В случая - трябва да има отвор и под тази "керемида"
, както в плоскостта така и във фолиото.

пет яну 26, 2024 6:56 pmHursa написа:Аз точно същото мисля като Вас за вентилирането,такава ми е идеята,а пароизолацията производителя предвижда да има разстояние от поне 3 см между фолиото и гипсокартона,но при мен с преградни стени с cw-та съм го залепил директно за цв-то и отгоре директно картона.Писах на производителя това дали е ОК искаха ми телефона за връзка но не са ми звъняли все още.Но за вентилирането на ватата кажи речи съм го измислил остава само да реша къде да сложа паропреграда,за сега имам на всички стени(вътрешни -двустранно външни-само откъм стаята) но не е проблем да сваля от където и да било при нужда или да добавя ако е необходимо.За стените ще кажа както и да е ,особено за вътрешните, но за тавана си мисля че е задължителна паробариерата още повече че там ватата е доста по рехава и съм виждал вата напоена с вода ,грозна картинка е.чет яну 25, 2024 8:10 pmgeorgi82 написа: Иначе си мисля, че мога да осигуря вентилация защото двете стаи са от двете страни на поповете които крепят билото а то е на височина над 3 метра т.е. по 1,5 метра и в една и в другата стая тавана е прав на 2,45т.е ще имам отгоре около половин метър по цялата дължина на стаите и след тези 1.5 метра започва скосението вляво и вдясно на което мога да оставя тези 5 см. Покрива е 4 скатен и двете стаи с коридорчето ще са до средата на къщата където също ще имам половин метър на който мога да оставя вентилационни отвори към другата половина на къщата която си е таван не затварян отвътре никъде и е доста проветрив.Ако действително тавана се вентилира (дори да е много ограничено) - според мен, така както сте решили е много добре. С тези "5 см" над ватата по скосените участъци, ако правилно съм разбрал, ще съедините всички пространства около помещенията с пространството под билото. Така дори да постъпват водни пари през неплътна преграда, от долните помещения (или дори отделни капки вода, вкарани от вятър, например) - ще може да се изведе тази влага от този сравнително голям обединен обем около и над помещенията. От помещенията пари в тези пространства, заради паропреградите не би трябвало да попада, дори да попада поради малки неплътности, ще е малко и не е проблем *за ватата също). Според мен, добре е слоя вата да е покрит с нещо паропропускливо. Така се избягва не само случайно външно овлажняване, но набиване с прах, боклуци, избягва се разпрашаване на самата вата, подобрява се малко нейната топлоизолираща способност, подобрява се "газоплътността на топлоизолиращия слой". Препоръчват да е покрита с паропропускливо ("водонепропускливо") фолио. Но си е скъпо и може би в случая не си заслужава. Ако измислите с какво по-евтино да я покриете, ще е добре. (Не е добре ватата да е от всички страни покрита с паронепропускливи материали.) А как сте поставили непропускливото фолио - писахте, че не сте го поставили според предписанията.
пет яну 26, 2024 10:17 pmivanovbg написа: То понеже дървения покрив не гори. Осб и подобни и те не горят. Или пароизолацията, която в повечето случаи е обикновен найлон. В края на краищата има и застраховки.Аз се спрях на ватата точно заради пожароустойчивостта и,за дървото е ясно,но дърво с вата според мен е по-добре от дърво с фибран,застраховка имам и сега преди да са направени стаите,но ще са предназначени за хора,предвидил съм и монтирането на датчици за пушек или пожар там както се казват,защото все пак човешкия живот е над всичко.
Пък все пак е модерен дом и никой не си отоплява тавана с печка на дърва. Ако инсталацията е изпълнена правилно и тя не е предпоставка за пожар. За 300-400 лв се слага и мълниезащита. В моя живот съм видял покриви паднали от влага и гниене, но нито един от пожар. Не че не се случва, но е рядкост.
пет яну 26, 2024 10:38 pmchapara написа: No comment.Не ползвам емотикони, затуй имаш палец.
Явно от клипа малко хора разбраха
Успех!![]()
пет яну 26, 2024 4:43 pmgeorgi82 написа: 3.контра летваОбикновено се поставя върху плоскостите и върху нея "скарата".
4.паропропусклива мембрана(тя оформя улей между контралетвите)
5.летва
6.керемида
пет яну 26, 2024 11:01 pmgeorgi82 написа: пароизолацията производителя предвижда да има разстояние от поне 3 см между фолиото и гипсокартона,но при мен с преградни стени с cw-та съм го залепил директно за цв-то и отгоре директно картона.Според мен, в случая не е проблем - ако действително е паронепропусклива. Но така няма смисъл от това "алуминиево покритие", защото така монтирана не може да се каже, че "отразява инфрачервените лъчи обратно в помещението (подпомага работата на топлоизолацията)". Ако бяхте я монтирали на три сантиметра от гипсокартона - тогава би се формирала въздушна прослойка - и така тази и отразяваща способност би направила тази прослойка около два пъти по-ефективна по отношение на топлоизолационните и качества. Но дори така - по-ефективно би било да се използва 3 см по-дебел слой вата, та дори само 2 см. Поради това евентуално можехте да ползвате по-евтина паропреграда, без "алуминиево покритие".
georgi82 написа: за вентилирането на ватата кажи речи съм го измислил остава само да реша къде да сложа паропреграда,за сега имам на всички стени(вътрешни -двустранно външни-само откъм стаята) но не е проблем да сваля от където и да било при нужда или да добавя ако е необходимо.За стените ще кажа както и да е ,особено за вътрешните, но за тавана си мисля че е задължителна паробариерата още повече че там ватата е доста по рехаваТези мембрани - както паронепропускливата от вътре, така и паропропускливата от външната страна на слоя вата подобряват и газонепропускливостта на стените, а това съвсем не е маловажно (особено ако се получи неплътност във външното или вътрешното покритие). Мисля, че двустранното поставяне на паронепропусклива мембрана - дори на вътрешни стени не е желателно, но ако не са с голяма площ, може би няма да е проблем.
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: