• 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 385
Ел. инструментите. Консумативи.
Sof - специалист
Иванов, съгласен съм че в упътването са посочили тази причината да не се пали резачката без капак, и аз съм я чел но съм забравил че е так.
Майстора при ремонт на машина всеки път ги пали без капак и ги форсира. До сега няма излетял съединител.

Имах една съществена грешка, която я коригирах в поста които съм обяснил принципа. Грешката е че Водещото колело е независим елемент и не е завито към нищо. То винаги се върти нанизано на лагера си свободно. Лагера е нанизан върху оста на коляномотовилката, а съединителят е стегнат здраво чрез обратната резба на тази ос.
След като я разгледах внимателно машината вчера- видях тази грешка и я коригирам. Тя оказва малки промени в обяснението ми и даже променя до някъде нещата в отрицателна посока за саморазвиването на съединителят, когато машината е с верига и капак. Защото тогава водещото колело е под товар и самото то е по тежко-тези инерционни сили тогава са по големи и съществени, но пък самата верига се явява спирачка за водещото колело и спира водещото колело което пак става неподвижно и се оказва в посока на самозатягане спрямо въртящият се отпуснат съединител.

Това допълних в предишният си пост-

Държа да спомена че водещото колело е независим елемент което е поставено на разделящ лагер и винаги се върти свободно върху централната ос на съединителя и коляномотовилката-които са завити здраво едно към друго. Водещото колело не може да окаже никакви съществени инерционни сили на развиване поради малката си собствена маса и получената скорост от съединителя, която в момента на пускане на съединителят започва да намалява и съответно започва да изостава по отношение на съединителя. Но това е мигновено и за части от секундата и при започване на намаляващата скорост на водещото колело то вече се е отделило от съединителя и не може да укаже сили на развиване макар че самото то започва да се оказва в посока на развиване спрямо съединителя си.

Предполагам колега Иванов ти това визираш-подчертаното в горното ми изречение като причина за възможното саморазвиване на съединителя от оста ?

Когато машината е с верига- тогава водещото колело се оказва под товар и споменатите сили от мен се променят- защото водещото колело вече е с по голяма тежест и наистина указва при отпускане на съединителя по големи инерционни сили, но те са за части от секундата и не представляват съществен проблем за да има саморазвиване. Самата верига играе роля на спирачка за свободното водещо колело и то спира.

А и да не забравяме- до момента на отпускане на съединителят- той самият се оказва приклещен във водещото колело- което не му позволява да мърда Аксиално. Тоест до момента на отпускане на съединителя той не може да се движи аксиално за да се саморазвива и самозавива !!!

Тук схеми няма да обяснят това което съм написал. Трябва да се разгледа механизна и да се види кое как се върти и защо.
Ако има неточности нека които е запознат да ги спомене. И аз самият по спомени забравих че Водещото колело не е завито а се върти свободно.
И след развиване на съеринителя излиза от оста с лагера.

Stefan_62, Аз имах грешки но се постарах да ги коригирам за да е вярно и точно обяснението ми.
Пак казвам може и да имам още неточности, но тук се намесват много сили и посоки на въртене и завиване и не е толкова просто.

Лентова спирачка-статична,
Водещо колело-независимо-динамично
Съединител и централна ос завити помеждуси твърдо -динамични.

Ето го и него-съединителят- на него пише -OFF със стрелка сочеща на дясно по посока на въртене на часовника. Тоест на там ще го развиеме ако го чукнеме с секача.

Изображение
пишман_майстор - майстор
Харесвам теми за резачки :) слабост са ми от време оно . Гледам доста мнения и коментари за съединителя , гледам пишете за "чукане" в посоката на час.стрелка за да си го развиете , е то там не се препоръчва "майстор" за да се развие . Има едни стопери ,които се навиват през отвора на свещта и се блокира хода на буталото , вече така блокирано ,че развива и стяга лесно съединител с ключ. Веднъж стегнат добре трудно се саморазвива от самосебе си , но...едно наум де . На мен ми е "хвърчал" съединител , явно толкоз съм го стегнал :x уж само за малко да видя как е маслената помпа и.. ех тоя екоматик маслени помпи, до какви "рискове" стигаме :mrgreen:
Sof - специалист
За стопера споменах, че се завива в цилиндъра и после се развива или със специален ключ или със секач и чук. Реално вторият метод е по хамалски, но пак чука не контактува директно върху съединителя и не е толкова фатално.

Вярно че майстора имаше някакъв ключ за тоя съединител.

Колега я напиши как успявате да изстреляте съединителя от оста -подробно.
Защото на мене не ми го побира главата просто. Дори да е развити и да се върти по резбата свободно, но разбирасе да е почти докрая навит на нея, ако се подаде газ- моментално се самозатяга - това е и идеята. Просто в първият момент-съединителя е неподвижен и централната ос се завърта в посоката на завиване, та малко или много се затяга към него, дори след като той придобива скороста и.
При внезапно спиране на мотора-инерцията на съединителя по резбата е пак в посока надясно-демек се дозатяга. :? :shock:
Значи излиза че Ти си го сложил на оста и си го завил на една, две врътки по резбата и после си запалил.

Незнам. Опиши какво си направил че да успееш в това начинание. Другите да не го правят, ако си развиват сами съединителя.
пишман_майстор - майстор
Това става наскоро. Правих една Долмар-ка 115 52 кубика с инжекционен тип карб ( точно този модел са ми голяма тръпка) резачката е със супер съотношение тегло/отдадена мощност/надеждност. Тоя модел и до ден днешен е култ и е една от най-уважаваните резачки- лек профи клас в немско сред дърварските среди ! За сведение Долмар правеше мн добри резачки едно време , от сегашните само големите кубатури биват, малките станаха като масата по-новите Щилки и Хуски-та, мн пластмаса и слаб мат'риал :wink: ....та постегнах аз съединителя и я запалих, но без капака ! После като върна лентата назад ,явно толкоз съм го стегнал тоз съединител...По принцип когато го правя това нещо ,проверявам по три пъти нещата и ако позволява - не слагам и съединителя за пробата без капак , . Но тази се оказа с екоматик маслена помпа , т.е. помпата работи само ако се върти теглещото колело , щото взема движение от там , за разлика от другия тип - с шнек на кол.вал , там и да бръмчи на място със спряла верига - помпата работи ( за мен по-добрия вариант) и блъска масло в отвора за мазане на веригата. Та си викам , само да я пална да видя дали ще "фърля" масло, изфорсах я два три пъти , видях че вс е ток и жица и още докато е на "обороти" , я угасих от ключа и бам ! Съединителя отлетя :lol: Яка компресия имаше ( и сега я има ) Пружините се разпънаха и т.н. Е после я направих , събрах чарколята и с нови пружини стана един път , стегнах го добре този път и няма проблем вече там . Но лично препоръчвам пробите да са с капака . За безопасност .
П.п. забелязах ,че си писал ,че при внезапно спиране на мотора ,се самозатягал - грешно е, точно инерционните сили го "развиват" , да не се бърка със внезапно спиране на съединителя :!: Там е друго - самозатяга се още съединителя в него момент , но ако поради някаква причина спре мотора ( блокира ) съединителя се стреми да се "отвърти" и излети . Това разбира се при "външни" модели , има и мн резачки при които съединителя е от "вътрешната" страна , там е трудно да стане описания ефект .
Последна промяна от пишман_майстор на вт фев 04, 2014 9:39 am, променено общо 1 път.
Sof - специалист
Е да при спирането има резон да се разпадне. И според мене само тогава е най възможно.

Какво представлява тоя инжекционов тип система ?
пишман_майстор - майстор
За карба, модела е Тилотсон , така го водят - инжекционен ! Въпреки че какво точно му е инжекционното :? но е факт ,че доста лесно пали студен и преходите от ниски към високи е чудесен . По каталожни данни за една и съща машина с различни карб-ове ( Валбро и Тилотсон ) мощността на едната е малко по-голяма ( за Тилотсон-а) . Точно при този няма клапичка за студеното палене ( както е при Валбро-то ) Явно се впръсква малко гориво на инж.принцип в смук.колектор и оттам идва и наименованието - инжекционен . Не съм се замислял , но да не би да е на принципа като ускорителната помпа при авт.карбове ...
Sof - специалист
Най вероятно е на подобен принцип-набива през дифузерна помпа чрез мембрана гориво. А и щом няма дросел за смукача значи наистина принципа отива към инжекциона.
Моно инжекция :-D

Волброто си е с двата дросела -класически карб.

пишман_майстор, Ти си от хората които поназнаиват доста ми се струва и можеш да споделяш правилен опит с нас колега ! :prost:
iivanov - майстор
Майсторе, гледам имаш поглед върху нещата, да питам.По едно време се бях зарибил за шиндайва 490, ама липсата на сервиз по нашия край ме отказа.Сблъсквал ли си се с тези машини?
пишман_майстор - майстор
Не съм. Малко екзотика са . Какво точно и има на твоята , може и да помогна , от хора се прави :-D не от извънземни .
iivanov - майстор
Аа, нищо и няма, малък звяр е.От любопитство питам. :partyman:
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 385

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: