Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moimoimoi - майстор
първо трява да установиш каква е схемата на двигателя ти
по горе дискутираната е триъгълник/двойна взезда
освен нея има и звезда/двойна звезда,а е възможно и да са два двигателя в общ корпус-т.е. едната тройка в клемното табло е за едната скорост а другата тройка е за другата скорост

ако е триъгълник/двойна звезда то за едната скорост връзваш на едната тройка изводи 380 волта, и да има значение на коя тройка ще се върже- определя се опитно,връзваш на едната ако не тръгне и почне да вдига много ток- сменяш троиките изводи и пак пробваш
за другата скорост преместваш захранването на свободната тройка а "новата"свободна се замоства накъсо,трябва да пробваш първо едната скорост,да видиш посоката на въртене и после на втората скорост да видиш и нейната посока, ако трябва ги синхронизираш
lov - майстор
Почти на 100% съм убеден че двигателя е ''триъгълник/двойна звезда''. За това съдя по едни остатъци от табелката и от мерене на съпротивлението. Надявам се поне да е пренавит както трябва защото няма от къде да видя какви са му токовете нито мощността. За тези параметри гадая и карам на око по габарита :lol: . Не ми се разглабя да видя как са намотките че е наврян на терсене място. А и нямам практика с подобен вид двигатели.Кога ги учехме аз се заглеждах по колежките и не внимавах в час. :lol:
Някой преди мен се е правил на майстор и е пръснал и пакетния ключ на съставни части. От там също можеше да се разбере нещо ама сега диря и такъв ключ някой да предлага.
А какво ще стане, ако при пускане в двойна звезда контакторът,който затваря накъсо едната тройка, не включи? Ще се повреди ли двигателя?
lov - майстор
Нищо му няма просто си остава на другата скорост. Намотките са напълно еднакви само се променят броя на полюсите.
vvventsi - специалист
lov написа:
Нищо му няма просто си остава на другата скорост. Намотките са напълно еднакви само се променят броя на полюсите.
Според мен може да изгори !Ако има защита тя ще си изключи така че няма страшно!
lov - майстор
Колега аз на очите ли си да вярвам или на приказки. След като съм писал по горе значи съм го отворил и видял кое как е. Която и една от двете тройки да вземеш си правиш едната скорост и с другата втората като окъсяваш първата.Всичките намотки са с еднакъв брой навивки с един и същи проводник но насипани в различни канали така че при различните включвания имаш различен брой полюси и съответно различни скорости. И аз не бях се ровил в подобни ама ми се наложи. :lol:
vvventsi - специалист
Когато се вържи на триъгълник кабелите се вържат там дето стоят пластините за звездата,а на звезда захранването се вържи на другите изводи а тези дето са били вързани се дават на късо,ако не се дадат не ще да завърти мотора,пробвал съм!само бучи, ако беше така както казваш ти превключването от звезда на триъгълник щеше да става само със пластините за звезда тоест с един контактор а не три както е на схемата по горе!
Не казвам че намотките не са еднакви!
valentino76bs - майстор
Свързвах скоро такъв двигател около 0.5кв ,само със ПЕП на ел.марк купих го 18 лева всичко е показано на самия ключ къде да се закачат мостовете при какво включване.На бор машина го монтирах,не помня дали беше звезда /дв. звезда или тр./ дв. звезда.Реверсния ключ си стоеше.
Да повдигна темата с един въпрос , който за мен е с повишена трудност .Колегите монтьори са разглобили една машина с мотор ,който е с 9 намотки .
Бавна , бърза скорост и реверс и на двете скорости.Като явно не са описали кабелите правилно и сега бързата скорост върти на обратно .Прилагам снимка на схемата , като моля за идеи ....
Прикачен файл:
shem.jpg
:?
Christo - майстор
Размени кои да са два кабела от 2U, 2V, 2W

Тема "Двускоростен електромотор - превключване ???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: