Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
gatio - специалист
пет яну 17, 2020 9:46 amgogo7777 написа:
Това е центробежен изключвател. Обърни ротора и сглоби отново.
Прикачен файл:
IMG_20200117_095206.jpg
Това е ротора, по него също има някакви работи. Вероятно трябва да ги прехвърля от другат страна на вала?
П. Петков - специалист
пет яну 17, 2020 9:46 amgogo7777 написа:
Това е центробежен изключвател. Обърни ротора и сглоби отново.
На ротора е центробежният механизъм, а на лагерния щит - изключвателят!
Трябва да се разменят и лагерните щитове, като и въздухозаборникът и центробежният вентилатор, което вече имахме.
П. Петков - специалист
Не пипайте центробежния механизъм!
Двигателят е с центробежен изключвател на пусковата намотка.
Ако нямате опит не се захващайте, защото може да го повредите до състояние за пренавиване.
Двата бели проводника са свързани към единия край на работната намотка и към пусковата.
Краят, който е свързан към работната намотка, трябва да има нулево съпротивление спрямо единия от изводите на клемореда.
Този край на прекъсвача го маркирайте с индекс "L".
При натискане с ръка на бакелитовия диск трябва да се чуе включването на центробежния прекъсвач.
Измерването на съпротивленията трьбва да се прави при изключен прекъсвач.
Проследете къде отиват белите проводници. При необходимост бандажите на челните съединения трябва да се отрежат, а след ремонта да се възстановят. Имайте предвид, че всичко е импрегнирано с изолационен лак, който впоследствие е изпечен. Демонтажът създава опасност от обелване на проводниковата, лакова изолация, което пък е предпоставка за междунавивково късо съединение в челните съединения.
Белият проводник на прекъсвача, който е свързан към пусковата намотка не трябва да се пипа. Трябва да намерите точките в които извод "L" на прекъсвача е свързан към работната намотка и проводника към клемореда, а също и точката в която са свързани другите два края на пусковата, рабтната намотка и втория извод на клемореда. Работната намотка трябва да се откачи от тези краища и изводите й да се разменят.
След възстановяване на бандажите може да лакирате с лак за нокти.
Успех!
gatio - специалист
пет яну 17, 2020 9:57 amП. Петков написа:
пет яну 17, 2020 9:46 amgogo7777 написа:
Това е центробежен изключвател. Обърни ротора и сглоби отново.
На ротора е центробежният механизъм, а на лагерния щит - изключвателят!
Трябва да се разменят и лагерните щитове, като и въздухозаборникът и центробежният вентилатор, което вече имахме.
Ако ми е станало ясно, удължавам кабелите на изключвателя, изнасям ги навън щото отвътре мяма къде да минат, завъртам ротора и фактически раменям капаците с които затварям, като по този начин изключвателя и той минава от другата страна. Перката я закрепвам отново от страната на изключвателя. И би трябвало да съмсе готов :)
gatio - специалист
пет яну 17, 2020 10:00 amП. Петков написа:
Не пипайте центробежния механизъм!
Двигателят е с центробежен изключвател на пусковата намотка.
Ако нямате опит не се захващайте, защото може да го повредите до състояние за пренавиване.
Двата бели проводника са свързани към единия край на работната намотка и към пусковата.
Краят, който е свързан към работната намотка, трябва да има нулево съпротивление спрямо единия от изводите на клемореда.
Този край на прекъсвача го маркирайте с индекс "L".
При натискане с ръка на бакелитовия диск трябва да се чуе включването на центробежния прекъсвач.
Измерването на съпротивленията трьбва да се прави при изключен прекъсвач.
Проследете къде отиват белите проводници. При необходимост бандажите на челните съединения трябва да се отрежат, а след ремонта да се възстановят. Имайте предвид, че всичко е импрегнирано с изолационен лак, който впоследствие е изпечен. Демонтажът създава опасност от обелване на проводниковата, лакова изолация, което пък е предпоставка за междунавивково късо съединение в челните съединения.
Белият проводник на прекъсвача, който е свързан към пусковата намотка не трябва да се пипа. Трябва да намерите точките в които извод "L" на прекъсвача е свързан към работната намотка и проводника към клемореда, а също и точката в която са свързани другите два края на пусковата, рабтната намотка и втория извод на клемореда. Работната намотка трябва да се откачи от тези краища и изводите й да се разменят.
След възстановяване на бандажите може да лакирате с лак за нокти.
Успех!
Писали сте ми междувременно докато аз пишех и коментара ми за завъртането на ротора става малко излишен. Благодаря, ще си поиграя днес!
gogo7777 - майстор
Аз ако бях бих премахнал напълно изключвателя. Вместо него ще ползвам ключ "Рига" за пускане на мотора. За целта е нужно да се изкарат белите кабелчета отвън. Обръщаш ротора и готово. :wink:
gatio - специалист
пет яну 17, 2020 10:17 amgogo7777 написа:
Аз ако бях бих премахнал напълно изключвателя. Вместо него ще ползвам ключ "Рига" за пускане на мотора. За целта е нужно да се изкарат белите кабелчета отвън.
Щях да питам и за този вариант дали е удачен, тъй като ми се вижда по-лесен
plamen6703 - майстор
Ако освен четенето включиш и мисленето /анализираш и синтезираш/ би трябвало да се откажеш, ако искаш да запазиш електромотора да продължи да работи. Риска да го доведеш до брак е в пъти по-голям от това да смениш посоката на въртене.
Дори като го събираш обратно да възстановиш първоначалното положение има голям риск повече да не му чуеш звука.
Идеята на направи си сам е супер, но ако нещо не си го правил никога, нямаш опит и не знаеш какво да правиш, а искаш резултата да е в твоя полза, просто в твоя случай помощта от бобиньор е най-доброто решение!
Успех! :partyman:
gogo7777 - майстор
Не го плаши нито е сложно, нито опасно. :)
gatio - специалист
пет яну 17, 2020 10:28 amplamen6703 написа:
Ако освен четенето включиш и мисленето /анализираш и синтезираш/ би трябвало да се откажеш, ако искаш да запазиш електромотора да продължи да работи. Риска да го доведеш до брак е в пъти по-голям от това да смениш посоката на въртене.
Дори като го събираш обратно да възстановиш първоначалното положение има голям риск повече да не му чуеш звука.
Идеята на направи си сам е супер, но ако нещо не си го правил никога, нямаш опит и не знаеш какво да правиш, а искаш резултата да е в твоя полза, просто в твоя случай помощта от бобиньор е най-доброто решение!
Успех! :partyman:
Така е, но човек ако не опита, няма как да се научи. Имам желание, радвам се че все още има хора които помагат. Един стар двигател бих прежалил....
Въпроса е кой метод да подхвана и всяко мнение ще ми е от полза....:)

Тема "асинхронен ел двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: