Ти до сега си нямал "земен и нулев", а защитното заземяване са го ползвали и за нула, поради липсата на трета нулева шина.. Нулата на изхода на ДТЗ може да се "ползва" само от кинсуматори включени на фазата която минава през нея..
нед дек 15, 2019 6:58 pmmomez написа: Тия "специалисти", за да си спестят нулева шина преди ДТЗ в таблото, беха обърнали на осветлението "земния" и "нулевия". И ЯВНО тоя земния към ключа са го "мислили" за нулев в ключа иначе друго обяснение нямам. Сега като има 2 нулеви шини и една заземителна, осветлението е свързано както трябва и този си е заземителен и напълно излишен. Е тва е икономията води до глупости. Ако некой си беше разцъкал тройния кабел в ключа, както си вика тва е сигурно за двоен ключ щеше има БУМ.То имаше тема у форума дето некой си търсеше земното.
Ти откъде си сигурен, че имаш заземителен проводник? Ако съдиш по цвета това не е ориентир. Този клеморед (шина) де си си мислил, че е земно, напълно възможно е да е нула и това обяснява цитираното.
Само че не са обърнали земния и нулевия, а са ползвали ЖЗ за нула преди ДТЗ.
Дали това е така обаче ще трябва да се проследят влизащите в ап.табло проводници до електромерното табло и връзките в него.
А е възможно и да са ползвали земното за Нула на кръговете без ДТЗ, по начина описан във втория пост. Ако има изтеглен ЖЗ проводник от ап.табло до електромерното, то в електромерното най-вероятно шините на земно и нула са свързани с мост па и ако няма заземление към шината определена за земно, то това прилича като втори нулев проводник. И въпреки това правилното за мен е ЖЗ да се ползва като защитен, а не като работен проводник за нула.