Тани, дай сега да не смесваме резачките с бор -короните.
Значи принципа е ясен- завиваш на НАЛЯВО съединителят и стягаш. След което посоката на въртене на централната ос (коляно-мотовилковата ос) е такава че съвпада с посоката на затягане. Демек на дясно (веригата отдолу на шината се движи към нас и при нормално рязане тя ни придърпва към обекта-дърво). При подаване на газ центробежният съединител се разтваря и завърта камбаната (водещото колело) в тази посока-дясната. Като се отпусне газта-центробежният се прибира и спира зацепването си към камбаната. Тя продължава да се върти свободно на паразитния лагер и леко призвъннва. Накрая губи инерцията и забавя, но без товар се увлича и продължава да се върти леко. Може и напълно да спре.
Дори когато се сложи капака и тогава може да се удари лентовата спирачка и мигновенно да се блокира водещото колело, в този момент центробежният съединител напиня и се опитва да затяга отново самият себеси- чува се заглъхването на мотора и може да загасне. Съединителят е заклещен от водещото колело, което е заклещено в лентовата спирачка и не може да мърда нито радиално по оста нито аксиално камоли да се саморазвие, поради което мотора се мъчи и загасва-не успява да развие или завие нищо. Ако не загасне ние пускаме инстинктивно газта и съединителя отпуска. Практически е невъзможно саморазвиването заради хватката на лентовата спирачка и проблема с аксиалната посока на движение и най-вече това че двете резбови съединения пак се оказват в противоположни посоки и то на Затягане !
За да се развие нещо е необходимо движение в две посоки- радиално и аксиално по оста. В нашият случай централната ос може да се движи радиално, ама съединителят което е навит на оста на коляномотовилката не може да мърда аксиално.
Ето това е логиката и бачка надеждно от години.
Аз капак които да е прорязан от водещото не съм вижда. Но от верига -да.
Държа да спомена че водещото колело е независим елемент което е поставено на разделящ лагер и винаги се върти свободно върху централната ос на съединителя и коляномотовилката-които са завити здраво едно към друго. Водещото колело не може да окаже никакви съществени инерционни сили на развиване поради малката си собствена маса и получената скорост от съединителя, която в момента на пускане на съединителят започва да намалява и съответно започва да изостава по отношение на съединителя. Но това е мигновено и за части от секундата и при започване на намаляващата скорост на водещото колело то вече се е отделило от съединителя и не може да укаже сили на развиване макар че самото то започва да се оказва в посока на развиване спрямо съединителя си.
Когато машината е с верига- тогава водещото колело се оказва под товар и споменатите сили от мен се променят- защото водещото колело вече е с по голяма тежест и наистина указва при отпускане на съединителя по големи инерционни сили, но те са за части от секундата и не представляват съществен проблем за да има саморазвиване.
А и да не забравяме- до момента на отпускане на съединителят- той самият се оказва приклещен във водещото колело- което не му позволява да мърда Аксиално. Тоест до момента на отпускане на съединителя той не може да се движи аксиално за да се саморазвива и самозавива !!!
Причината да не е добре да се форсира без товар е тази- критичните обороти се достигат бързо и е лошо за мотора. А с товара е регулирана да работи в нормално-оптималните си обороти.
Значи принципа е ясен- завиваш на НАЛЯВО съединителят и стягаш. След което посоката на въртене на централната ос (коляно-мотовилковата ос) е такава че съвпада с посоката на затягане. Демек на дясно (веригата отдолу на шината се движи към нас и при нормално рязане тя ни придърпва към обекта-дърво). При подаване на газ центробежният съединител се разтваря и завърта камбаната (водещото колело) в тази посока-дясната. Като се отпусне газта-центробежният се прибира и спира зацепването си към камбаната. Тя продължава да се върти свободно на паразитния лагер и леко призвъннва. Накрая губи инерцията и забавя, но без товар се увлича и продължава да се върти леко. Може и напълно да спре.
Дори когато се сложи капака и тогава може да се удари лентовата спирачка и мигновенно да се блокира водещото колело, в този момент центробежният съединител напиня и се опитва да затяга отново самият себеси- чува се заглъхването на мотора и може да загасне. Съединителят е заклещен от водещото колело, което е заклещено в лентовата спирачка и не може да мърда нито радиално по оста нито аксиално камоли да се саморазвие, поради което мотора се мъчи и загасва-не успява да развие или завие нищо. Ако не загасне ние пускаме инстинктивно газта и съединителя отпуска. Практически е невъзможно саморазвиването заради хватката на лентовата спирачка и проблема с аксиалната посока на движение и най-вече това че двете резбови съединения пак се оказват в противоположни посоки и то на Затягане !
За да се развие нещо е необходимо движение в две посоки- радиално и аксиално по оста. В нашият случай централната ос може да се движи радиално, ама съединителят което е навит на оста на коляномотовилката не може да мърда аксиално.
Ето това е логиката и бачка надеждно от години.
Аз капак които да е прорязан от водещото не съм вижда. Но от верига -да.
Държа да спомена че водещото колело е независим елемент което е поставено на разделящ лагер и винаги се върти свободно върху централната ос на съединителя и коляномотовилката-които са завити здраво едно към друго. Водещото колело не може да окаже никакви съществени инерционни сили на развиване поради малката си собствена маса и получената скорост от съединителя, която в момента на пускане на съединителят започва да намалява и съответно започва да изостава по отношение на съединителя. Но това е мигновено и за части от секундата и при започване на намаляващата скорост на водещото колело то вече се е отделило от съединителя и не може да укаже сили на развиване макар че самото то започва да се оказва в посока на развиване спрямо съединителя си.
Когато машината е с верига- тогава водещото колело се оказва под товар и споменатите сили от мен се променят- защото водещото колело вече е с по голяма тежест и наистина указва при отпускане на съединителя по големи инерционни сили, но те са за части от секундата и не представляват съществен проблем за да има саморазвиване.
А и да не забравяме- до момента на отпускане на съединителят- той самият се оказва приклещен във водещото колело- което не му позволява да мърда Аксиално. Тоест до момента на отпускане на съединителя той не може да се движи аксиално за да се саморазвива и самозавива !!!
Причината да не е добре да се форсира без товар е тази- критичните обороти се достигат бързо и е лошо за мотора. А с товара е регулирана да работи в нормално-оптималните си обороти.
Последна промяна от Sof на чет яну 30, 2014 10:11 am, променено общо 10 пъти.