Ел. инструментите. Консумативи.
koveslav - майстор
Ето как става при бойни условия.Съжалявам за лошите снимки при тази светлина,но се вижда промяната в положението на пружината спрямо тежестите и краищата и.Пружината се приплъзва внимателно с клещите в леглото си,докато закопчаването дойде в празно място между тежестите.С клещи и отвертка се поотварят ушите и и с два чифта клещи или(според наличността на инструменти) с едни клещи и отвертка между навивките на отсрещния и край,ушите се откопчават едно от друго.Измъква се старата пружина и новата(или ремонтирана) се вкарва разкопчана на нейно място и след това се закопчава по същия метод.Това е оправдано при полеви условия,липса на специализиран инструмент или въобще зорно положение.Правилната технология е с разглобяване,естествено.

Прикачен файл

Photo0432.jpg

Прикачен файл

Photo0431.jpg

Прикачен файл

Photo0430.jpg
prascho - майстор
Аз те разбрах и от предния пост :) /морална подкрепа/. Само се чудя какво точно е съединителя та трябва да се разглобява. Според мен е все едно дали ще се разглоби планката, като се подмени пружината или по описания от теб метод. Без разглобяване е по трудно, но в крайна сметка резултатът е същия...
koveslav - майстор
prascho написа:
Аз те разбрах и от предния пост :) /морална подкрепа/. Само се чудя какво точно е съединителя та трябва да се разглобява. Според мен е все едно дали ще се разглоби планката, като се подмени пружината или по описания от теб метод. Без разглобяване е по трудно, но в крайна сметка резултатът е същия...
Трябва първо да се запознаеш с принципа на работа и начина на монтаж на този тип съединител и ще разбереш причината за горе зададените въпроси.Демонтажа на съединителя на тези машини(с ДВГ) изисква специализиран инструмент,а умората или скъсването на тази пружина е доста голям проблем,защото веригата не спира да се върти,докато двигателя работи,дори и на празен ход.Машината става опасна за работа,което е най-лошото.Все дертове,които при електрическата са решени от само себе си :D Наздраве!
iivanov - майстор
Разстегнатата пружина си има предистория и оставянето и в действие си е чиста проба немарливост. Виж късането е друга работа. Обаче шанса да скъсаш пружина е нищожен в сравнение с шанса да оплетеш крак в кабела. :-D
fore - майстор
koveslav, понеже си наясно стия демонтажи, а само с гледане занаят не се краде, та да ми обясниш просто как точно става номера с тоя демонтаж на съединителя.
Значи аз съм виждал майстора как придърпва със стартовото въже за да намества буталото в определена позиция, но не знам тук дали има някакво значение това.

Купих от него пластмасов стопер. Свещта се развива и на нейно място се завива стопера, ама предполагам първо трябва да наместя буталото в долна позиция с важето ???

После с ключ за флекс-малък или голям ??? се отвива съединителят в неговите засеци отгоре които има -тоно като за флекс.
Майче и с малък секач и чук става номера с отвиването ?

Резбата мисля беше обратна ???

Незнам кажи така ли е и какво друго има ???
koveslav - майстор
iivanov написа:
Разстегнатата пружина си има предистория и оставянето и в действие си е чиста проба немарливост. Виж късането е друга работа. Обаче шанса да скъсаш пружина е нищожен в сравнение с шанса да оплетеш крак в кабела. :-D
А от какво се разтяга? Явно пропускаме нещо?
fore - майстор
Разтяга се от старост и работа. Предисторията е -амортизация.

При мене може да са високи и оборотите на празен ход. По принцип като работи без капак съединителя не се разтваря сам. Но като е с веригата се случваше понякога да се самозадвжва лекичко- прави 1/4 ход и спираи после пак 1/4. Понякога. Майстора като ми е сменял водещото колело не ми е сменил пружината само. А тя е оригиналната. Машината е 36-ца и е от пантивека.
Лошото е че на ниски обороти без капака-камбаната се увлича и се върти пак, макар че визуално съединителят е събран в нея. Даже с ръката и ракавица пробвах да я спра камбаната и спира и после пак се увлича и тръгва. После при подаване на газ се разтваря съединителят. Майстора каза че бил сменил и паразитният лагер. И верно си има инерция-щом се върти и се увлича лесно.
Може и да намаля леко оборотите. И да се реши проблема.

Въпроса ми беше как точно се блокира буталото и после се демонтира съединителят.
koveslav - майстор
fore написа:
Въпроса ми беше как точно се блокира буталото и после се демонтира съединителят.
За хора без опит аз препоръчвам да се свали предварително и капака със стартера,за да не направите с него беля при стягането наляво накрая..Превърта се коляновия вал бавно надясно,гледано откъм съединителя,докато се усети че буталото опира в поставения стопер и после с ключ се разхлабва надясно по посока на стрелката Off-вижда се на снимката.С поставен стопер не се чука НИКОГА,защото може да счупиш стопера или буталото вътре в чилиндъра. При обратното поставяне,първо се превърта вала наляво,бавно и без засилване,пак до упор в стопера и тогава се стяга.С поставен стартер движението наляво е невъзможно и можеш да се подведеш дали подпира стопера или стартера.Ако е стартера,като разбереш може да е късно.Със секач не препоръчвам на хора без опит,белите лесно се правят.Това,че някой го прави,не е критерии.
fore - майстор
Ясно, ами ключа от флекс за малък или голям флекс ?

Като се демонтира стартерният капак с въжето, после при обратният монтаж трябва ли да се дръпне леко въжето за да се напасне към вала на машината целият механизъм ? Понеже все ги гледах че като монтират стартерният капак и обираха леко свободният му ход и после го дозглобяваха.

Също ми е интересно като се махне стартерният капак, с кое се върти на ляво/надясно вала за да опира в стопера ??? С монтираният вече съединител ?

==========================

И мене ме притеснява да не пробия буталото и тнт. Че верно сакатлъците са бързи.
Сега разбрах за стартера че пречи за обратното завиване. Тоест или чупиш механиката на стартера или буталото заминава или и двете. :)
За обратната резба знам.
Мерси !!!

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: