Най - вълнуващия въпрос зимно време.
g.gushterov83 - специалист
нед фев 09, 2020 10:41 pmves-ko написа:

Котела не мога да го повдигна на кутия (нямам височина). Затова и мислех да е 6 секции (макс., което мога да събера), но това беше единствения (5 секции) наличен. Спрени са от производство в средата на 2019 г. заради Европейска директива в сила от 01.01.2020.
Тунингът ще е само с плочи. като предвиждам да пробвам и с поставянето на една вертикална в задната част, за да се увеличи още малко хода на газовете (идеята е също от форума) и евентуално 'турболатори' (забавители) в димните канали, каквито има във варианта A0C.
Виадрус с 5 секции без кутия при все всичките плочи и турболатори вътре не е добро решение. Казвам ти го от личен опит. Едвам дочаках края на първия сезон за да го "повдигна". Разликата в горивото е повече от 20%. Търси вариант да го направиш или търси друг котел.
Evgeniy - майстор
нед фев 09, 2020 10:41 pmves-ko написа:
управлението на тази 'линия' да е с ел. клапан при ниска темп. на БГВ и работеща п-па радиатори.
По-добре ползвай кранче с термозадвижка (на Herz има такива). Малко по-бавно, но по-добре от електромагнитен клапан. Масовите ел. клапани изискват по-голямо налягане и нямат голям дебит, а тези с нулево налягане са скъпи и капризни.
ventzi48 - специалист
Мога да дам един съвет защото нямаш височина за кутия под котела. До миналата година бях с Виадрус 4 секции и кутия под него и имаше положителен ефект. По съвети на колеги от форума добавих още 3 секции и съм доволен защото при температури около нулата горелката за 16-17 ч. изгаря 30 кг. пелети / отоплявам 120 кв.м. 2 ет. 8 бр. радиатори и 80л. бойлер/. Можеш да намериш втора употреба секции на прилична цена и добавянето не е трудно. Втулките за секциите струват по 6 лв. едната. Преди години с горелка на вратата и без камера под котела нямаше как да горя слънчогледови пелети поради натрупване на пепел.
ves-ko - специалист
пон фев 10, 2020 9:51 amEvgeniy написа:
По-добре ползвай кранче с термозадвижка (на Herz има такива). Малко по-бавно, но по-добре от електромагнитен клапан. Масовите ел. клапани изискват по-голямо налягане и нямат голям дебит, а тези с нулево налягане са скъпи и капризни.
Да. Това също е вариант. Благодаря за съвета.
пон фев 10, 2020 8:42 amg.gushterov83 написа:
Виадрус с 5 секции без кутия при все всичките плочи и турболатори вътре не е добро решение. Казвам ти го от личен опит. Едвам дочаках края на първия сезон за да го "повдигна". Разликата в горивото е повече от 20%. Търси вариант да го направиш или търси друг котел.
пон фев 10, 2020 9:55 amventzi48 написа:
Мога да дам един съвет защото нямаш височина за кутия под котела. До миналата година бях с Виадрус 4 секции и кутия под него и имаше положителен ефект. По съвети на колеги от форума добавих още 3 секции и съм доволен защото при температури около нулата горелката за 16-17 ч. изгаря 30 кг. пелети / отоплявам 120 кв.м. 2 ет. 8 бр. радиатори и 80л. бойлер/. Можеш да намериш втора употреба секции на прилична цена и добавянето не е трудно. Втулките за секциите струват по 6 лв. едната. Преди години с горелка на вратата и без камера под котела нямаше как да горя слънчогледови пелети поради натрупване на пепел.
Да. Четох за това, но за сега това е ситуацията.
Първо трябва някакси да го наместя на предвиденото му мястото, да го подкарам, явно следващата зима ще е истинския тест и след това - каквото сабя покаже. Може да се наложи да се примиря с малко по-голям разход или по трудния начин - да го модифицирам. За сега е 2 г. в гаранция, каквото и да значи това. :)
Ще се опитам (с буфера) да му осигуря оптимален режим на работа и от там да компенсирам останалото, но ... времето ще покаже.
Сега на дневен ред е избор на Буфер (300 л.) + монтаж; монтаж на котела (трябва да намеря някаква плоча - 5см. Достатъчна ли ще е 2 см. ?!? - колкото вратичката да не сурка по гранитогреса); после тръби, помпи, вентили ... и тя пролетта дойде :) ; след това пълнене - мисля да е с омекотена вода с Ph 8-8.5. ; та може и горелката да я взема през лятото (на някое намаление) - разбирам, че трябва да е 20 кВт, защото 30 кВт няма да мога да я наместя в отвора - това ще го премеря. За сега я режа/подготвям за 20 кВт горелка :)

Благодаря все пак за съветите.
ves-ko - специалист
пон фев 10, 2020 9:55 amventzi48 написа:
... отоплявам 120 кв.м. 2 ет. 8 бр. радиатори и 80л. бойлер/. ...
С колко кВт горелка си? Имаш ли изолация?
g.gushterov83 - специалист
пон фев 10, 2020 10:46 amves-ko написа:

Да. Четох за това, но за сега това е ситуацията.
Първо трябва някакси да го наместя на предвиденото му мястото, да го подкарам, явно следващата зима ще е истинския тест и след това - каквото сабя покаже. Може да се наложи да се примиря с малко по-голям разход или по трудния начин - да го модифицирам. За сега е 2 г. в гаранция, каквото и да значи това. :)
Ще се опитам (с буфера) да му осигуря оптимален режим на работа и от там да компенсирам останалото, но ... времето ще покаже.
Решението е твое, аз просто ти казвам какво съм видял от първо лице. Буфера ще осигури оптимална работа на горелката, но няма да подобри усвояването на котела. Просто с горелка на вратата най-студената част от водната риза остава извън зоната на загряване...
ventzi48 - специалист
Имам изолация 5 см. стереопор, ПВЦ дограма, нямам изолация на таванската плоча и се получава 2 гр. разлика между двата етажа. Тази година се надявам да стигна до таванската изолация. Много внимателно чета коментарите на специалистите но всяка инсталация е индивидуална и не на последно място цената на подобренията. За мене добра икономия се получава при равномерна работа на горелката без палене и гасене което се постига с добре познаване на възможностите на управлението на горелката и доста време за настройки. Моята горелка е от първите на Ерато но с управление на Натурела.
ves-ko - специалист
пон фев 10, 2020 7:08 amLazarGanev написа:
Задължително 20кВт, в никакъв случай 30.
Lazar, Благодаря за уточнението, но може ли малко повече изфо?
Причината за "НЕ 30" само размера ли е или има значение за разхода? или други?
Благодаря.
шоп - майстор
нед фев 09, 2020 11:53 amves-ko написа:
изчислените загуби (от етажа) при -15 С са около 15 кВт,
Ако това е вярно, всеки, който Ви препоръчва 20 киловатова горелка след присъединяването на още един етаж със същата нужда от топлина Ви обрича на студуване :idea:
Шопен, чисто математически е така.
Трябва да отчетем, че топлозагубите ще са най вече нагоре, към присъединения етаж, та чисто математически, за него не остават последните 5 киловата, от горелката, а още около 4.5 киловата от загуби. Станаха общо 24.5 киловата.
Трябва да извадим и загубите но втория етаж, към пода, та....егаси, то не остана за харчене нагоре!!!
Разбираш ли, как математиката почва да "куца". когато топлим повече от един етаж?
Освен това- зимите не са със средна Т -15.
Освен това- има дограма, ще отима и балтонче, след година, да речем.
Освен това- в отоплението е по добре леко и за малко да не достига, щото може да добавиш, за малко, което няма да коства скъпо,....Но по зле е в повечето време да си в излишък и да се чудиш, и оплакваш, как да намалиш сажди, конденз, разход.
Отоплението си е еееее.........

Тема "Виадрус на пелети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: