Стария ни бе 1,8кв и реших този път да е по-мощен, за да загрява по-бързо, хмм значи съм преценил грешно. Иначе го тествам 2 дена, изключва си нормално и имаме във входа на банята ключ към бойлера в мазето, така че го изключвам след като загрее водата, но като цяло не е много удобно така, бяхме свикнали да не мислим за бойлера изобщо.
Засега мисля и се надявам, проблема да се е появил заради спуканата тръба за топлата вода.
Благодаря за изчерпателния коментар!
Засега мисля и се надявам, проблема да се е появил заради спуканата тръба за топлата вода.
Благодаря за изчерпателния коментар!
Мощността на нагревателя има отношение във всеки случай. Този бойлер с тази голяма мощност е потенциално опасен и може да прегрее по-всяко време. Тръбата се е спукала следствие от прегряването на бойлера, ако тръбите са такива със залепване от белите, допустимата им температурата е до 90 градуса, а те се размекват доста под тази граница. Прегряването може да се случи и след като пуснеш чешмата да си измиеш ръцете или зъбите и докато се изредят всички членове от семейството, бойлера вече е подготвен за нова доза прегряване. Вече е голяма рядкост да намериш 3KW бойлер, максимално са до 2-2,5KW. Ако погледнете електромерът ще видите че за един час бойлерът е изгорил около 650Wh енергия, от което следва че тази 650W мощност е достатъчна за да се загрее водата. При голяма мощност на нагревателя, водата не се нагрява равномерно, като в началото в долната част близо до нагревателя и термостата е най-гореща и термостатът изключва след което температурата на водата по естествен път се изравнява с горните участъци и спада. При това водата често не стига за да се изкъпят двама души. Също така при голяма мощност на нагревателя, поради дъгата образуваща се в контактите, те залепват и термостата не може да изключи. Винаги е по-добре и по-сигурно да се сложи по-слаб нагревател, особено ако бойлера е включен денонощно и не се изисква експресно загряване ако е бил изключен дълго време. по-слабата мощност освен че ще намали честотата на прещракване на термостата и дъгата в контактите и температурата на водата ще е по-равномерна. Моят бойлер пак е на Теси, но със тепени, като единият нагревател съм го сменил от 1200W с 1000W, защото двата нагревателя са с еднаква мощност и да не се повтарят степените. Така на първа степен е 1000W, на втора 1200W и трета 2200W. Работи непрекъснато на минимална степен и загрява водата за около 3-4 часа, а загрее ли веднъж, след това водата стига да се изкъпят двама-трима души и да остане топла вода, а термометърът стои винаги закотвен на 65 градуса, докато със стария бойлер 3KW, температурата непрекъснато варираше и водата не стигаше дори само за мен, а това са го споделяли и други хора че на новият им бойлер бързо свършва водата, съмнявайки се че литрите му са по-малко, но не е от това. От която и страна да погледнете винаги е по-добре нагревателят да е по-слаб, най-малкото ще удължи времето за прегряване, което ще е достатъчно да се забележи нередността и да се вземат мерки, а и залепналия термостат може и да се възстанови дотогава.
Щом техникът не е констатирал нередност, това значи че бойлера може да прегрее отново по всяко време, когато си поиска. Знам че е неприятно да ремонтираш чисто нов бойлер, но за сигурността и спокойствието икономии не бива да се правят, ако желаете направете рекламация на този модел изтъквайки подробно причините, които изтъкнах, обяснете им какво се е случило, какво мислите да правите, че използвате бойлера главно като проточен, че се намира в избата и не можете през няколко часа да слизате и да го включвате и изключвате. Опитайте да го върнете като лош продукт или да се възползвате от рекламацията, в някои магазини служителите са доста добронамерени и правят всякакви изключения, най-малкото могат да ти направят отстъпка в ремонта.
Нека всеки реши как да постъпи, аз съм доволен от своя избор, ако автора не одобрява съвета ми, то тогава да се придържа към инструкцията на производителя и да не използва бойлера в проточен режим, би могло да се премести бойлерното табло на удобно място за включване и изключване на бойлера, температурата от термостата да се намали под желаната, защото след няколко цикъла на поддръжка, тя се повишава. Кухненските бойлери също работят в проточен режим и те често прегряват, като последният ми кухненски бойлер се подпали и направи пожар.
Опитах се в първия пост максимално кратко и ясно да споделя това, но ето че изникват нови въпроси, а след тях трети, пети и т.н. и читателят има право да разбере причините за препоръките които се дават, доколко са наложителни, полезни и т.н.