В случая - трябва да има отвор и под тази "керемида" , както в плоскостта така и във фолиото.
Почерпете информация и ценни съвети от темите за окачени тавани или разгледайте
изпълнители за окачени тавани и сравенете оферти и цени за вашия предстоящ проект
изпълнители за окачени тавани и сравенете оферти и цени за вашия предстоящ проект
Hursa
- майстор
48 мнения в "Помагайте,дилема с пароизолация на тавански стаи."
ivanovbg
- майстор
- Мнения: 4468
То понеже дървения покрив не гори. Осб и подобни и те не горят. Или пароизолацията, която в повечето случаи е обикновен найлон. В края на краищата има и застраховки.
Пък все пак е модерен дом и никой не си отоплява тавана с печка на дърва. Ако инсталацията е изпълнена правилно и тя не е предпоставка за пожар. За 300-400 лв се слага и мълниезащита. В моя живот съм видял покриви паднали от влага и гниене, но нито един от пожар. Не че не се случва, но е рядкост.
Пък все пак е модерен дом и никой не си отоплява тавана с печка на дърва. Ако инсталацията е изпълнена правилно и тя не е предпоставка за пожар. За 300-400 лв се слага и мълниезащита. В моя живот съм видял покриви паднали от влага и гниене, но нито един от пожар. Не че не се случва, но е рядкост.
georgi82
- специалист
- Мнения: 102
пет яну 26, 2024 6:56 pmHursa написа:Аз точно същото мисля като Вас за вентилирането,такава ми е идеята,а пароизолацията производителя предвижда да има разстояние от поне 3 см между фолиото и гипсокартона,но при мен с преградни стени с cw-та съм го залепил директно за цв-то и отгоре директно картона.Писах на производителя това дали е ОК искаха ми телефона за връзка но не са ми звъняли все още.Но за вентилирането на ватата кажи речи съм го измислил остава само да реша къде да сложа паропреграда,за сега имам на всички стени(вътрешни -двустранно външни-само откъм стаята) но не е проблем да сваля от където и да било при нужда или да добавя ако е необходимо.За стените ще кажа както и да е ,особено за вътрешните, но за тавана си мисля че е задължителна паробариерата още повече че там ватата е доста по рехава и съм виждал вата напоена с вода ,грозна картинка е.чет яну 25, 2024 8:10 pmgeorgi82 написа: Иначе си мисля, че мога да осигуря вентилация защото двете стаи са от двете страни на поповете които крепят билото а то е на височина над 3 метра т.е. по 1,5 метра и в една и в другата стая тавана е прав на 2,45т.е ще имам отгоре около половин метър по цялата дължина на стаите и след тези 1.5 метра започва скосението вляво и вдясно на което мога да оставя тези 5 см. Покрива е 4 скатен и двете стаи с коридорчето ще са до средата на къщата където също ще имам половин метър на който мога да оставя вентилационни отвори към другата половина на къщата която си е таван не затварян отвътре никъде и е доста проветрив.Ако действително тавана се вентилира (дори да е много ограничено) - според мен, така както сте решили е много добре. С тези "5 см" над ватата по скосените участъци, ако правилно съм разбрал, ще съедините всички пространства около помещенията с пространството под билото. Така дори да постъпват водни пари през неплътна преграда, от долните помещения (или дори отделни капки вода, вкарани от вятър, например) - ще може да се изведе тази влага от този сравнително голям обединен обем около и над помещенията. От помещенията пари в тези пространства, заради паропреградите не би трябвало да попада, дори да попада поради малки неплътности, ще е малко и не е проблем *за ватата също). Според мен, добре е слоя вата да е покрит с нещо паропропускливо. Така се избягва не само случайно външно овлажняване, но набиване с прах, боклуци, избягва се разпрашаване на самата вата, подобрява се малко нейната топлоизолираща способност, подобрява се "газоплътността на топлоизолиращия слой". Препоръчват да е покрита с паропропускливо ("водонепропускливо") фолио. Но си е скъпо и може би в случая не си заслужава. Ако измислите с какво по-евтино да я покриете, ще е добре. (Не е добре ватата да е от всички страни покрита с паронепропускливи материали.) А как сте поставили непропускливото фолио - писахте, че не сте го поставили според предписанията.
georgi82
- специалист
- Мнения: 102
пет яну 26, 2024 10:17 pmivanovbg написа: То понеже дървения покрив не гори. Осб и подобни и те не горят. Или пароизолацията, която в повечето случаи е обикновен найлон. В края на краищата има и застраховки.Аз се спрях на ватата точно заради пожароустойчивостта и,за дървото е ясно,но дърво с вата според мен е по-добре от дърво с фибран,застраховка имам и сега преди да са направени стаите,но ще са предназначени за хора,предвидил съм и монтирането на датчици за пушек или пожар там както се казват,защото все пак човешкия живот е над всичко.
Пък все пак е модерен дом и никой не си отоплява тавана с печка на дърва. Ако инсталацията е изпълнена правилно и тя не е предпоставка за пожар. За 300-400 лв се слага и мълниезащита. В моя живот съм видял покриви паднали от влага и гниене, но нито един от пожар. Не че не се случва, но е рядкост.
Трифон П.Трифонов
- майстор
- На линия
- Мнения: 17750
пет яну 26, 2024 10:38 pmchapara написа: No comment.Не ползвам емотикони, затуй имаш палец.
Явно от клипа малко хора разбраха
Успех!
От няколко години съм пред избор на система- разузнал съм всички.
Свързано с клипчето ти.
https://bultermostroy.com/html/upload/i ... ge36.jpeg- дарвена конструкция
https://bultermostroy.com/html/upload/i ... ge37.jpeg- бетон
пп. коментара, относно "керемидата", кърти.
Hursa
- майстор
- Мнения: 1553
В случая – заради използваното ОСБ – на практика няма паропропускливост. Поради това вентилируем покрив може да се направи според втората картинка (за това, което наричат „студен покрив“, пак на „брамак“, със същия коментиращ, но обяснява по първата картинка).
Паропропускливата - дават я, като паропропусклива, водонепропусклива мембрана, но водонепропускливостта и е условна, не може да се нарече надеждно хидроизолираща. Затова някой ползват надеждна хидроизолация (която е паронепропусклива), тогава обикновено се оформят вентилационни отвори и вентилационен "слой" под плоскостите. Но в случая покрива е вече завършен. Ако пространството около така оформените помещения се вентилира достатъчно, през неплътности, дори само дифузно през материала под стрехите. А и те са с пароизолация (помещенията, вградени в това подпокривно пространство), не би трябвало да има проблем (според мен) и без оформена такава конвекция с отвори при билото. (Ако всичко е изпълнено сравнително качествено и в бъдеще не се получат "пробиви" и неплътности.)
(Не вярвайте много на писаното по форуми (имам предвид най-вече написаното от мен – не съм спец в областта ). Не вярвайте особено и на писаното в рекламни брошури. По възможност търсете и сверявайте информацията с такава от надеждни източници. Само това е "съвет". )
пет яну 26, 2024 4:43 pmgeorgi82 написа: 3.контра летваОбикновено се поставя върху плоскостите и върху нея "скарата".
4.паропропусклива мембрана(тя оформя улей между контралетвите)
5.летва
6.керемида
Паропропускливата - дават я, като паропропусклива, водонепропусклива мембрана, но водонепропускливостта и е условна, не може да се нарече надеждно хидроизолираща. Затова някой ползват надеждна хидроизолация (която е паронепропусклива), тогава обикновено се оформят вентилационни отвори и вентилационен "слой" под плоскостите. Но в случая покрива е вече завършен. Ако пространството около така оформените помещения се вентилира достатъчно, през неплътности, дори само дифузно през материала под стрехите. А и те са с пароизолация (помещенията, вградени в това подпокривно пространство), не би трябвало да има проблем (според мен) и без оформена такава конвекция с отвори при билото. (Ако всичко е изпълнено сравнително качествено и в бъдеще не се получат "пробиви" и неплътности.)
пет яну 26, 2024 11:01 pmgeorgi82 написа: пароизолацията производителя предвижда да има разстояние от поне 3 см между фолиото и гипсокартона,но при мен с преградни стени с cw-та съм го залепил директно за цв-то и отгоре директно картона.Според мен, в случая не е проблем - ако действително е паронепропусклива. Но така няма смисъл от това "алуминиево покритие", защото така монтирана не може да се каже, че "отразява инфрачервените лъчи обратно в помещението (подпомага работата на топлоизолацията)". Ако бяхте я монтирали на три сантиметра от гипсокартона - тогава би се формирала въздушна прослойка - и така тази и отразяваща способност би направила тази прослойка около два пъти по-ефективна по отношение на топлоизолационните и качества. Но дори така - по-ефективно би било да се използва 3 см по-дебел слой вата, та дори само 2 см. Поради това евентуално можехте да ползвате по-евтина паропреграда, без "алуминиево покритие".
georgi82 написа: за вентилирането на ватата кажи речи съм го измислил остава само да реша къде да сложа паропреграда,за сега имам на всички стени(вътрешни -двустранно външни-само откъм стаята) но не е проблем да сваля от където и да било при нужда или да добавя ако е необходимо.За стените ще кажа както и да е ,особено за вътрешните, но за тавана си мисля че е задължителна паробариерата още повече че там ватата е доста по рехаваТези мембрани - както паронепропускливата от вътре, така и паропропускливата от външната страна на слоя вата подобряват и газонепропускливостта на стените, а това съвсем не е маловажно (особено ако се получи неплътност във външното или вътрешното покритие). Мисля, че двустранното поставяне на паронепропусклива мембрана - дори на вътрешни стени не е желателно, но ако не са с голяма площ, може би няма да е проблем.
(Не вярвайте много на писаното по форуми (имам предвид най-вече написаното от мен – не съм спец в областта ). Не вярвайте особено и на писаното в рекламни брошури. По възможност търсете и сверявайте информацията с такава от надеждни източници. Само това е "съвет". )
Тема "Помагайте,дилема с пароизолация на тавански стаи." | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!