Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
пишман_майстор - майстор
Моторен тример/храсторез няма редуктор , но предполагам визираш т.н. камбана на съединителя .
Принципно, не, че няма невъзможни неща. Ако идват от един завод с различни лепенки, голяма вероятност нещо да пасне.
Но общо взето е рядкост, особено ако става въпрос за различни марки. Ако е една и съща марка, а разликата е в модела само, има някакъв шанс нещо да се приспособи или от двете да стане едно , да се ползва корпус, съединител и т.н.
Този тример имам смътен спомен как изглеждаше ( предполагам твоя е от първата версия )
Качи една две снимка в близост , искам да проверя нещо в гаража дали нямам за тази машина чаркове от някой брак. И какво точно му има на твоя? Какъв му е проблема?
shotik - майстор
съб юли 04, 2020 9:27 pmпишман_майстор написа:
Моторен тример/храсторез няма редуктор , но предполагам визираш т.н. камбана на съединителя .
Принципно, не, че няма невъзможни неща. Ако идват от един завод с различни лепенки, голяма вероятност нещо да пасне.
Но общо взето е рядкост, особено ако става въпрос за различни марки. Ако е една и съща марка, а разликата е в модела само, има някакъв шанс нещо да се приспособи или от двете да стане едно , да се ползва корпус, съединител и т.н.
Този тример имам смътен спомен как изглеждаше ( предполагам твоя е от първата версия )
Качи една две снимка в близост , искам да проверя нещо в гаража дали нямам за тази машина чаркове от някой брак. И какво точно му има на твоя? Какъв му е проблема?
пишман_майстор, мисля,че си ми отговорил на мен, затова пиша.
Има проблем с двигателя, бобината му се повреди, смених с нова, има искра , но не запалва, в сервиз сменяваха мембрани , маркучета , други две бобини слагаха, като мери с някакъв уред за тази цел , се вижда ,че има искара, но пак не работи.
Вече няма да го правя, защото прецених, че няма да има къде да кося, дома няма вече градинка, имам една електрическа косачка и ще ползвам нея за косене по тротоара, а тримерът/косата . ще я продаваам за части или цяла , ако някой може да си я оправи, не е ползвана твърде много, от 2008 до сега , не повече от 20-25 декара да съм косил в няколко двора .
пишман_майстор - майстор
Да, има такива моменти. Ако всичко друго е наред, има два основни варианта, или има изместване на момента на запалването ( маховика да е "мръднал" ) , или самата бобина не е на допустимото отстояние от магнета. Навън прави искра , но в цилиндъра условията са други и искрата или е слаба , или никаква. За второто се ползва парче от лист от блокче за рисуване , става и с други от този калибър/дебелина хартия. Пуска се бобинката да опре в магнета , като за нужното отстояние се слага парчето лист от блокчето. Излишно е да споменавам, че лагерите на вала трябва са наред и да няма радиално отклонение . В противен случай става кофти.
shotik - майстор
нед юли 05, 2020 8:59 pmпишман_майстор написа:
Да, има такива моменти. Ако всичко друго е наред, има два основни варианта, или има изместване на момента на запалването ( маховика да е "мръднал" ) , или самата бобина не е на допустимото отстояние от магнета. Навън прави искра , но в цилиндъра условията са други и искрата или е слаба , или никаква. За второто се ползва парче от лист от блокче за рисуване , става и с други от този калибър/дебелина хартия. Пуска се бобинката да опре в магнета , като за нужното отстояние се слага парчето лист от блокчето. Излишно е да споменавам, че лагерите на вала трябва са наред и да няма радиално отклонение . В противен случай става кофти.
Това го правих аз, с луфтомер под бобината го прави сервизния работник.
Аз също мисля ,че може да има изместване , но на маховика .
По интересно е, че в една статия за центровките пише и има схеми, че запалването става 10 градуса ,след горна мъртва точка !
А би трябвало да е между 4 и 2 или 1 мм преди горна мъртва точка , поне аз така съм учил ДВГ , а двутактови коли съм имал Трабант и Вартбург.
Ето я статията статията

https://bg.techinfus.com/dlya-sada/trim ... aniya.html

Според написаното , искрата се получава, когато предния магнит мине под бобината и втория обръща магнетизма и се получава искрата.
Йок. Руският ми казва, че запалването е 8 градуса преди ГМТ, а истинският взрив е 10 градуса след нея. Ако се направи още по голямо предварението, мотора пали трудничко, рита, работи твърдо на ниски, до средни обороти, но се пили по яко на високи.
Според схемата- искра 8 гр преди ГМТ.
Най добре е да се намери конкретно за тримера, но винаги искра се подава преди ГМТ.
shotik - майстор
нед юли 05, 2020 10:15 pmТрифон П.Трифонов написа:
Йок. Руският ми казва, че запалването е 8 градуса преди ГМТ, а истинският взрив е 10 градуса след нея. Ако се направи още по голямо предварението, мотора пали трудничко, рита, работи твърдо на ниски, до средни обороти, но се пили по яко на високи.
Според схемата- искра 8 гр преди ГМТ.
Най добре е да се намери конкретно за тримера, но винаги искра се подава преди ГМТ.
Да , сгрешил съм , не съм възприел правилно схемата !!!
пишман_майстор - майстор
shotik написа:
Аз също мисля ,че може да има изместване , но на маховика .
Мхм, точно за него съм писал, че има такъв вариант
пишман_майстор написа:
или има изместване на момента на запалването ( маховика да е "мръднал" )
Във всеки случй има нещо, но така от разстояние... да я види човек който чува нещата и му се занимава ( това второто май е най-важно )
нед юли 05, 2020 10:23 pmshotik написа:
Добре де, защо не си провериш за всички възможни причини?
Момента на запалване също не е трудно да се види.

Казва, че в масовият случай няма как да се обърка монтирането на маховика спрямо бобината, а ако е мръднало нещо, то ще се забележи лесно. Скъсана шпонка, да речем.
Свещта и кабелът се проверява лесно.
В оня линк със схемите има описание проверка на бобината и стойностите обикновено.
Ако студена пали, а като загрее не работи- старите майстори му викаха "междувитково късо". Това съм го преживявал лично със собствен автомобил.
Бобината е за смяна, в такъв случай.

Тема "Бензинова косачка пали много трудно!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: