• 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 386
Ел. инструментите. Консумативи.
Sof - специалист
Тани, дай сега да не смесваме резачките с бор -короните.

Значи принципа е ясен- завиваш на НАЛЯВО съединителят и стягаш. След което посоката на въртене на централната ос (коляно-мотовилковата ос) е такава че съвпада с посоката на затягане. Демек на дясно (веригата отдолу на шината се движи към нас и при нормално рязане тя ни придърпва към обекта-дърво). При подаване на газ центробежният съединител се разтваря и завърта камбаната (водещото колело) в тази посока-дясната. Като се отпусне газта-центробежният се прибира и спира зацепването си към камбаната. Тя продължава да се върти свободно на паразитния лагер и леко призвъннва. Накрая губи инерцията и забавя, но без товар се увлича и продължава да се върти леко. Може и напълно да спре.
Дори когато се сложи капака и тогава може да се удари лентовата спирачка и мигновенно да се блокира водещото колело, в този момент центробежният съединител напиня и се опитва да затяга отново самият себеси- чува се заглъхването на мотора и може да загасне. Съединителят е заклещен от водещото колело, което е заклещено в лентовата спирачка и не може да мърда нито радиално по оста нито аксиално камоли да се саморазвие, поради което мотора се мъчи и загасва-не успява да развие или завие нищо. Ако не загасне ние пускаме инстинктивно газта и съединителя отпуска. Практически е невъзможно саморазвиването заради хватката на лентовата спирачка и проблема с аксиалната посока на движение и най-вече това че двете резбови съединения пак се оказват в противоположни посоки и то на Затягане !

За да се развие нещо е необходимо движение в две посоки- радиално и аксиално по оста. В нашият случай централната ос може да се движи радиално, ама съединителят което е навит на оста на коляномотовилката не може да мърда аксиално.

Ето това е логиката и бачка надеждно от години.

Аз капак които да е прорязан от водещото не съм вижда. Но от верига -да.

Държа да спомена че водещото колело е независим елемент което е поставено на разделящ лагер и винаги се върти свободно върху централната ос на съединителя и коляномотовилката-които са завити здраво едно към друго. Водещото колело не може да окаже никакви съществени инерционни сили на развиване поради малката си собствена маса и получената скорост от съединителя, която в момента на пускане на съединителят започва да намалява и съответно започва да изостава по отношение на съединителя. Но това е мигновено и за части от секундата и при започване на намаляващата скорост на водещото колело то вече се е отделило от съединителя и не може да укаже сили на развиване макар че самото то започва да се оказва в посока на развиване спрямо съединителя си.

Когато машината е с верига- тогава водещото колело се оказва под товар и споменатите сили от мен се променят- защото водещото колело вече е с по голяма тежест и наистина указва при отпускане на съединителя по големи инерционни сили, но те са за части от секундата и не представляват съществен проблем за да има саморазвиване.

А и да не забравяме- до момента на отпускане на съединителят- той самият се оказва приклещен във водещото колело- което не му позволява да мърда Аксиално. Тоест до момента на отпускане на съединителя той не може да се движи аксиално за да се саморазвива и самозавива !!!

Причината да не е добре да се форсира без товар е тази- критичните обороти се достигат бързо и е лошо за мотора. А с товара е регулирана да работи в нормално-оптималните си обороти.
Последна промяна от Sof на чет яну 30, 2014 10:11 am, променено общо 10 пъти.
Stefan_62 - майстор
Точно казано Изображение :drinkers: Ей от едно питане на колегата, каква тематика се разви, но беше нужно да се понаучи нещо :drinkers:
Sof - специалист
Чесно казано и аз не съм се замисля много до сега защо не се саморазвива това водещо колело. Но сега като го разбрах как точно работи-

Евала на инженерите дето са го сътворили-просто и надеждно !
Stefan_62 - майстор
Sof написа:
Евала на инженерите дето са го сътворили-просто и надеждно !
Ами хората когато конструират дадена машина мислят не само за нейната надеждност и безупречна работа, но и за безопастността на потребителя при използването и. Но за жалост не винаги е така :?
iivanov - майстор
Sof написа:

Значи принципа е ясен- завиваш на дясно и стягаш. След което посоката на въртене на централната ос (коляно-мотовилковата ос) е такава че съвпада с посоката на затягане.
Аз пък разбрах, че на тебе ти се губи принципа.И затова ,след първото изречение се отказах да чета това дългото.Ама айде другите да обяснят, че пак ще кажеш, че се заяждам.
Sof - специалист
Губими се каквото кажеш !

Въпроса е да разбираш. И да четеш като не можеш да си го обясниш е все едно.

Чертаеш, гледаш посоките, сравняваш с това като си рязал на къде какво се движи и го разбираш.
Иначе и тоя дето го е измислил ще излезе Глупав пред теб.
Аз за мене си го изясних, защото го разбрах.

(вземи един винт и една гайка и върти и мисли)

Ако някой има нещо неясно и му е интересно може да пита и да спори. Да каже това дали е така или как е ?!

Но като генерално не се разбира от събеседника е безмислено повече да се обяснява.

Всъщност нали ти върши работа машината Иванов ? Ползвай я и не я пали с махнат капака и това е.
iivanov - майстор
И чета, и си го чертая, и го разбирам.По -добре вземи резачката, махни капака и виж нагледно.
Оста се върти НАДЯСНО, но затягаш НАЛЯВО.И Тани даде много добър пример с боркороната.
Sof - специалист
Ок, сбъркал съм посоката която е обратна на нормалната- именно Наляво се затяга в този случай ГАЙКАТА, но винта се върти на дясно !

Айде сега пробвай.

Е като имаш затягане на ляво - демек представи си водещото колело е неподвижно и паразитната ос се върти посредством центробежният на дясно - какво става ???

Проблема е че едното се завива -наляво-в случая водещото колело (гайката), а централната ос-(винт) се върти на дясно.

Както при всяко винтово съединение ! :roll:

Еми за да завиеш два нарезни елемента е необходимо да ги въртиш противоположно, както и да ги развиеш. Или едното да е неподвижно. :mrgreen:

Че съм допуснал грешка -да так е коригирам я. Но трябваше да кажеш -Верно е но има смислова грешка.

А от тука следва че дори когато се удари лентовата спирачка -мотора мъчи в дясна посока и продължава да натяга, защото водещото колело е неподвижно. Тоест -посоката на затягане на централната ос е дясната за нас.
А лявото е за неподвижната част !

Все едно- ти държиш гайката в ръка неподвижно и въртиш на дясно болта -ефекта е че го затягаш.
Кажи че не е така ?! :mrgreen:
Тани - модератор
Sof написа:
Че съм допуснал грешка -да так е коригирам я. Но трябваше да кажеш -Верно е но има смислова грешка.
Е ти нещо грешно казвал ли си досега? Дори когато казаното няма смисъл, ТРЯБВА да ти казваме ПРАВ СИ! И даже да ти се извиним!
Sof - специалист
Е хубаво де -написал съм и двете посоки на една страна. Но това, които може да мисли сам щеше да се сети че не е проблем.

Ако машината работи с лява посока на движение на веригата, тогава водещото колело щеше да се завива на дясно с нормална резба.

Просто не е възможно да въртиш два елемента в една посока и да ги развиваш или завиваш- те практически ще са неподвижни един спрямо друг -ако скоростите има са равни.

Всички завивате и развивате разни винтови съединения ежедневно, ама майче никой не се е замислял как точно работи този елементарен принцип.

А и ми се струва че на тебе Тани още не ти е ясно това което написах до тук за винтовете.

Оправих го горе и сега е ок текста.
Последна промяна от Sof на ср яну 29, 2014 4:52 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 386

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: