Ето как става при бойни условия.Съжалявам за лошите снимки при тази светлина,но се вижда промяната в положението на пружината спрямо тежестите и краищата и.Пружината се приплъзва внимателно с клещите в леглото си,докато закопчаването дойде в празно място между тежестите.С клещи и отвертка се поотварят ушите и и с два чифта клещи или(според наличността на инструменти) с едни клещи и отвертка между навивките на отсрещния и край,ушите се откопчават едно от друго.Измъква се старата пружина и новата(или ремонтирана) се вкарва разкопчана на нейно място и след това се закопчава по същия метод.Това е оправдано при полеви условия,липса на специализиран инструмент или въобще зорно положение.Правилната технология е с разглобяване,естествено.
Ел. инструментите. Консумативи.
koveslav
- майстор
4020 мнения в "Тема за резачките и моторните триони"
prascho
- майстор
- Мнения: 3118
Аз те разбрах и от предния пост
/морална подкрепа/. Само се чудя какво точно е съединителя та трябва да се разглобява. Според мен е все едно дали ще се разглоби планката, като се подмени пружината или по описания от теб метод. Без разглобяване е по трудно, но в крайна сметка резултатът е същия...
koveslav
- майстор
- Мнения: 2216
prascho написа:Аз те разбрах и от предния постТрябва първо да се запознаеш с принципа на работа и начина на монтаж на този тип съединител и ще разбереш причината за горе зададените въпроси.Демонтажа на съединителя на тези машини(с ДВГ) изисква специализиран инструмент,а умората или скъсването на тази пружина е доста голям проблем,защото веригата не спира да се върти,докато двигателя работи,дори и на празен ход.Машината става опасна за работа,което е най-лошото.Все дертове,които при електрическата са решени от само себе си/морална подкрепа/. Само се чудя какво точно е съединителя та трябва да се разглобява. Според мен е все едно дали ще се разглоби планката, като се подмени пружината или по описания от теб метод. Без разглобяване е по трудно, но в крайна сметка резултатът е същия...
fore
- майстор
- Мнения: 2054
koveslav, понеже си наясно стия демонтажи, а само с гледане занаят не се краде, та да ми обясниш просто как точно става номера с тоя демонтаж на съединителя.
Значи аз съм виждал майстора как придърпва със стартовото въже за да намества буталото в определена позиция, но не знам тук дали има някакво значение това.
Купих от него пластмасов стопер. Свещта се развива и на нейно място се завива стопера, ама предполагам първо трябва да наместя буталото в долна позиция с важето ???
После с ключ за флекс-малък или голям ??? се отвива съединителят в неговите засеци отгоре които има -тоно като за флекс.
Майче и с малък секач и чук става номера с отвиването ?
Резбата мисля беше обратна ???
Незнам кажи така ли е и какво друго има ???
Значи аз съм виждал майстора как придърпва със стартовото въже за да намества буталото в определена позиция, но не знам тук дали има някакво значение това.
Купих от него пластмасов стопер. Свещта се развива и на нейно място се завива стопера, ама предполагам първо трябва да наместя буталото в долна позиция с важето ???
После с ключ за флекс-малък или голям ??? се отвива съединителят в неговите засеци отгоре които има -тоно като за флекс.
Майче и с малък секач и чук става номера с отвиването ?
Резбата мисля беше обратна ???
Незнам кажи така ли е и какво друго има ???
koveslav
- майстор
- Мнения: 2216
iivanov написа:Разстегнатата пружина си има предистория и оставянето и в действие си е чиста проба немарливост. Виж късането е друга работа. Обаче шанса да скъсаш пружина е нищожен в сравнение с шанса да оплетеш крак в кабела.А от какво се разтяга? Явно пропускаме нещо?
fore
- майстор
- Мнения: 2054
Разтяга се от старост и работа. Предисторията е -амортизация.
При мене може да са високи и оборотите на празен ход. По принцип като работи без капак съединителя не се разтваря сам. Но като е с веригата се случваше понякога да се самозадвжва лекичко- прави 1/4 ход и спираи после пак 1/4. Понякога. Майстора като ми е сменял водещото колело не ми е сменил пружината само. А тя е оригиналната. Машината е 36-ца и е от пантивека.
