• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
gogo7777 - майстор
Здравейте,
Имам един теоретичен въпрос. За регулиране оборотите на трифазен двигател посредством втори такъв, (механично свързани на една ос и електрически между намотките), трябва ли двигателите да са напълно еднакви или е достатъчно да са с еднаква мощност?
Също ме интересува губи ли се от въртящ момент при тази постановка.
:?
Andri01 - майстор
Интересен начин за свързване?! Механично и електрически??? Я,дай повече инфо за това свързване? Къде и го има ,каква е целта му. С единия да регулираш оборотите на другия-механически или електрически? Изходящия вал къде е? :?
gogo7777 - майстор
Електрически се регулира. Изходящ вал, където ти е кеф....на единия мотор, на другия или в средата където са свързани механично. Схема на свързване със сигурност имам някъде, но не я намирам :x ....даже помня, че имаше два варианта на свързване.
ESPACE - майстор
чет дек 26, 2019 10:36 amgogo7777 написа:
Здравейте,
Имам един теоретичен въпрос. За регулиране оборотите на трифазен двигател посредством втори такъв, (механично свързани на една ос и електрически между намотките), трябва ли двигателите да са напълно еднакви или е достатъчно да са с еднаква мощност?
Също ме интересува губи ли се от въртящ момент при тази постановка.
:?
Според мен такъв Франкенщайн не може да съществува!
gogo7777 - майстор
Метода е античен и не е популярен за сегашно време.
Прерових половината компютър и още не намирам схемите.
Билян - специалист
Това съм го виждал на корейски струг но не за регулиране на обороти а за плавен старт а може би имаше и две скорости отдавна беше
gogo7777 - майстор
Получих жокер.....чакам и схеми на свързване :)
За тази постановка трябвало роторите да са с намотки. Че такива двигатели намират ли се..... :?
plamen6703 - майстор
Прикачен файл:
pic.png

Прикачен файл:
pic1.png

Прикачен файл:
pic2.jpg
pic2.jpg (35.15 KиБ) Видяна 2756 пъти
gogo7777 - майстор
А.....точно това е. Мерси.
:partyman:
koveslav - майстор
На големите корейски стругове съвсем нормални трифазни асинхронни мотори са свързани и механично(монтирани са с валовете един срещу друг и са зацепени в едно и също зъбно колело) и електрически и винаги работят заедно.Свързват се по две схеми,доколкото знам в едната са вързани последователно,а в другата успоредно,а е възможно и при едната да са в звезда а при другата в триъгълник-мога да видя точно как бяха и дори да снимам схемата на капака,мисля че на единия струг още стои.Въпроса е че винаги работят и двата мотора.В зависимост от нужния въртящ момент с ключ на таблото отпред се превключват в едната от схемите.На таблото има фабрично и ампермер и се вижда консумацията по време на работа.Има разлика в консумацията при двете различни схеми и на свободен ход и под товар.
  • 1
  • 2

Тема "Регулиране обороти на трифазен ел. двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: