Ел. инструментите. Консумативи.
Индианец - специалист
пон сеп 21, 2020 10:55 pmSoviet_Soldier написа:
пон сеп 21, 2020 10:40 pmИндианец написа:


Благодаря колега, за подробното обяснение.
Аз я развих и я сложих друга временно от болт, като му резнах главата предварително.
Старата я развих точно както ти каза, но без нагряване.
Ще я ползвам през почивните дни малко, но ще гледам да взема нови.
По старата ще търся.
Не съм я натягал много силно, просто махнах капака да сваля веригата, за да я откараме на машинно заточване.
Докато беше нова вярно, че се отпускаше, ама знаех предварително.

Мерси за видеото.
Сега ще го прегледам.
Възможно е просто да е бил некачествен метала. Щом в момента се затяга нормално си карай така. Иначе е хубаво подобни уреди, при които има силни вибрации болтовете да се монтират на фиксатор. Тези, които държат разни пластмаски и подобни на син, който е по-лесен за развиване, а шпилките може и на червен, той с нагряване се разхлабва.
Благодаря колега.
Ще търся в петък в магазин на Щил и ако намеря същите ще ги монтирам с фиксатор.
Ако няма ще си карам с правната, само ще я намажа с фиксатор за резби.
koveslav - майстор
пон сеп 21, 2020 10:15 pmSoviet_Soldier написа:


На шината не ѝ трябва много силно затягане, тя и без да е много затегната не се измества......
Сложете машината пред вас на масата.Регулирайте натега на веригата така,че да е леко хлабава и оставете двете гайки недобре стегнати,така че да можете да обирате луфта на шината върху шпилките,повдигайки шината нагоре и натискайки я надолу. Наблюдавайте внимателно какво се случва със стегнатостта на веригата при тези движения на шината.. и после да обсъдим от какво се самонатяга,от какво се саморазхлабва веригата и т.н....
Soviet_Soldier - специалист
вт сеп 22, 2020 10:42 pmkoveslav написа:
пон сеп 21, 2020 10:15 pmSoviet_Soldier написа:


На шината не ѝ трябва много силно затягане, тя и без да е много затегната не се измества......
Сложете машината пред вас на масата.Регулирайте натега на веригата така,че да е леко хлабава и оставете двете гайки недобре стегнати,така че да можете да обирате луфта на шината върху шпилките,повдигайки шината нагоре и натискайки я надолу. Наблюдавайте внимателно какво се случва със стегнатостта на веригата при тези движения на шината.. и после да обсъдим от какво се самонатяга,от какво се саморазхлабва веригата и т.н....
Знам какво се случва. Шината трябва да се затяга, докато се държи изправена нагоре. В затягането не е нужно да се влага прекомерна сила, защото се слизват шпилките дори при марковите резачки. Пренатягането не спасява от разхлабването на веригата, по-горе съм обяснил, от какви фактори се получава. Най-често, като е нова много се отпуска и се налага допълнително да се развият болтовете, да се натегне веригата и пак да се затегнат, без да се прекалява със силата. При много модели шината се затяга на ръка и то на 1 шпилка и пак държи. С ключ и 2 шпилки се фиксира далеч по-здраво и изобщо не е нужна прекомерна сила. Хората влагат много сила доста често и прецакват, не само шпилките, а и винтовете за обтягане на веригата. Точно температурното разширяване на метала най-често дава илюзия на хората, че едва ли не шината не е стегната добре и за това се отпуска веригата. В резултат на това се опитват все по-силно да натягат и прецакват резбите. Хайде при китайските се срещат и меки шпилки, но не веднъж резачки на Щил съм виждал с подобен проблем, а там металът си е на ниво и слизаните шпилки са изцяло от несъобразителност на собствениците.
koveslav - майстор
вт сеп 22, 2020 11:10 pmSoviet_Soldier написа:

Пренатягането не спасява от разхлабването на веригата, по-горе съм обяснил, от какви фактори се получава.
А като кастрим и въобще като режем последователно с горна и долна страна на шината,ако тя не е стегната достатъчно с гайките си какво ще се случи по отношение на обтягането на веригата по време на работата според вас?
Soviet_Soldier - специалист
ср сеп 23, 2020 1:22 amkoveslav написа:
вт сеп 22, 2020 11:10 pmSoviet_Soldier написа:

Пренатягането не спасява от разхлабването на веригата, по-горе съм обяснил, от какви фактори се получава.
А като кастрим и въобще като режем последователно с горна и долна страна на шината,ако тя не е стегната достатъчно с гайките си какво ще се случи по отношение на обтягането на веригата по време на работата според вас?
Ако не е затегната добре ще се разхлаби веригата. Като цяло, няма как и с недостатъчно затегната да се работи, въпросът е да се прави с мярка. По принцип и с горната част да се реже, когато веригата е остра няма нужда да се натиска силно към дървото.
Тъпата верига е друг доста разпространен повод човек да си съсипе резачката. Когато спре да реже нормално е редно, просто да бъде заточена, а не да се натиска в дървото, да се унищожава шината, да се товари излишно двигателя и да се гори напразно повече масло и бензин. Отделно при тъпата верига се отделят много фини стърготини, които минават през въздушните филтри на доста модели, попадат в двигателя и му скъсяват живота.
koveslav - майстор
Писах горните неща,за да се сетят всички които четат,защо е важно да го няма този луфт на шината върху болтовете,или да е минимален.В същото време обсъждате замяната на скъсан болт с обикновен такъв.Ами не е добра идея-оригиналните болтове имат калибрована част без резба в зоната в която шината ляга върху тях,като тази част е с диаметър колкото прореза на шините.Производителя е сметнал каква да бъде сглобката шина-болтове и го е задал.Като сложите обикновен болт луфта на шината става по-голям и гореописаните натягания и разхлабвания на веригата стават произволни....
Между другото луфта на оригиналната орегонска шина върху болтовете на Партнера беше доста сериозен.Като сложих шина на Щил(по стандарт размера на прореза уж трябва да е същия) този луфт стана минимален.Шината вече не прави такова разхлабване и натягане при работа с долна-горна страна....
Soviet_Soldier - специалист
ср сеп 23, 2020 10:06 pmkoveslav написа:
Писах горните неща,за да се сетят всички които четат,защо е важно да го няма този луфт на шината върху болтовете,или да е минимален.В същото време обсъждате замяната на скъсан болт с обикновен такъв.Ами не е добра идея-оригиналните болтове имат калибрована част без резба в зоната в която шината ляга върху тях,като тази част е с диаметър колкото прореза на шините.Производителя е сметнал каква да бъде сглобката шина-болтове и го е задал.Като сложите обикновен болт луфта на шината става по-голям и гореописаните натягания и разхлабвания на веригата стават произволни....
Между другото луфта на оригиналната орегонска шина върху болтовете на Партнера беше доста сериозен.Като сложих шина на Щил(по стандарт размера на прореза уж трябва да е същия) този луфт стана минимален.Шината вече не прави такова разхлабване и натягане при работа с долна-горна страна....
Луфтът и при фабричните шпилки си го има и то не малък. При положение, че болтът е бил навит в същия отвор, в който е стояла шпилката, то е повече от ясно, че диаметърът му е същия. При шпилката има зона без резба, защото тя служи, като ограничител, колко да се навие навътре и плюс това позволява да се притегне, като свърши резбата. При китайските отвора няма дъно, а болтът директно може да излезе в резервоара за масло, когато няма край резбата, като при заводската шпилка. По тази причина нуждата от резбови фиксатор е още по-голяма. С читав резбови фиксатор и с болт, вместо шпилка може да служи нормално.
Индианец - специалист
ср сеп 23, 2020 10:06 pmkoveslav написа:
Писах горните неща,за да се сетят всички които четат,защо е важно да го няма този луфт на шината върху болтовете,или да е минимален.В същото време обсъждате замяната на скъсан болт с обикновен такъв.Ами не е добра идея-оригиналните болтове имат калибрована част без резба в зоната в която шината ляга върху тях,като тази част е с диаметър колкото прореза на шините.Производителя е сметнал каква да бъде сглобката шина-болтове и го е задал.Като сложите обикновен болт луфта на шината става по-голям и гореописаните натягания и разхлабвания на веригата стават произволни....
Между другото луфта на оригиналната орегонска шина върху болтовете на Партнера беше доста сериозен.Като сложих шина на Щил(по стандарт размера на прореза уж трябва да е същия) този луфт стана минимален.Шината вече не прави такова разхлабване и натягане при работа с долна-горна страна....
Знаех си аз, че калиброваната част не е сложена случайно, но май ще е така за сега.
След училище минах в магазин на Щил да питам за шпилки и ми казаха да дойда със шината за да може да видим дали имам голям луфт или изобщо ще влязат в посочените места.
Заговорих ме се с един комшия (60 годишен чичак) и ми предложи да пробваме с шината на неговата резачка дали ще стане(Щил Мс 210) и стана, но влезе по- трудно, почти без луфт.
Сега си мисля пак:
Шината ли е тясна или шпилките са широки.
Ще го меря със шублера и ще го мисля.
Баща ми каза да свалим от една стара Хуска шпилките, но не ми се занимава, защото трябва да изкарам 2 чифта гуми, щайги и още баклуци, докато стигна до нея.
Даже като стана въпрос за нея ще се захвана да я изкарам и да снимам карбуратора, да да го сменя и да заработи, ама за тоя модел са 2 вида и не знаем точно какъв е.
Машинката е 353 май.
Даже ги намерих в олх за 30 лева някъде уж за Хуски. :?
Даже дали си заслужава да взимам за тая машина, при условие, че ще и взема и верига и е със нов ауспух ако не се лъжа.
Според мен си заслужава отвсякъде.
Даже ще пусна линк и към обявата от олх, та да кажете тия карбуратори дали не са менте.