Лошото е че на ниски обороти без капака-камбаната се увлича и се върти пак, макар че визуално съединителят е събран в нея. Даже с ръката и ракавица пробвах да я спра камбаната и спира и после пак се увлича и тръгва. После при подаване на газ се разтваря съединителят. Майстора каза че бил сменил и паразитният лагер. И верно си има инерция-щом се върти и се увлича лесно.
Може и да намаля леко оборотите. И да се реши проблема.
Въпроса ми беше как точно се блокира буталото и после се демонтира съединителят.
При мене може да са високи и оборотите на празен ход. По принцип като работи без капак съединителя не се разтваря сам. Но като е с веригата се случваше понякога да се самозадвжва лекичко- прави 1/4 ход и спираи после пак 1/4. Понякога. Майстора като ми е сменял водещото колело не ми е сменил пружината само. А тя е оригиналната. Машината е 36-ца и е от пантивека.
Лошото е че на ниски обороти без капака-камбаната се увлича и се върти пак, макар че визуално съединителят е събран в нея. Даже с ръката и ракавица пробвах да я спра камбаната и спира и после пак се увлича и тръгва. После при подаване на газ се разтваря съединителят. Майстора каза че бил сменил и паразитният лагер. И верно си има инерция-щом се върти и се увлича лесно.
Може и да намаля леко оборотите. И да се реши проблема.
Въпроса ми беше как точно се блокира буталото и после се демонтира съединителят.
koveslav
- майстор
- Мнения: 2216
fore написа: Въпроса ми беше как точно се блокира буталото и после се демонтира съединителят.За хора без опит аз препоръчвам да се свали предварително и капака със стартера,за да не направите с него беля при стягането наляво накрая..Превърта се коляновия вал бавно надясно,гледано откъм съединителя,докато се усети че буталото опира в поставения стопер и после с ключ се разхлабва надясно по посока на стрелката Off-вижда се на снимката.С поставен стопер не се чука НИКОГА,защото може да счупиш стопера или буталото вътре в чилиндъра. При обратното поставяне,първо се превърта вала наляво,бавно и без засилване,пак до упор в стопера и тогава се стяга.С поставен стартер движението наляво е невъзможно и можеш да се подведеш дали подпира стопера или стартера.Ако е стартера,като разбереш може да е късно.Със секач не препоръчвам на хора без опит,белите лесно се правят.Това,че някой го прави,не е критерии.
fore
- майстор
- Мнения: 2054
Ясно, ами ключа от флекс за малък или голям флекс ?
Като се демонтира стартерният капак с въжето, после при обратният монтаж трябва ли да се дръпне леко въжето за да се напасне към вала на машината целият механизъм ? Понеже все ги гледах че като монтират стартерният капак и обираха леко свободният му ход и после го дозглобяваха.
Също ми е интересно като се махне стартерният капак, с кое се върти на ляво/надясно вала за да опира в стопера ??? С монтираният вече съединител ?
==========================
И мене ме притеснява да не пробия буталото и тнт. Че верно сакатлъците са бързи.
Сега разбрах за стартера че пречи за обратното завиване. Тоест или чупиш механиката на стартера или буталото заминава или и двете.
За обратната резба знам.
Мерси !!!
Като се демонтира стартерният капак с въжето, после при обратният монтаж трябва ли да се дръпне леко въжето за да се напасне към вала на машината целият механизъм ? Понеже все ги гледах че като монтират стартерният капак и обираха леко свободният му ход и после го дозглобяваха.
Също ми е интересно като се махне стартерният капак, с кое се върти на ляво/надясно вала за да опира в стопера ??? С монтираният вече съединител ?
==========================
И мене ме притеснява да не пробия буталото и тнт. Че верно сакатлъците са бързи.
Сега разбрах за стартера че пречи за обратното завиване. Тоест или чупиш механиката на стартера или буталото заминава или и двете.
За обратната резба знам.
Мерси !!!
Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!
