Какъв е ценеровия диод и колко му е номиналния ток на стабилизация.
Вкарай ценера във верига с номинален ток и транзистор, който да работи по напрежение, а не като усилвател на ток.
Обаче схемата дето се сещам ще е с още един транзистор м-у базата и емитера на BD139.
И лично аз за тази цел няма да ползвам потенциометър за настройка на напрежението, а ще го постигна само с ценер и може би + маломощни диоди.
И малко отклонение:
Все още помня ел.у-во за защита от кражба на МПС с бензинов двигател - сделано в СССР 1972 г. Тва сработва при напрежение към 14 V и шунтира чукчето и наковалнята по такъв начин, че автомобила почва много гадно да сеца, а това пък е заблуда за крадеца, че на скапано е налетел.
Но важното в случая, е че в у-вото има само релета и се ползва точно хистерезиса на релето да включва проблематиката при повишено напрежение и след тва чак като се изключи у-вото или се мане акумулатора.
Вкарай ценера във верига с номинален ток и транзистор, който да работи по напрежение, а не като усилвател на ток.
Обаче схемата дето се сещам ще е с още един транзистор м-у базата и емитера на BD139.
И лично аз за тази цел няма да ползвам потенциометър за настройка на напрежението, а ще го постигна само с ценер и може би + маломощни диоди.
И малко отклонение:
Все още помня ел.у-во за защита от кражба на МПС с бензинов двигател - сделано в СССР 1972 г. Тва сработва при напрежение към 14 V и шунтира чукчето и наковалнята по такъв начин, че автомобила почва много гадно да сеца, а това пък е заблуда за крадеца, че на скапано е налетел.
Но важното в случая, е че в у-вото има само релета и се ползва точно хистерезиса на релето да включва проблематиката при повишено напрежение и след тва чак като се изключи у-вото или се мане акумулатора.