• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kozl - майстор
нед яну 12, 2020 10:26 amТрифон П.Трифонов написа:
нед яну 12, 2020 10:10 amkozl написа:
Опа!!! Козлин, налягането на манометрите не е еднакво.
На подаващате е малко над 0.41, а на обратната е малко под 0.41.
Като стар разведчик, научен съм да отчитам ъгъл, вятър...
Това доколкото са прецизни и поне калибрирани показания манометрите де.
Тоест, аз виждам разлика от ок. 1 метър воден стълб, създавано от помпата, между входа и изхода ѝ.
Едно деление са 2 десети бара. Може би 4,2 бара на гореща и 4,1 бара на охладена. То за точност требе да се снима точно срещу манометъра или в центъра на двата, та да се елиминират ъглите на отчитане.
Ама в тая тема е като хем сърби, хем боли. Хем да е по-топли и хем да по-тихо.
А на топлото му требе по-голем дебит, а на тихото обратното.
нед яну 12, 2020 10:58 amkozl написа:
...
А на топлото му требе по-голем дебит, а на тихото обратното.
Еми, с първото не съм съгласен.
Има си сметки за необходимия дебит на помпа, според мощността, за което съм сигурен, че е спазено, помпата е правилно подбрана, от проектанта. Вероятно е била настроена добре, според всички апартаменти, но при положение 30% да са си затворили крановете...
В една хибридна ОИ имам 4 помпи, като всички са настроени на минимална мощност, при 9, 14 и 20 киловатови източници. Нема шум, топло на корем.
problemi - напреднал
@Трифон: От както намалих крана от абонатната, секретните на самите радиатори са отворени напълно. Да пробвам ли да ги притворя леко?

За опитни хора като повечето тук ситуацията изглежда лесна, дори досадна. За пълни аматьори като мен не е, иначе да си бях притворил крана за входа още в началото. Никой от Топлофикация/Бруната не го предложи това.

@Боби: така ми беше казано от Топлофикация и Бруната, че помпата работи на абсолютния минимум

@Козл: не, не съм сменял режима на помпата никога. Даже е снимано преди всякакви мои манипулации. Малко гулав въпрос, но колко по-ниско трябва да е налягането, т.е. колко би било нормално? Иначе изходящия щранг при мен е не по-малко горещ от входящия.

ПП. И все пак е трявало да се вземе в предвид колко % от апартаментите са се отказали от топлофикация. Вече не е както едно време всички да си държат радиаторите постоянно на макс. Това, което направих чрез притваряне на крана към входа е workaround, но не решава източника на проблема.
нед яну 12, 2020 7:04 pmproblemi написа:
...
Не притваряй секретните! Нека са отворени, докато не се настрои помпата на дебита, който е необходим за да се отдаде съответната енергия!
След това, за да си балансираш локално нещата, може за притвориш някои, ако сметнеш за необходимо. Това се прави при отворени или свалени термоглави.
Източника на проблема е помпата. Всъщност Настройката на помпата, който не би бил на дневен ред, ако онези топлотехници си гледаха съвестно работата. Както Боби и Козлин забелязаха, помпата трябва да се настрои допълнително, според намалената консумация. Крана е временно решение.
Оправи ли се тракането?
kozl - майстор
Колко ниско трябва да е налягането е труден въпрос за отговор, особено когато се поставя и критерий за шум. По сравнение с другите абонатни при ващата ^P на ВОИ е най-ниско. Все пак това налягане определя дебита на системата. Сега отговора е при какъв дебит - какво налягане. Сметките се правят за топлина, не за шум. С тази помпа има начини налягането е да се намаля още и под 1 метър м-у двата манометъра, но какво ще стане с толината :?
Изображение
Според графиките 3-та отгоре надолу - помпата може да работи в режими заключени м-у крива max и min.
Наложи се да прочета ръководството на помпата, за да декодирам надписите на дисплея.
Та правилно ти е казал техника, че помпата не може да се намаля повече в този режим (^P-v) (графика 5), в който е настроена в момента (по заводски настройки). Тези помпи са по умни от назе, та са наложи да ся ограмотявам и тва е режим при който помпата си променя ^P (диференциалното налягане) в зависимост от дебита в рамките на от 50 дo 100% от настроеното налягане по линейна характеристика. А според снимката на дисплея то е минималното за този режим и е 4 метра.
И така ако предположим, че помпата работи с 50%, което ще е минимума в този случай тва са 2 метра, то при 1 метър загуби във филтър и топлообменник, ^P м-у двата манометъра към ВОИ ще е 0,1 бар=1 метър. И това е минимума за режима.
В другия режим (^P-с), според мен положението може да се окаже същото, само дето на дисплея на помпата ще може да се нагласят 2 метра минимално зададено константно налягане (това е минималното според графика 4). И тогава м-у двата манометъра към ВОИ ще е 0,1 бар=1 метър, т.е. същото налягане. Само дето техника не е пожелал да изпробва този режим.
А съвсем минималния режим се постига с ръчно задаване на оборотите на помпата, при което тя става като степенна помпа с много степени на превключване. Минималните обороти са 1400 за минута, където ^P на помпата може да стане 0,5 метра (графика 1).

Голема вероятност има ако техника ви остави в режим мин.обороти, утре да го викате с въпроса, защо радиаторите не са горещи.
Значи когато има динамична консумация, а тя е такава, защото на радиаторите има термостатични клапани, а освен тва и собствениците ги връткат
чет яну 09, 2020 10:15 pmproblemi написа:
Всеки път като променя позицията на термо главата и ....
и вече ще има нужда или от "умното" на помпата или некой да оди в абонатната да пренастройва степените (оборотите) на помпата та да е в синхрон с потребностите.
Ся дали е преоразмерена или не, по твоите сметки @Проблеми за дебита 8 м3/час тя си работи в обхвата, така че покрива потребностите, а това, че Топлюфикация е закупила по-мощна и по-скъпа помпа си е техен проблем. Не си я плащал ти. Още в добавка с течение на времето топлообменника си намаля проводимостта и тогава идва нуждата от повече мощност на помпата.
Толкова за тази помпа.

А м-у другото е възможно да се постави бленда в холендровата част на топлообменника в кръга на помпата, за да се повиши нарочно ^P на помпата, като по този начин ще може да се понижи и диференциалното налягане към ВОИ. Но едва ли техника ще се съгласи на такова действие :? По принцип едно такова действие ще имитира позатлачен топлообменник.
Начини доста - ефекта неясен при положение, че се иска и топлина и тишина :shock:

Обаче пак припомням, че се къса връзката по настройката, защото Топлюфукация + Бруната са до абонатната. От там нататък Некой трябва да изравни потоците към двата входа и за всеки вход за към всеки отделен вертикален щранг, а това няма кой да го прави. А изравняването трябва да стане при напълно отворени термо вентили на всички радиатори. И после живущите като си връткат врътките и системата си променя характеристиките, съответно баланса се изменя и от там настроеното да не "свири", мое пак да "свирне" :wink:
Леле!!!
Налягане!!!
Дебита носи топлото и прави шум, когато е в повече.
Достатъчно е, в най високата точка налягането да е половин бар, а в най ниската е следствие височината на ОИ.
Просто е. Намалява се дебита на помпата и готово. Трудно ти е да повярваш, нали?
problemi - напреднал
Благодаря ви за отговорите. Сега ми стана по-ясно как работи помпата и какви режими има.

Благодарение на вашата информация, след още една нощ неспане, подадох сигнал към КЕВР и омбудсмана (в копие разбира се Бруната и Топлофикация).

И все пак, шумът изчезна при завъртане на крана за входа, но проблемът сега е тракането (което мисля няма общо, тъй като започна седмица преди да пипам крана). Не става въпрос за моментно тракане след напълно спрял радиатор и единствено на този в спалнята, а при постоянна работа на едно и също ниво на термо главата.

Изчетох доста теми и причините могат да са доста:
- Въздух в системата - тук трябва да се смени обезвъздушителят на края на щранга
- Неправилна инсталация на радиатора или деформация на глидерите - пробвах да го размърдам, издава подобни звуци, но не съм на 100% сигурен, че е от това.
- Въздух в самия радиатор (обезвъздуших го дори като го повдигнах от едната страна).
- Нещо допиращо тръбите на парното - уверих се, че при мен както и при долните 2 апартамента няма нищо което е в контакт с тръбите.
- Термо главата - наистина има разлика като я завъртя (дори на изключено пак трака), не изключвам да е от нея.
- И не на последно място (както беше в 1 тема), може да е от циркулацията на водата.

Можете ли да ми препоръчате майстор, който разбира от такива проблеми, да дойде на място? Моите способности се изчерпаха до тук.

Благодаря предварително.
morfei1 - специалист
нед яну 12, 2020 11:15 amТрифон П.Трифонов написа:
...
Еми, с първото не съм съгласен.
Има си сметки за необходимия дебит на помпа, според мощността, за което съм сигурен
Така е. И аз съм жив пример за такъв проблем, но с локално парно. Благодарение на Трифон го реших миналия сезон до голяма степен. От тук на татък... "модулираща" водна помпа ми решава проблема напълно. Майсторите, които не ползват "фурмулата" и не мислят с главата си, смятат по следния начин - колкото повече толкова по-добре и там им е грешката.

Помпа без променящи се обороти подбрана и настроена на една скорост, която е достатъчна да топли добре 30 апартамента. Няма да работи добре, ако при същите параметри трябва да топли примерно 15 апартамента. Да, топло ще е, но ще се получат шумове в радиаторите, които допълнително са с притворени кранове или термо глави, което допълнително създава хидравлични съпротивления. Водата освен, че трябва да циркулира, трябва да има и време влизайки в радиатора, да оттаде температура си и да излезне. Сещате се кво се случва когато се движи по-бързо отколкото трябва? Възможно е да се получава кавитация (въздух в системата) шум и т.н.т. По закона на Мърфи, го отнася този на последния етаж - винаги.

И при мен е така, макар и в много лек вариант в момента. На 1-ви етаж всичко е перфектно, на етаж 2 ми се събира малко въздух от време на време по някои радиатори, последните, най-високо разположени (Лирите в банята). Шуми много леко, когато вентилите са почти притворили защото са достигнали почти температурата в стаята. Въпреки, че помпата ми е настроена на 1-ва скорост, което е макс 1000 оборота или по-малко, смятайте какво беше на 3-та степен.

Връщам се на същия пример с апартамента. Ако тази помпа в един момент се наложи да топли 45 апартамента и е настроена да топли добре за 30 ап., тогава ще се получи обратното. Няма да може да насмогне. Шум и въздух сигурно няма да има, но и топло няма да има или няма да е достатъчно за да поддържа температурата по някои апартамените.

Връщащата се вода е добър ориентир, но едно я да я следиш на студена система - апартаменти, докато ги темперира, друго е да я следиш, когато вече апартаментите са отоплени добре и само поддръжа температурата им. Като съчетаеш и 30 семейства, които ползват парното по коренно различен начин и ето ти един куп допълнителни проблеми.
шоп - майстор
вт яну 21, 2020 9:53 ammorfei1 написа:
Водата освен, че трябва да циркулира, трябва да има и време влизайки в радиатора, да оттаде температура си и да излезне. Сещате се кво се случва когато се движи по-бързо отколкото трябва?
Аха, радиатора топли повече. С цялата си площ :idea:
andy_forresite - майстор
Какво ще рече 0,1 bar разлика между нагнетателната страна на помпата и манометър преди смукателната :?

4.2 бара<--ЦП<--4.1 бара
Стрелкичките указват посоката на движение на водата. 4.1 е работното налягане, 4.2. е създаденото от помпата налягане и статичното е ... не знам колко... 1.5 да го сложа.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13

Тема "Шум в радиаторите" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: