Иванов, съгласен съм че в упътването са посочили тази причината да не се пали резачката без капак, и аз съм я чел но съм забравил че е так.
Майстора при ремонт на машина всеки път ги пали без капак и ги форсира. До сега няма излетял съединител.
Имах една съществена грешка, която я коригирах в поста които съм обяснил принципа. Грешката е че Водещото колело е независим елемент и не е завито към нищо. То винаги се върти нанизано на лагера си свободно. Лагера е нанизан върху оста на коляномотовилката, а съединителят е стегнат здраво чрез обратната резба на тази ос.
След като я разгледах внимателно машината вчера- видях тази грешка и я коригирам. Тя оказва малки промени в обяснението ми и даже променя до някъде нещата в отрицателна посока за саморазвиването на съединителят, когато машината е с верига и капак. Защото тогава водещото колело е под товар и самото то е по тежко-тези инерционни сили тогава са по големи и съществени, но пък самата верига се явява спирачка за водещото колело и спира водещото колело което пак става неподвижно и се оказва в посока на самозатягане спрямо въртящият се отпуснат съединител.
Това допълних в предишният си пост-
Държа да спомена че водещото колело е независим елемент което е поставено на разделящ лагер и винаги се върти свободно върху централната ос на съединителя и коляномотовилката-които са завити здраво едно към друго. Водещото колело не може да окаже никакви съществени инерционни сили на развиване поради малката си собствена маса и получената скорост от съединителя, която в момента на пускане на съединителят започва да намалява и съответно започва да изостава по отношение на съединителя. Но това е мигновено и за части от секундата и при започване на намаляващата скорост на водещото колело то вече се е отделило от съединителя и не може да укаже сили на развиване макар че самото то започва да се оказва в посока на развиване спрямо съединителя си.
Предполагам колега Иванов ти това визираш-подчертаното в горното ми изречение като причина за възможното саморазвиване на съединителя от оста ?
Когато машината е с верига- тогава водещото колело се оказва под товар и споменатите сили от мен се променят- защото водещото колело вече е с по голяма тежест и наистина указва при отпускане на съединителя по големи инерционни сили, но те са за части от секундата и не представляват съществен проблем за да има саморазвиване. Самата верига играе роля на спирачка за свободното водещо колело и то спира.
А и да не забравяме- до момента на отпускане на съединителят- той самият се оказва приклещен във водещото колело- което не му позволява да мърда Аксиално. Тоест до момента на отпускане на съединителя той не може да се движи аксиално за да се саморазвива и самозавива !!!
Тук схеми няма да обяснят това което съм написал. Трябва да се разгледа механизна и да се види кое как се върти и защо.
Ако има неточности нека които е запознат да ги спомене. И аз самият по спомени забравих че Водещото колело не е завито а се върти свободно.
И след развиване на съеринителя излиза от оста с лагера.
Stefan_62, Аз имах грешки но се постарах да ги коригирам за да е вярно и точно обяснението ми.
Пак казвам може и да имам още неточности, но тук се намесват много сили и посоки на въртене и завиване и не е толкова просто.
Лентова спирачка-статична,
Водещо колело-независимо-динамично
Съединител и централна ос завити помеждуси твърдо -динамични.
Ето го и него-съединителят- на него пише -OFF със стрелка сочеща на дясно по посока на въртене на часовника. Тоест на там ще го развиеме ако го чукнеме с секача.

Майстора при ремонт на машина всеки път ги пали без капак и ги форсира. До сега няма излетял съединител.
Имах една съществена грешка, която я коригирах в поста които съм обяснил принципа. Грешката е че Водещото колело е независим елемент и не е завито към нищо. То винаги се върти нанизано на лагера си свободно. Лагера е нанизан върху оста на коляномотовилката, а съединителят е стегнат здраво чрез обратната резба на тази ос.
След като я разгледах внимателно машината вчера- видях тази грешка и я коригирам. Тя оказва малки промени в обяснението ми и даже променя до някъде нещата в отрицателна посока за саморазвиването на съединителят, когато машината е с верига и капак. Защото тогава водещото колело е под товар и самото то е по тежко-тези инерционни сили тогава са по големи и съществени, но пък самата верига се явява спирачка за водещото колело и спира водещото колело което пак става неподвижно и се оказва в посока на самозатягане спрямо въртящият се отпуснат съединител.
Това допълних в предишният си пост-
Държа да спомена че водещото колело е независим елемент което е поставено на разделящ лагер и винаги се върти свободно върху централната ос на съединителя и коляномотовилката-които са завити здраво едно към друго. Водещото колело не може да окаже никакви съществени инерционни сили на развиване поради малката си собствена маса и получената скорост от съединителя, която в момента на пускане на съединителят започва да намалява и съответно започва да изостава по отношение на съединителя. Но това е мигновено и за части от секундата и при започване на намаляващата скорост на водещото колело то вече се е отделило от съединителя и не може да укаже сили на развиване макар че самото то започва да се оказва в посока на развиване спрямо съединителя си.
Предполагам колега Иванов ти това визираш-подчертаното в горното ми изречение като причина за възможното саморазвиване на съединителя от оста ?
Когато машината е с верига- тогава водещото колело се оказва под товар и споменатите сили от мен се променят- защото водещото колело вече е с по голяма тежест и наистина указва при отпускане на съединителя по големи инерционни сили, но те са за части от секундата и не представляват съществен проблем за да има саморазвиване. Самата верига играе роля на спирачка за свободното водещо колело и то спира.
А и да не забравяме- до момента на отпускане на съединителят- той самият се оказва приклещен във водещото колело- което не му позволява да мърда Аксиално. Тоест до момента на отпускане на съединителя той не може да се движи аксиално за да се саморазвива и самозавива !!!
Тук схеми няма да обяснят това което съм написал. Трябва да се разгледа механизна и да се види кое как се върти и защо.
Ако има неточности нека които е запознат да ги спомене. И аз самият по спомени забравих че Водещото колело не е завито а се върти свободно.
И след развиване на съеринителя излиза от оста с лагера.
Stefan_62, Аз имах грешки но се постарах да ги коригирам за да е вярно и точно обяснението ми.
Пак казвам може и да имам още неточности, но тук се намесват много сили и посоки на въртене и завиване и не е толкова просто.
Лентова спирачка-статична,
Водещо колело-независимо-динамично
Съединител и централна ос завити помеждуси твърдо -динамични.
Ето го и него-съединителят- на него пише -OFF със стрелка сочеща на дясно по посока на въртене на часовника. Тоест на там ще го развиеме ако го чукнеме с секача.