Ето ги:
ttps://m.olx.bg/ad/karburatori-husqvarna-CID1012-ID86ep5.html
Soviet_Soldier - специалист
ср сеп 23, 2020 10:49 pmИндианец написа:

Знаех си аз, че калиброваната част не е сложена случайно, но май ще е така за сега.
След училище минах в магазин на Щил да питам за шпилки и ми казаха да дойда със шината за да може да видим дали имам голям луфт или изобщо ще влязат в посочените места.
Заговорих ме се с един комшия (60 годишен чичак) и ми предложи да пробваме с шината на неговата резачка дали ще стане(Щил Мс 210) и стана, но влезе по- трудно, почти без луфт.
Сега си мисля пак:
Шината ли е тясна или шпилките са широки.
Ще го меря със шублера и ще го мисля.
Баща ми каза да свалим от една стара Хуска шпилките, но не ми се занимава, защото трябва да изкарам 2 чифта гуми, щайги и още баклуци, докато стигна до нея.
Даже като стана въпрос за нея ще се захвана да я изкарам и да снимам карбуратора, да да го сменя и да заработи, ама за тоя модел са 2 вида и не знаем точно какъв е.
Машинката е 353 май.
Даже ги намерих в олх за 30 лева някъде уж за Хуски. :?
Даже дали си заслужава да взимам за тая машина, при условие, че ще и взема и верига и е със нов ауспух ако не се лъжа.
Според мен си заслужава отвсякъде.
Даже ще пусна линк и към обявата от олх, та да кажете тия карбуратори дали не са менте.

Ето ги:
ttps://m.olx.bg/ad/karburatori-husqvarna-CID1012-ID86ep5.html
Ако наличната Хускварна има карбуратор може да се вземе просто нов ремонтен комплект и да стане като нов:
Изображение

В OLX няма гаранция, че ще пратят читав карбуратор, та дори и да е оригинален.

Колкото до Щил, те са с нестандартни шини. На китайчето щилска шина няма да стане без преправяне.
kuger - майстор
Отвори си машинката и виж номера на карбуратора. После тук: https://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0% ... 1%80%D0%B8
Не е нужно цял карбуратор да се купува.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: