Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
lov - майстор
Я преди да правиш всякакви други щуротии виж четките да не са стигнали ограничителите. Огледай четките където контактуват с ротора.
Изглеждат ми добре четките засега, не виждам да са стигнали до пластмасовото бутонче.

Прикачвам и снимка на отворената машина с извадените четки, да не би да съм се заблудил:
https://dox.abv.bg/download?id=9c9ffcd8d2

https://dox.abv.bg/download?id=9c9ffcd8d2

Изображение
Lion15 - специалист
нед апр 26, 2020 10:40 amdar123 написа:
Изглеждат ми добре четките засега, не виждам да са стигнали до пластмасовото бутонче.

Прикачвам и снимка на отворената машина с извадените четки, да не би да съм се заблудил:
https://dox.abv.bg/download?id=9c9ffcd8d2

https://dox.abv.bg/download?id=9c9ffcd8d2

Изображение
Щом четките са наред тествай без спусък.
Прикачен файл:
IMG_20200426_110534_600.JPG А
Спусъка на снимката не е като твоя,но ше ти обесня по него.
Кабелите отпред са от захранващия кабел а тези отзад за четките е единия,другия за статора ако не се лъжа.
Прикачен файл:
IMG_20200426_111132_610.JPG От захранващ кабел
Връзваш ка елите отпред и кабелите отзст по следния начин
Преден към заден кабел.ляв преден към ляв заден и така пак с десния преден и заден.
Пробваш дали ще завърти,като я сглобиш!
Ако греша нека някой ме поправи.
Благодаря за нагледното обяснение!
Доколкото разбирам от схемата, предлагаш да се елиминира или да се направи байпас на спусъка и командващия оборотите електронен модул отгоре.
Т.е. директно да се захранят роторните четки и статорните намотки с променливия ток от мрежата.

Съгласно схемата на модела:
http://sparky.eu/bg/assets/content/down ... 170006.pdf
Lion15 - специалист
нед апр 26, 2020 3:03 pmdar123 написа:
Благодаря за нагледното обяснение!
Доколкото разбирам от схемата, предлагаш да се елиминира или да се направи байпас на спусъка и командващия оборотите електронен модул отгоре.
Т.е. директно да се захранят роторните четки и статорните намотки с променливия ток от мрежата.

Съгласно схемата на модела:
http://sparky.eu/bg/assets/content/down ... 170006.pdf
Да.
Като ги захраниш директно ще видим дали стоторните намотки и роторните четки са в ред.
Ако са в ред явно проблема е или в спусъка или електрониката.
После ще търсим кое от тези неща е дало фира.
Схемата ще я отвиря после,че сега съм на село и ми е слаб нета.
Току-що приключих с тестването.
Свързах статора и колектора директно към мрежата 220V. (т.е. изключих цялата електроника и прекъсвача).
Както е на снимката:

https://dox.abv.bg/download?id=e6c536a452
Изображение

Със СИНИЯ кабел вързах горната намотка на Стартора.
А със кафявите и оранжевите жички, замених Жълтите кабели от електрониката на машината – долната намотка на Стартора и четките на Ротора.
После ги свързах към кафявата жица от мрежата.

РЕЗУЛТАТА е: Няма никакво движение, въртене или прочие. Появява се СИЛНО смущение в работещото радио на около метър отстояние.
Звук или бръмчене почти не успявам да доловя, тъй като комшията е пуснал силничка музика.

Замерих и с Мултицет намотките и се получи следното:
И двете намотки на Стартора са със Съпротивление 4,8 Ома, а при тест на кръст дават безкрайност.
При ротора обаче нещата се получиха различни при около 5 или 6 колекторни двойки, дадоха неколкократно по-високо съпротивление, въпреки че не виждам външни следи от стопяване…
Lion15 - специалист
Колега незнам какви да кажа.
Щом нестава така не мога да се сетя друго.
Нека някой по-компетентен колега да помогне.
Ще се поровя да намеря нещо и пак ще пиша.
Съжалявам.
kuger - майстор
Както е така свързана аз бих размърдал ротора чрез патронника. Ако машината развърти с пулсации в оборотите, съпроводено със силно искрене, това е ротор. Огледай добре ламелите на колектора, ако има "изяждане" на някои ламели от едната им страна, това пак говори за "умрял" ротор.
Още нещо, захранването на мотора по този начин /без сваляне на ключа/ не знам какви ще са последиците за самия ключ, може и той да е "пътник" вече.
Lion15 - специалист
:tonqe:
нед апр 26, 2020 10:03 pmkuger написа:
Както е така свързана аз бих размърдал ротора чрез патронника. Ако машината развърти с пулсации в оборотите, съпроводено със силно искрене, това е ротор. Огледай добре ламелите на колектора, ако има "изяждане" на някои ламели от едната им страна, това пак говори за "умрял" ротор.
Още нещо, захранването на мотора по този начин /без сваляне на ключа/ не знам какви ще са последиците за самия ключ, може и той да е "пътник" вече.
И за като му показах как да я пробва му показах горе долу кое как като свали ключа.
И трабва като чисти между ламелите да не е с метален предмет.
Включих я пак машината, както са си свързани статора и ротора директно към ел. мрежа на 220волта.
След това завъртях ротора ту наляво, ту надясно . И няма никакъв ефект!!!
Щом спра да го въртя ротора с ръка, спира и той.
Няма нито искри, нито миризми на изгоряло.

Ключа не е свързан към веригата, нито електронния блок. Просто си го оставих в корпуса, да не се налага после да намествам жиците в това тясно пространство.

Изглежда май, че ротора е за смяна.

Тема "Ремонт на бормашина Спарки" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: