор
Колко е широка тази пароизолация, щото аз имам Найлон, скойто съм покрил сега дъсчената обшивка,който е широк 4 метра :razz:

Пароизолазията ми е широка 150 см

Aз мога ли да извадя половината дъски от дъсчената обшивка тогава? :?
Последна промяна от Фитилчо на вт фев 03, 2015 11:53 am, променено общо 1 път.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Тема "малка дървена къща - въпроси" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: