• 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 386
Ел. инструментите. Консумативи.
ferrari4456 - специалист
Мога ли да ползвам масло Castrol 15W-40 минерално.Ново е маслото запечатано в тенекиени кутии оригиналните на Castrol.Има към 15литра и мога да го взема за около 3лв литъра.Става ли за смазване на веригата?За лятото говоря.За сега си ползвам едно 10W-40 останало.
пишман_майстор - майстор
Щом е за веригата- за мен никакъв проблем :)
Sof - специалист
iivanov написа:
Я почети, преди да почнеш да се набираш.
http://bg.racebiketuning.com/%D0%B2%D1% ... %B0%D1%82/

Да го чета, ама съм го чел 15 пъти, но това е за автомасла в четиритактова система с маслена помпа и картер !

Тук при двутактовите машини нещата са коренно различни- имаме ролкови лагери, а не биелни, бензина е смесен с маслото и тази смес маже и изгаря !

Как ще сравниме масло с какъвто и да е вискозитет което се маже основно под буталото, със сместа при двутактовите мтори която е почти с "вискозитета" и свойствата на бензина-течлива летлива и тнт.

Аз също сравнявах С ТДИ моторите, но оборотите, а не маслата.
==========


Как мислите дали може на така конструиран Двутактов мотор да се сложи турбо при необходимост ? И ще издържи ли на това мазане, та дори и с бензин + пълна синтетика ?

Аз даже и нидекси не знам има ли Двутактовото масло както е при четиритактовите. Там тези индекси както се знае показват- запазването на вискозитета на маслото при висока работна температура, както и запазването на мазилните способности при ниска темпрература на околната среда.

При двутактовите, като се смеси минерално маслото с бензина- дали ще замръзне сместа ако се остави на минусуви температури ????
А дали при висока работна температура минералното масло ще загуби своиствата си да смазва, когато е смесено и работи ????
Щото аз това разбирам от вашите твърдения- мощните машини се чупели когато работели с минерално.
dragozow - майстор
То и сега има разни клипчета с турбо, но самия факт че никой от производителите не го предлага в машини серийно производство значи че няма смисъл. Няма да замръзне горивната смес, бензина е прекалено много. Хубаво е като някой е дал 1000+ лв за мощна машина да спазва предписанията на производителя, а именно:

Код: Избери всички

Новото двутактово масло ХР от Хускварна е разработено за работа при големи натоварвания и високи обороти на двигателя. То е пълна синтетика и е биоразградимо (64% acc OESD301B). Разработено с нов пакет добавки, които осигуряват отлично мазане и по-малко отлагания върху буталото и в картера, в сравнение с маслата от други производители. Съвместимо с всички продукти на Хускварна и по-специално при двигатели с работен обем по-голям от 55 cm³.
http://www.husqvarna.com/bg/accessories/556056/565544/

HP и LS+ не че не стават, но ако стане проблем ще търсите вината в Husqvarna.
iivanov - майстор
ОК, чел си, ама прочете ли за разнородност на молекулите, топлинното им разрушаване, за отлаганията? И нима казваш, че при двутактовия двигател има мазане и над буталото? :-D :? И като е все тая, що не сложиш на косачката м 10 д? Айде прочети за 16ти път.
Sof - специалист
Чакак малко, значи едно е да сложиш на двутактов мотор - четиритактово М10Д и друго е да сложиш- специално за мотора двутактово масло !
Нали горе това казвам че не е коректно сравнението на масла от четиритактови системи с тези от двутактовите.

Даже не е коректно да се слага двутактово за трабант и мотопед на резачките - щото едните работят на 5-6 хиляди оборота, а другите на 12-13 хиляди !!!

Така че М10Д няма работа в тези системи !

Аз говоря за Двутактово на Хускварна - минерално, че не отстъпва на Синтетиката, а даже е по добро в повечето случай.

Единствено е по пушливо. А това за биоразградимата синтетика е като катализатора на колите - все ми е тая. И обикновенно се лъже че е биоразградимо. Те и за Раундъб казват че е биоразградим !


При двутактовият мотор е логично да се маже всичко !!! Къде гори бензина ??????????? :?: Картера е за да се мажат и лагерите заради което има и семеринги !

За отлаганията - може и да са по малко отлаганията със синтетиката, но едва ли има голямо значение - тук клапани няма, а оптлаганията прецакват точно тях.
Е сега ми даде едно старо бутало да си имам за колекцията- надрано от старост, но кой знае какъв нагар нямаше по челото !!!
Илчо Илиев - майстор
Kossis/Fof нямам идея какво си учил, също и от какво разбираш,но....от мотори не разбираш, вземи почети малко, виж на живо кое как е и тогава влизай в тези велики спорове,че има доста материал за една друга тема...
Бъркаш основни понятия и принципи, многословието не значи знания!!!
Сравняваш масло М 10 Д с двутактово,а знаеш ли в какво им е разликата?
Вярно е,че има разлика между двутактовото масло на Щил/Хускварна и двутактово за Трабант(както се изрази), но не е в това, което си мислиш,а само в добавките....
В двутактовия мотор лагерите са търкалящи ,а при четиритактовия са плъзгащи, но това не означава,че не може да се смазват с едно и също масло, въпроса е колко пробег ще имат...
Другото с което се хващаш е турбината, тя също е на плъзгащ лагер,но това не означава,че не може да се смазва и с М10Д....
Има още доста неща, които ги бъркаш,но смятам,че няма смисъл да водим този спор...

п.п. Основния въпрос беше,ЧЕ, фирмата производител ПРЕПОРЪЧВА да се ползват определени масла, за да е безаварийна работата с тяхната техника,а и вероятно, ако стане проблем, може да отхвърлят гаранцията....
Който е достатъчно смел да зареже гаранция на машина за 1000-1500лв, да си слага и изгоряло масло от валяк....
Sof - специалист
Човек, ти слагай, ако искаш и от танк горяло масло !

Аз тези неща ги виждам наживо,


Дали разбирам или не е много относителен въпрос. Принципа ми е ясен и го обясних, което е напълно достатъчно ! А конструктор няма да ставам в Хускварна за да познавам всичко от - до !

Лагерите -съчмени ли са- да
Маже ли се от всякъде системата- и в камерата и от към картера - да

Е тогава какво ????

М10Д е моторно масло, което съм ползвал за Ладата и не бих сипал в каквато и да е двутактова машина !

Да вярно маслата имат общи черти - това че смазват и намаляват триенето , но да кажеш че М10Д е много сходно с двутактовото за Резачка, Извинявай обаче .............

И да ми приписвате това на мене, като през цялото време обяснявам обратното, ми става ясно вече каква е работата !

Ти що не сложиш 0/30 синтетика за съвременни спотрни коли да кажеш как е ?

И на теб ли да приложа диплома за завършено образование по ДВГ ??? За да мога да си излагам мнението тук без тотална атака.

Стига сте ми приписвали че сравнявам М10Д С двутактовото !!!!!!!!!

iivanov го сравняваше и го намеси, аз въобще не съм помислял за него преди това !!!!!!!


Да турбината когато се маже с по гъсто масло- по трудно се развърта и на студ свири лошо -докато загрее маслото ето за това, и защото тя трябва да се развърта бързо и да вдига високи обороти са измислили Синтетиката с по специфичен вискозитет.
Самоче - синтетиката по добре изчезва от картера -от опит ! Няма идеално. Причините са най-разнообразни.
, но повечето свързани с по високата течливост или нисък вискозитет и специална молекула !

И в крайна сметка какво излезе- всичко което стъм написал - казваш че е така, но иначе Аз нищо не разбирам ?
Едно е сигурно- човешката и по специално Българската народо-психология -Неяразбирам със сигурност ! :mrgreen:
Илчо Илиев - майстор
Sof написа:





И на теб ли да приложа диплома за завършено образование по ДВГ ???

![/u][/b]
Както казах и преди, този спор с ТЕБ е безсмислен, аз се предавам :flucht:
Stefan_62 - майстор
Абе, що ми се струва, че всичко опира до рекламата на по-скъпото масло на "Хускварна", което явно не се харчи :lol:. От 5-6 години имам моторен трион на "Хускварна-137-S" добра машинка за домашни нужди, желязна бих казал за експлоатацията която съм и налагал за този период. Когато я купувах от фирмен магазин, понеже продавача ми е познат, приятелски ме посъветва да ползвам масло на "Щил", но аз не купих си на "Хускварна". С триона никви проблеми, но преди три години си взех моторна коса на "Einhell", голяма грешка. Ползвах същата смес която си приготвях и за триона и на третот косене отказа /задрал двигател или лошо смазване/. Както и да е отремонтираха я в един сервиз и тогава пак ми препоръчаха маслото на "Щил". Ами вече трета година лятото кося по близо 5дк. площ по един път в месеца и никакви проблеми, работи, че пушак се вдига. Не казвам, че маслата на "Хускварна" са боклук, но явно качеството им е по-лошо от на "Щил", поне това което внасят при нас.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 386

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: