Най - вълнуващия въпрос зимно време.
kalin72 - майстор
Съвет за какво? Според мен разхода е ОК, за тази голяма горелка, и за тези мощности.
То е явно, че инсталацията е преоразмерена. Мисълта ми е в настройките и някъде дали не е объркано нещо ,за да работи така? Още повече, че за миналите 10-тина дни температурите не са падали, кой знае колко. Отделно и самата къща не изстива значително. Ако променя хистерезиса на стайния на 0.2 градуса и да гори по-често котела по-добре ли би трябвало да е ?
kalin72 - майстор
То и при мен е така - хистерезис-а е 0.3, и горелката включва/изключва доста често, по десетина пъти за ден. Не мисля, че е проблем.
morfei1 - специалист
Инсталацията може и да не е преоразмерена, ама котела със сигурност и то поне двойно от това което реално имаш нужда.

Разхода може да е ОК за тази горелка, ма за тия квадрати с тея изолации и не знам си колко камерни стъклопакети с не знам си кви стъкла не е ОК поне за мен. Аз бих очаквал нещо около 30-35кг., а той е на 45кг. Аз 45кг си ги правя твърдо без изолация и дограма, на сходни квадрати през целият този Януари. Не е малко, ма съм щастлив, щот съм сипвал и по-повече.

От график ефект/икономия няма. Спестеното се наваксва след това. Остави го да подръжа една и съща температура, която ти е комфортна. И без тва кара на он/off доста често с тази мощност на горелката.

Тая помпа я направи да включва поне на 50C, дори 55C, за тва ти изстива котела до 40C, ама сме Януари, а не сме Октомври. 0.5C ги губиш горе-долу в рамките на час, а не за половин ден, че и повече. Ако можеш намали горелката, минималната да падне на нещо около 5-7kw. Температурата на котела според зависи от модулацията 60C при модулация 5C или 65C при модулация 10C.

Ако нямаш трипътен вентил, този котел на 45C докато стопли и започне да качва градус, смятай каква вода влиза в него на входа...... 25-35C макс :roll: . Не знам как си с конденза?
Конденз като работи на пелети не забелязвам, но предполагам има понеже трипътен нямам.
morfei1 написа:
Температурата на котела според зависи от модулацията 60C при модулация 5C или 65C при модулация 10C.
какво имаш на предвид под модулация 5C или 10C ?
При мен надзора мога да го регулирам във вид на kW (6 - 12kW). Освен ще пробвам да го сложа на минимума.
пон яну 27, 2020 12:47 pmdadula написа:
Конденз като работи на пелети не забелязвам, но предполагам има понеже трипътен нямам.
morfei1 написа:
Температурата на котела според зависи от модулацията 60C при модулация 5C или 65C при модулация 10C.
какво имаш на предвид под модулация 5C или 10C ?
При мен надзора мога да го регулирам във вид на kW (6 - 12kW). Освен ще пробвам да го сложа на минимума.
Тази модулация е колко градуса преди зададената да сваля мощност.
Имам някакъв спомен, че при теб е 4 градуса. За преоразмерена горелка е малко.
Различните контролери имат резлика в тези настройки, но логиката е сходна.
Бърнит май ползват Натурела, та е сходно с Грейко, сякаш.
morfei1 - специалист
Трифон го обясни доста добре...

Примерно студен котел пали и работи на пълна мощност. Достига 50C и включва помпата, продължава да работи на 100% горелакта докато балансира системата на около 50C след което продължава да качва темп пак на 100%, но вече с консуматори, което става доста по-бавно, защото има какво да го охлажда, според температурната разлика на стаите, в момента и тази която се гони по задание. Достига 55C температура и влиза в модулация. Сваля на P2. Примерно при 59C Сваля на P1. При макс на темп. на котела 60C. Модулацията/Хистерезиса в този случай ти е 5C. Ако при същите условия макс темпа на котелната вода е 65C, то модулацията ще ти е 10C.

Ако можеш да пуснеш и степен 6kw като последна го направи. Горе-долу горелката трябва да работи между 12 и 6kw на тия квадрати с тази изолация. Останалите две степени ще ги ползваш при първоначално подгряване, или евентуално ако по график натовариш котела с всичките радиатори едновременно.

Понеже си по СТ, на твое място аз бих ползвал модулация мин. поне 10C в зоната от мин. 55-65C. Помпата включва да върти при 53-54C и така.
morfei1 написа:
Ако можеш да пуснеш и степен 6kw като последна го направи. Горе-долу горелката трябва да работи между 12 и 6kw на тия квадрати с тази изолация. Останалите две степени ще ги ползваш при първоначално подгряване, или евентуално ако по график натовариш котела с всичките радиатори едновременно.

Понеже си по СТ, на твое място аз бих ползвал модулация мин. поне 10C в зоната от мин. 55-65C. Помпата включва да върти при 53-54C и така.
Колега, това с модулацията ви разбрах , но има друг проблем. Пусна ли я на 100% мощност , дори и при температура на старт помпа 50* стайния термостат достига зададената температура, а котела не е достигнал температура на водата над 55 градуса и гасне. А ако го оставя в режим надзор с ниска мощност на горелката , в стаята продължава да се покачва температурата и вместо 22.5 става 23.5 и тогава гасне ( и пак не е достигнал температурата на водата). Освен ще пробвам варианта със управление по вода на системата и с термоглави, понеже с термостата реално си е on/off.
morfei1 - специалист
пон яну 27, 2020 2:22 pmdadula написа:
Колега, това с модулацията ви разбрах , но има друг проблем. Пусна ли я на 100% мощност , дори и при температура на старт помпа 50* стайния термостат достига зададената температура, а котела не е достигнал температура на водата над 55 градуса и гасне. А ако го оставя в режим надзор с ниска мощност на горелката , в стаята продължава да се покачва температурата и вместо 22.5 става 23.5 и тогава гасне ( и пак не е достигнал температурата на водата). Освен ще пробвам варианта със управление по вода на системата и с термоглави, понеже с термостата реално си е on/off.
Обричаш го да работи в кондензен нискотемпературен режим по този начин. нито мисля че е добре за котела, нито мисля води до икономия, нито мисля, че котела е ефективен при тези ниски температури. Получава се така, понеже помпата тръгва много рано, радиаторите и те ако са стабилно преоразмерени си топлят добре на 50C. Къщата е добре изолирана и му трябва малко за да качи 0.2-0.5C. Вдигни си температурата на включване на помпата и макс температурата на котела. Не че нещо ще се промени, но поне да се случва същото на малко по висок градус. Другия вариант е слагаш хистерезис 0.5C на СТ. Да гаси 0.5C над зададената и да пали 0.5C под зададената, може да усетиш дискомфорт, щот 1C разлика си се усеща, когато стоиш в едно помещение, поне аз я усещам. Има и модулиращи СТ, къде не изключват горелката, при достигане на желаната температура, а свалят на минимална мощност и ако тя дойде голяма за достигане на темп по стаите, пак гаси. Може да премахнеш и напълно СТ и го ползваш в по-топло време, след като имаш термо глави. Аз предпочитам управление по термо глави и темература на котелна вода, но мощността ми е 15-4,7kw за същата квадратура като твоята на 2 етажа, без изолация и хубава дограма. Въпреки всичко пак идва момент в който котела успява да насмогне и гаси по вода при външни над 0C. Ако обаче останеш с мощност 30-12kw пак няма да си ОК дори и така.
andy_forresite - майстор
Един радиатор си спрял. По-добре пусни малкия и спри големия в спалнята с двата р-ра. В детската единия може да почива известно време, малкия в лятната кухня. Ще се стопля по-бавно и при по-висока температура на водата.
Затопляй до 24.5 и да запалва на 22. Като задание това може би ще изглежда 22.2 старт и 24.0 стоп.

Най-добре горелката на пазара и купуване на друга до 20 киловата, а дотогава намали трета на 20 кв, втора на 15 и на първа колкото може надолу. Пусни си и следенето на 6 киловата.
Може и отвечер да спреш отоплението и да започва от сутринта. През нощта колкото - толкова. С тази изолация няма да е фрапираща разликата, но трябва да вдигнеш онези р-ри дето сега са на 2. Направи ги на 3 и нещо.

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: