Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Имам котел с горелка Green Eco Therm, горелката е GP18, миналата зима го ползвахме кратко със стаен термостат и не бях доволна от комфорта на температурата и разхода на гориво. Искам да направя оптимални настройки за ефективно и икономично отопление. Искам да използвам температура на водата, не стайния термостат. Постоянно съм в къщи и мога да наблюдавам и променям настройките докато стигна до задоволителни резултати. Моля да проявите търпение, лаик съм. Отоплява с един етаж 70 кв м , три стаи с по един радиатор ( в най-голямата има два, но поне за сега с един е достатъчно топло), коридор и лира в банята. Има изолация и прозорци двоен стъклопакет. В момента проблема ми е, че горелката непрекъснато включва и изключва, вчера не правеше така, може да съм бутнала нещо, щото се ровех из менюто. Сега съм заложила температура 55, вентилатор 65, Effect Level 2, което е 10kw.
morfei1 - специалист
Нормално е да изключва по често в това топло време, всички изключват, дори и да се управляваш по вода. Може би минималната мощност трябва да бъде под 3kw за да не успее да изключи, което незнам дали е възможно да се постигне като стабилна работа, на която и да е горелка или котел.
Последна промяна от morfei1 на вт ное 26, 2019 5:33 pm, променено общо 1 път.
По СТ, поставен в най студената стая, ще изключва и включва по рядко.
Това е валидно за по топло време. Като почне зимата, ни по стаен, ни по вода.
Тогава трябва да се намери равновесното положение между мощност на котела и топлозагуби на къщата. Инак, ако е сравнително мощен котела и е настроен на висока мощност, пак би спирал работа.
Добре е да се върнат настройките за работа по СТ.
вт ное 26, 2019 2:09 pmmorfei1 написа:
Нормално е да изключва по често в това топло време, всички изключват, дори и да се управляваш по вода. Може би минималната мощност трябва да бъде под 3kw за да не успее да изключи, което незнам дали е възможно да се постигне като стабилна работа, на която и да е горелка или котел.
Благодаря. Наистина времето навън е все още топло. Увеличих хистерезиса и май така е по-добре. Ще наблюдавам. Може ли да чуя вашите мнения за първоначалното количество пелети за запалване и за процентите на вентилатора.
morfei1 - специалист
С колкото по-малко пелети палиш, токова по-добре. С колкото по нисък вентилатор можеш да гориш добре, толкова по добре. Разбира се има един минимум под който и да искаш не можеш да паднеш.

Пример с моята горелка която е различна от твоята.

Първоначално зареждане по стандартни настройки 60 сек. което с моят дебит на на шнека е 240гр. Сега в момента пали с зареждане 38 сек. което е 152 гр. обаче вентилатора е на 35%. Със стандартния вентилатор 48% и зареждане 38 сек. беше невъзможно паленето, и не защото дозата е малка, а защото вентилатора е прекалено силен и има обратен ефект.

Подобна е и схемата с минимална и максимална мощност. Максималната мощност я правиш според радиаторната мощност при определена температура на котелната вода с която може да стоплиш стаите до желания градус. Пример аз при 65/45/24 имам 14kw от радиатори а горелката ми е макс 12kw. При 50/30/24 имам 7.5kw от радиатори, а мин. мощността на горелката е 5.5kw и пак изключва. Сега си представи какво ще е ако я избримча на 25 - 7kw. За сега ме устройва, като стане студено, ще му мисля, ако не се справя. Повече не ми трябва, а ако потрябва, винаги мога да увелича с няколко киловата. Минималната, зависи от много неща, но 5kw е един разумен минимум, ако може по-надолу още по-добре. Зависи и какъв режим на отопление се ползва 24/7 или почасово. При първия е препоръчително по-ниска мощност, при втория, за по-бързо стопляне си иска киловати. Кой е по-икономичен, всеки си преценя сам за себе си.

Не става от раз иска си доста наблюдения. Универсална формула няма, всяка система и къща е различна, нуждата от отопление също.

Като за начало:
Трябва да си знаеш загубите при различната външна темп.
Трябва да си знаеш мощността на радиаторите при различната подавана вода и желана темп в стаята, спрямо външната температура.
Трябва да познаваш "логиката" на контролера на горелката, за да знаеш каква мощност подаваш.

Всичко е написано, иска си четене и изчисления, само тогава можеш да си настроиш нещата що годе добре.

Принципно стайният термостат не го харесвам,освен ако не е във всяка стая и управлява радиатора, а не горелката. Другата му полза е отдалечен on/off, което си е удобство, в по-топло време, когато помещенията не изстиват под определен градус - примерно за цял ден и се налага работа по график. Тва си е мое мнение, има хора го предпочитат.
andy_forresite - майстор
Морфиъс, листен ту ми. Ние се ентусиазираме от такива системи и се чудим какво още да сръчкаме да ни стане още по-интересно. Ти, Трифон и Я се кефим. Но за мен ако клиентът трябва да знае всичко изброено, да пиполи копчетата и да разцъква "елката", значи има нещо силно сбъркано в цялата работа.

Тази горелка не трябва да гори с 10 kw срещу три радиатора, а с 5 kw. То зависи и колко са големи, имат ли термостатни вентили с термоглави, нямат ли. Вода 55 се постига лесно, 60 е по-трудно - няма да гаси или поне не често. Без термоглави ще стане жега.
Какъв е бил проблемът с термостата по-конкретно?
morfei1 - специалист
Анди съгласен, но ако искаш сам да си помогнеш, трябва да ги научиш тези неща, съдя по мен. Оттам на сетне, ако те кефи ще започнеш да се интересуваш повече и повече. Няма как сам да си помогнеш при положение, че не познаваш принципа на работа на отделните компоненти в нея. В такъв случай като клиент, се обръщаш към фирмата която ти поддържа системата и т.н.т.

70кв.м с 3 радиатора. Примрено да приемем, че са 600/2000 / T22, което си е голям радиатор.

При температура на водата
65/45/24 - са 6.6 Kw общо за 3бр.
60/40/24 - са 5.5 Kw общо за 3бр.
55/35/24 - са 4.5 Kw общо за 3бр.

Четвъртия и да го броя и да не го броя, все тая.... в момента не работи.

Тоест, ако примем, че горелката работи на стандартни 18 - 5kw, минималната мощност на горелката идва почти на кантар с максималната мощност на радиаторите, които могат да отдадат при тази температура 55C, при 100% отворени вентили, но те по този начин могат да работят само дакото отоплят помещенията, после подържанете на температурата става с доста по малка мощност и започва циклажа на горелката. Като се вземе предвид изолацията, и по-хубавата дограма и топлото време, няма как да не изключва тази горелка. Някъде писа, че е била ограничена на 10Kw, ако е за макс мощността ОК, ама минималната пак и идва висока.

Ако 55C на водата стигат за постигане на температурата в помещенията. Аз бих намалил максималната мощност, а също и минималната за да мога забавя максимално процеса на затопляне на стаите във времето, ако системата работи 24/7. Дори и да спре горелката, паузите и трябва да са продължителн,. Предполагам, че помещенията изстиват бавно, заради изолация, дограма и топло време. Ако помпата продължава да върти, водата изстива по-бързо. Ако спира и помпата, горелката трябва да запали и да си включи помпата, когато темп при СТ падне под зададената + хистерезиса.

Може и да бъркам, аз за т'ва не ги харесвам CT :-D
Ееее, най после някой да обясни, за сетен път. В същото време, излизат въпроси като;
- Ш'топля голяма къща, към 200 квадрата, живейми с бабата, ма унукити ридоуно си идат по празници. 55 киловата котел дъл ш'на стопли?
Даже доста редовно излизат. Питател , преди малко се усъмни в предложение на дистреибутор, което е...!!!!!!...Ужас!!!

Тема "Пелетна горелка Green Eco Therm GP18" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: