Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Johny - майстор
bigshop написа:
Откога акумулаторите се избират по пусков ток?

На посочения по-горе линк можем да прочетем:
Откакто съществуват различни двигатели/говоря специално за пускането на двигатели чрез стартер/. Стартера по същество е специализиран електродвигател. За различните ДВГ/двигатели с вътрешно горене/, са необходими стартери с различни пускови характеристики-пусков ток, въртящ момент и т.н.. Всичко това се осигурява от различни акумулатори.
Например 63Ah означава, че теоритично този акумулатор може да дава 1А в продължение на 63 часа или 63А за 1час или 6.3А за 10 часа. А пусковият ток ти показва, че можеш да черпиш например 400А/или 650А, или колкото е указано/ за кратко време/според паспорта на акумулатора /.
Ясно е че материята не ти е понятна. Не бъди нагъл и не задавай тъпи въпроси след като не разбираш, а попитай човешки. Може и да ти отговорят. Просто вземи и почети , ако умееш да четеш и разбираш за какво става въпрос. Например това ми попадна без да се задълбочавам: http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php? ... 11d18e47ce
Друг е въпросът дали разбираш, че не разбираш.... :shock: :shock: :shock:
bigshop - специалист
Откакто съществуват различни двигатели/говоря специално за пускането на двигатели чрез стартер/. Стартера по същество е специализиран електродвигател. За различните ДВГ/двигатели с вътрешно горене/, са необходими стартери с различни пускови характеристики-пусков ток, въртящ момент и т.н.. Всичко това се осигурява от различни акумулатори.
Например 63Ah означава, че теоритично този акумулатор може да дава 1А в продължение на 63 часа или 63А за 1час или 6.3А за 10 часа. А пусковият ток ти показва, че можеш да черпиш например 400А/или 650А, или колкото е указано/ за кратко време/според паспорта на акумулатора /.
Ясно е че материята не ти е понятна. Не бъди нагъл и не задавай тъпи въпроси след като не разбираш, а попитай човешки. Може и да ти отговорят. Просто вземи и почети , ако умееш да четеш и разбираш за какво става въпрос.
.....
При класическите оловни акумулаторни батерии пусковият ток зависи от повърхността на електродите. От същото зависи и капацитета на акумулатора. И тъй като почти всички използват почти едни и същи материали, то за батерии с даден капацитет пусковият ток е почти еднакъв. Затова акумулатор се избираше само по капацитет.
Напоследък с новите технологии успяват да повишат пусковия ток на някои батерии. Но ако човек погледне спецификациите ще види, че при "основната" линия на компаниите разликите не са толкова съществени. Но съществуват модели с повишен пусков ток.
Затова не винаги пусковият ток фигурира в означенията на батериите.
И още един тъп въпрос: ако са дадени всички пускови токове на даден акумулатор, човек какво да гледа:
- Cranking amperes (CA)
- Cold cranking amperes (CCA)
- Hot cranking amperes (HCA)
- Marine cranking amperes (MCA)
Твоята препоръка за кой точно ток се отнася?
(И какво беше нечовешко във въпроса ми?)
Johny - майстор
bigshop написа:
то за батерии с даден капацитет пусковият ток е почти еднакъв
Това не е вярно!

Стартов ток в студено състочние според стандартите IEC, DIN, SAE, EN или JIS

Например:
Тип P74 05
Напрежение (V) 12
Капацитет (Ah) 74
Стартов ток на студено EN (A) 700

What is a CCA? What are Cold Cranking Amps? These are questions we get frequently here at Batteryweb.com. Let me see if I can clarify a bit. The cold cranking ampere (CCA) rating refers to the number of amperes a battery can support for 30 seconds at a temperature of 0°F until the battery voltage drops to 1.20 volts per cell, or 7.20 volts for a 12V battery. Therefore, a 12V battery that carries a rating of 600 CCA tells us that the battery will provide 600 amperes for 30 seconds at 0°F before the voltage falls to 7.20V. A lead acid battery is made up of cells what are 2.1 volts each. So a 12-volt battery of course has 6 cells. A 6-volt battery has 3 cells and so on.
А за "И-то" си прав-sorry!
докера - специалист
Абе хора , човека пита от кои марки акумулатори сте доволни и евентуално да му препоръчате нещо , а Вие го ошашавихте с теория :-D
Колега miroslav_kn , цените на българските акумулатори са почти изравнени с тези на по- квалитетните марки , но качеството далеч не е :wink: . Така че вземи си подходящ от към капацитет според двигателя / не си написал каква кубатура е :wink: / , но предполагам че 65Ah ще е достатъчен , а на големината на пусковия ток гледай по-скоро като на опция :wink:
Johny - майстор
miroslav_kn написа:
Дайте мнение за някой модел акумулатори до 180 лв.защото трябва да си копувам а нямам никаква идея какъв да е. Каква марка? Каква мощност? Карам БМВ 318и.
Oт тук си потърси като параметри и задължително да е необслужваем.
http://www.bannerbatteries.com/banner/p ... 11_en1.php
stanetzz - специалист
bigshop написа:
Откога акумулаторите се избират по пусков ток?
Отдавна.За дизелов двигател освен по-висок капацитет в Ah , са и с доста по- висок пусков ток, поради наличието на подгревни свещи и най-вече на почти двойно по-висока компресия в цилиндрите.

A по темата- лозунга "Изберете българското" в случая не важи. За не чак толкова по-ниска цена получаваш стока с доста по-кратък живот
( личен опит с 2 батерии МОНБАТ, едната сменена на 6-тия месец, гаранционно, поради умряла клетка; втората финишира заедно с остатъка от гаранцията).
gtg1977 - специалист
Има нещо вярно.Сегашните акумулатори изкарват точно до края на гаранцията.А в повечето случаи тя е три години.Питам се,производителите как го изчисляват бе? :?
Аз по тази причина си взех VARTA, необслужваем и ... още същата зима капна. Не знам. Вече е страшно да купуваш части за коли.
Някой смята ли, че провеждането на един два тренировъчни цикъла за моя акумулатор ще го по оправи. Правил ли го е някой от вас, за да не си губя времето напразно. През лятото нямам проблеми, но хване ли студа капва за 3-4- дни, в гараж, а му направих и изолация на самия акумулатор.
anton_ss - специалист
От 20 години се сблъсквам с тези проблеми.Ползвал съм различни марки Всички живяха 2,3години.Преди месец се скапа поредния,и понеже през зимата по рядко карам реших да не купувам сега акумолатор.Взех от приятел един стар Бош стоял 1 година в гаража.Мислех да го заредя и да го ползвам само за алармата.Измерих го 10В.умряла работа!Но го сложих на заряд 12часа клетките се държаха добре равномерно се зареждаха и т.н.Сложих го на колата и до сега пали без проблем и при минус 8градуса.Немога да повярвам!Но факт!
sek.1 - специалист
С акумолаторите всичко е въпрос на късмет на стария ми Ситроен искарах седем години с пазарджишки 88 амперов въртеше дизела зимата без проблеми с него го продадох необслужваем Бош ми е издъхвал от веднъж на първата зима на бензинова кола в момента на дизела съм трета зима с Монбат и си върти идеално засега.

Тема "Акумулатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: