• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Блажна боя, лакиране, боядисване с латекс, тапети и всичко полезно за вашия дом или предстоящ ремонт. А ако търсите изпълнители, разгледайте препоръчани майстори и фирми за боядисване с латекс.
EDI - майстор
Предполагам как си ги изстрадал, та после да не страдаш двойно те съветвам да го оставиш натурал.Ще изкарат много повече, от колкото сега мислиш.След покритие всеки дефект ще ти боде очите.А обикновения български лазур, да ти кажа под секрет, има неподозирани свойства издържа много дълго, поне 7-8 години, на слънце и вода.Ще кажеш, що така.Ами щото тези дни стягах едно 10+ годишно сандъче за китки.Лазура бор не е мръднал.Дтягането се ограничи с една прахосмукачка и три видии.А сандъка седи на двора под дъжд и слънце.А и се работи много лесно.Та, аз бих ги оставил чисто дърво, най-много някой лазур.После при поддръжката, направо пръскам с един електрически пистолет лазура.
radius - майстор
При наличие на вакуумно импрегниране с цвят за 150лв кубик, мисля че това е моя метод. Цвета няма да е като с някакъв лак свеж, но нали е ограда.
Никълсън, откъде ги изкопа тия, аз уж много търсих и не намерих. Шумен не е Варна, но не е и София, все ще прекарам материала дори на 2 пъти.
schuldiner - майстор
Аз по-отдалеко ще почна...
Ако конструкцията е стоманен профил, а крепежът на дъските - поцинковани коларски болтове, има условия за контактна корозия. Цинкът като по-активен играе ролята на анод и предпазва профилите, но с времето се разрушава и от него тръгва окис, който се стича с дъжда по лицевата повърхност на дъските. Много грозна гледка са протекли струйки от крепежите. Дори и да не корозират болтовете, главите им ако са над равнината на дъските, ще събират прах и пак същото - черни вадички. Сега ако си правя ограда, бих ползвал откъм гърба на дъските винтове с прибрана в профила глава /фрезенк/ и боядисани за корозийна защита, с подходяща дължина да не се покажат откъм лицето.
Единият вариант е избор на по-тъмен лак за дъските - орех, махагон и т.н., за да не личат зацапванията, а другият - светъл цвят, но с по-добра защита на крепежите. Трябва да се отчете и различното нагряване с тъмен и светъл лак, естествено при тъмния има по-голяма деформация.
Стигнахме до работата... Предлагам импрегниране с оцветен бохемит, може и във вана. Съобразявам с колко място разполагам за съхнене - да речем 20 дъски - и топвам 20 броя. При съхнене лицето/фасадата остава нагоре. След изсъхването ги обръщам и лакирам /аз предпочитам четка/ три ръце водоразтворим акрилен в избрания цвят - двете страни и гърба, т.е. към профила. Монтирам ги с винтове, както описах по-горе, лицето е само на бохемит. После следващите 20 и така до 250.
С виброшлайф 120 минавам набързо лицето /както са монтирани/ и след това лакиране - 1-2 ръце, докато докарам на цвят. След години, като се наложи освежаване, пак същото - виброшлайф на лицето и лакиране само на лицето. Излишно е да казвам, че така най-лесно се работи - когато дъската е вертикално монтирана на височината на тялото.

Лак съм препоръчал. Виброшлайф ако нямаш, давам.

ПП Недей да имаш високи очаквания за вакуумното импрегниране с цвят. Не е зле, но все пак първо виж. Според мен, доколкото съм виждал, иска поне още една ръка лак.
radius - майстор
Ще видя първо наживо в Шумен (освен ако няма нещо във Варна, nikolson ;) ) за какво става дума. Честно, не ми се мажат тия 2 кубика дъски по 1 ръка импрегнант и 2-3 ръце финиш. Имат цена за клас 2 с цвят за 96лв. кубик и клас 3 за 150лв кубик. Бих ползвал клас 3, но ще има една горчивина дали пък не са ми пуснали клас 2. Импрегнирането не е като лакиране, стои едно такова сухо, не свежо, но пък дано във времето не се променя много. Че ако след 2-3 години посивеят, побелеят, язък ...
Засега мисля да ползвам черни самопробивни 4.8мм с широка периферия (като на копчетата за картон). Ще се монтират отвън на външните дъски и отвътре на вътрешните. Най-много да дойде някой с една отвертка и да си свали материал колкото му трябва. Не ми се дупчат профилите , че дори да е само за външния ред са 250 дъски х 6 дупки (хоризонталните профили ще са 3) в 2 стени на профила, ааа 3000 дупки. А и след години като позагният дъските а и като се поизметнат, няма да е много здраво да разчитам на 2см влязло винтче за дърво.
schuldiner - майстор
Трябва първо да разпробиеш дъската, така че винтът да се върти свободно докато захапе в метала. И внимавай да не тръгне накриво или да скъса, много трудно се оправя да не личи.
Проблемът с корозията и протичането по лицевата страна си остава.

Доколкото разбрах имаш проблем и с профилите. Метал да работиш в домашни условия никак не е лесно. Аз бих ги дал на пясъкоструене и да ми ги разпробият на двойки по 5 см, а фрезенк на място да не го объркат. Грундове и лакове за метал не разбирам. На много гладки повърхности и ламарина съм мазал с бетонконтакт преди боята и става, но не твърдя, че така трябва. Ако дъската е 10 см, имаш два отвора на 2,5 см осево от краищата, затова са на 5 см един от друг. През колко ще се повтарят? През десет см или по-малко? Прав си, че ако ще се презастъпват, монтажът е само външен.
radius - майстор
Ей така ще е , дупките стават без предварително разпробиване. Само хоризонталните профили ще са 3 , а не 2.
Прикачен файл:
ograda r-ri1.jpg
Прикачен файл:
ograda1 r-ri.jpg
ograda1 r-ri.jpg (101.31 KиБ) Видяна 2492 пъти
shotik - майстор
А ако ги минеш с бензинова/ газова горелка да ги обгориш, както са правили нашите дядовци някога , а има и клипове за това и чак тогава някакъв лак ? Дори без лак ,пак ще изкарат доста време .
radius - майстор
Иска ми се да избягам от 3 ръце лак и ще си платя като поп масрафа по импрегниране (левче на дъска с возенето).
Ами не знам, нямам опит и не знам какво ще стане във времето.
Говорих с шуменските импрегнисти, много културно момче, половин час си говорихме. Според него е добре след импрегнацията с цвят (Tanatone), да се мине с нещо за по-добра визия, защото във времето изсветлява. С лак или масло. Въпроса е, ако върху оцветеното ползвам лак с цвят, какъв ли буламач ще стане. Че тия безцветните все нямат добра УВ защита.
Масло май ще ми е най-лесно (но не и евтино), а и така освежаването ще е лесно.
Значи засега вариант е:
1. Импрегниране в автоклав с Танатон ( Таналит с цвят кафяв е това)
2. Мазане с някакво масло (не автомобилно), само да не е на ОСмо от 60лв/лт.
Дали може чрез потапяне да се нанася масло?
След време с маслото ми се види най-лесно - мия с водоструйката и пръскам, мажа лицевата част.
Само да не е през 2 г., че няма да ми се занимава, признавам си. Аз затова клоня и към качествено импрегниране, дори да запусна външния вид, да е горе-долу защитено.
EDI - майстор
Абе, ще узрееш за без покритие скоро. :lol: С маслото си по-често за освежаване от лаково покритие.С покритие, без покритие, живота на оградата ще е един и същ.
radius - майстор
Искаш да кажеш, че няма смисъл от импрегнация ли?
Да го е.а, ако си бях направил дървена къща с какво ли щях да я намажа
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Тема "Дълготрайна обработка на нова чамова ограда - с какво" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: