• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
memopro - помощник
Стария ни бе 1,8кв и реших този път да е по-мощен, за да загрява по-бързо, хмм значи съм преценил грешно. Иначе го тествам 2 дена, изключва си нормално и имаме във входа на банята ключ към бойлера в мазето, така че го изключвам след като загрее водата, но като цяло не е много удобно така, бяхме свикнали да не мислим за бойлера изобщо.
Засега мисля и се надявам, проблема да се е появил заради спуканата тръба за топлата вода.
Благодаря за изчерпателния коментар!
Мощността на нагревателя има отношение във всеки случай. Този бойлер с тази голяма мощност е потенциално опасен и може да прегрее по-всяко време. Тръбата се е спукала следствие от прегряването на бойлера, ако тръбите са такива със залепване от белите, допустимата им температурата е до 90 градуса, а те се размекват доста под тази граница. Прегряването може да се случи и след като пуснеш чешмата да си измиеш ръцете или зъбите и докато се изредят всички членове от семейството, бойлера вече е подготвен за нова доза прегряване. Вече е голяма рядкост да намериш 3KW бойлер, максимално са до 2-2,5KW. Ако погледнете електромерът ще видите че за един час бойлерът е изгорил около 650Wh енергия, от което следва че тази 650W мощност е достатъчна за да се загрее водата. При голяма мощност на нагревателя, водата не се нагрява равномерно, като в началото в долната част близо до нагревателя и термостата е най-гореща и термостатът изключва след което температурата на водата по естествен път се изравнява с горните участъци и спада. При това водата често не стига за да се изкъпят двама души. Също така при голяма мощност на нагревателя, поради дъгата образуваща се в контактите, те залепват и термостата не може да изключи. Винаги е по-добре и по-сигурно да се сложи по-слаб нагревател, особено ако бойлера е включен денонощно и не се изисква експресно загряване ако е бил изключен дълго време. по-слабата мощност освен че ще намали честотата на прещракване на термостата и дъгата в контактите и температурата на водата ще е по-равномерна. Моят бойлер пак е на Теси, но със тепени, като единият нагревател съм го сменил от 1200W с 1000W, защото двата нагревателя са с еднаква мощност и да не се повтарят степените. Така на първа степен е 1000W, на втора 1200W и трета 2200W. Работи непрекъснато на минимална степен и загрява водата за около 3-4 часа, а загрее ли веднъж, след това водата стига да се изкъпят двама-трима души и да остане топла вода, а термометърът стои винаги закотвен на 65 градуса, докато със стария бойлер 3KW, температурата непрекъснато варираше и водата не стигаше дори само за мен, а това са го споделяли и други хора че на новият им бойлер бързо свършва водата, съмнявайки се че литрите му са по-малко, но не е от това. От която и страна да погледнете винаги е по-добре нагревателят да е по-слаб, най-малкото ще удължи времето за прегряване, което ще е достатъчно да се забележи нередността и да се вземат мерки, а и залепналия термостат може и да се възстанови дотогава.

Щом техникът не е констатирал нередност, това значи че бойлера може да прегрее отново по всяко време, когато си поиска. Знам че е неприятно да ремонтираш чисто нов бойлер, но за сигурността и спокойствието икономии не бива да се правят, ако желаете направете рекламация на този модел изтъквайки подробно причините, които изтъкнах, обяснете им какво се е случило, какво мислите да правите, че използвате бойлера главно като проточен, че се намира в избата и не можете през няколко часа да слизате и да го включвате и изключвате. Опитайте да го върнете като лош продукт или да се възползвате от рекламацията, в някои магазини служителите са доста добронамерени и правят всякакви изключения, най-малкото могат да ти направят отстъпка в ремонта.

Нека всеки реши как да постъпи, аз съм доволен от своя избор, ако автора не одобрява съвета ми, то тогава да се придържа към инструкцията на производителя и да не използва бойлера в проточен режим, би могло да се премести бойлерното табло на удобно място за включване и изключване на бойлера, температурата от термостата да се намали под желаната, защото след няколко цикъла на поддръжка, тя се повишава. Кухненските бойлери също работят в проточен режим и те често прегряват, като последният ми кухненски бойлер се подпали и направи пожар.

Опитах се в първия пост максимално кратко и ясно да споделя това, но ето че изникват нови въпроси, а след тях трети, пети и т.н. и читателят има право да разбере причините за препоръките които се дават, доколко са наложителни, полезни и т.н.
LazarGanev - "Велик майстор"
Проблемът не е в бойлера или в марката, а се е получил заради теча и най-добре е обяснен от Jacomo - дълго време на малък дебит. Ако се ползва с нормален дебит нямаше да прегрее водата във водосъдържателя, но ще прегреят кабелите и клемите, затова пише че не е за предназначен за работа в проточен режим. А съветите за подмяна на гаранционни нагревател или бойлер няма да ги коментирам
memopro - помощник
нед сеп 27, 2020 10:01 pmLazarGanev написа:
Проблемът не е в бойлера или в марката, а се е получил заради теча и най-добре е обяснен от Jacomo - дълго време на малък дебит. Ако се ползва с нормален дебит нямаше да прегрее водата във водосъдържателя, но ще прегреят кабелите и клемите, затова пише че не е за предназначен за работа в проточен режим. А съветите за подмяна на гаранционни нагревател или бойлер няма да ги коментирам
Вие имате опит и ги знаете тези работи, а ние сме обикновенни потребители и така.
Голямо благодаря!
LazarGanev - "Велик майстор"
Никога не ми се е случвало такава случка в професионалния опит и не съм подозирал, че може да се получи. Производителите на бойлери също се хвалят със 7 защити, но явно трябва още една термозащита, разположена в горната част на бойлера.
peppone1
нед сеп 27, 2020 10:01 pmLazarGanev написа:
Проблемът не е в бойлера или в марката, а се е получил заради теча и най-добре е обяснен от Jacomo - дълго време на малък дебит. Ако се ползва с нормален дебит нямаше да прегрее водата във водосъдържателя, но ще прегреят кабелите и клемите, затова пише че не е за предназначен за работа в проточен режим. А съветите за подмяна на гаранционни нагревател или бойлер няма да ги коментирам
И по каква причина ще прегреят кабелите и клемите в проточен режим? Консумацията на енергия в проточен режим по-голяма ли е от тази в загряващ режим? Проблемът си е баш в бойлера, нека правим разлика между причина и проблем. Отстраняването на причината не е достатъчно за безопасността, трябва да се променят и условията създали причината, защото причина може да се появи винаги. Доколкото разбрах теч не е имало, а се е разцепила надлъжно тръбата за топлата вода, вследствие на високата температура и повишеното налягане. При малък теч процесът на прегряване е по-бавен и във всички случаи е щял да изключи термостата или термозащитата. Имал съм случай на теч от повредена батерия, а термостата на бойлера бях усилил на макс, защото ми трябваше вряла вода и въпреки всичко бойлера си изключваше нормално, без да прегрее, но с повишена температура на водата. Термостатът в никакъв случай не трябва да се усилва на макс, защото температурата на водата доста се покачва след третия -четвъртия цикъл на поддръжка и не в проточен режим. Бойлерът при мен беше прегрял в нормални условия, без никакъв теч, поради забавил се термостат и термозащитата също не беше изключила.

Не случайно подчертах че всеки трябва сам да прецени дали да последва препоръките ми и е излишно да се коментира повече, нещата не са чак толкова сложни и всеки има глава за да разбере какво ще се промени когато се смени нагревателя с по-слаб. Не винаги правилното решение трябва да е най-евтино, най-лесно и най-удобно. А и щом се търси бързо затопляне и бойлера да се изключва след употреба и ако не се използва непрекъснато няма нужда да се ремонтира. Всеки уред си има своето предназначение, просто изключвайте бойлера след като загрее.

А в горния край на бойлера трябва да сложат една тапа според вас, която да хвръкне. Нали затова е фланеца, проблем е че при бойлерите на Елдом той е вкаран отвътре и при увеличаване на налягането той затапва още по-здраво и няма начин да изхвърчи. Електромеханичните защити не са достатъчно надеждни, добро решение е също добавянето на контактор към термостата, и диод към нагревателя за намаляне мощността, но не е практично, а по-маломощния нагревател ще спести този обемист контактор и загряващия мощен диод също с обемист радиатор.
шоп - майстор
пон сеп 28, 2020 2:16 ampeppone1 написа:
проблем е че при бойлерите на Елдом той е вкаран отвътре и при увеличаване на налягането той затапва още по-здраво и няма начин да изхвърчи.
Точно ще изхвърчи когато трябва. Все пак това е последна и крайна защита.
LazarGanev - "Велик майстор"
Писах дълъг пост, но докато го публикувам, форумът ме изхвърлил и стана зян. Както и да е, няма да го пиша отново.
peppone1, виждам, че нищо не си схванал, върни се и прочети 10 пъти поста, към който те насочих,. Дано ти стане ясно, ама едва ли. И за фланеца бях писал, ама шоп ти го е казал. А за термозащита в горната част на бойлера нямах предвид някой чеп, както си го схванал, а ел. термозащита, тъй като при ниската консумация се получава голяма стратификация, а ниско разположените термостат и термозащита остават в студената зона и не се задействат. Не мисля, че би се стигнало до опасен изход, но все пак.
kozl - майстор
съб сеп 26, 2020 10:57 pmmemopro написа:
Здравейте!
Проблемът е следният, оня ден като пускам крана за студената вода в кухнята, за няколко секунди тече топла/гореща вода.
След няколко часа, пускам чешмата и пак същата работа. Усъмних се и проверих всички кранове в къщата и навсякъде се случваше същото нещо.
Отидох до бойлера, който е монтиран в мазето и забелязах че температурата на водата е на максимум и едновременно с това видях че тече гореща вода от тръбата която е след бойлера, т.е. която захранва с топла вода цялата къща.
След това изключих бойлера, той е закупен и монтиран преди 32 дена, Tesy GCVS(L) 80 38 30 B11 TSRP, обадихме се по сервизи и т.н.
На следващия ден дойдоха и тестваха бойлера пред мен, бойлера изключи след като водата се затопли до зададената температура, провериха електическата мрежа, всичко беше наред с нея, майстора каза че и защитата не се е включила.
Смениха възвратния клапан и си тръгнаха. Майстора не можа да ми отговори каква е причината за това, каза че не е констатирал проблем и това е.
Тази вечер направих същия тест, включих бойлера, след като се затопли водата, бойлера се изключи, т.е. работи си нормално.
В деня в който беше спукана тръбата и датчика на бойлера отчиташе максимална температура, от крана на топлата вода течеше вода не по-топла от 70-80 градуса.
Та въпроса ми е, къде е проблема, бойлера ли не е изключил и от там са последствията със спуканата тръба и топлата вода от крана за студената вода, или първо се пука тръбата за топла вода и след това се случва всичко това.
По мое мнение след като се с спукала тръбата, топлата вода от нея е текла в продължение на 4-5 часа.120198882_378021953197222_8259663394491476706_n.jpg
За да има топла вода в тръбите за студена, това означава, че от бойлера топла вода е навлязла през ОК. Дали е повредена ОК в предпазния и за това са сменили предпазния клапан или и ТЕСИ прилагат предпазни клапани с три клапана (3 в 1), които са конструирани да връщат вода към тръбите за студена вода при налягане по-малко от това на изпускателния клапан вграден в комбинирания "предпазен клапан" за бойлери :?
А дали в тръбите за топла вода си усетил пуфкания от наличие на въздух в тях?
peppone1
пон сеп 28, 2020 7:43 amLazarGanev написа:
Писах дълъг пост, но докато го публикувам, форумът ме изхвърлил и стана зян. Както и да е, няма да го пиша отново.
peppone1, виждам, че нищо не си схванал, върни се и прочети 10 пъти поста, към който те насочих,. Дано ти стане ясно, ама едва ли. И за фланеца бях писал, ама шоп ти го е казал. А за термозащита в горната част на бойлера нямах предвид някой чеп, както си го схванал, а ел. термозащита, тъй като при ниската консумация се получава голяма стратификация, а ниско разположените термостат и термозащита остават в студената зона и не се задействат. Не мисля, че би се стигнало до опасен изход, но все пак.
Какво има за схващане, каза че в проточен режим кабелите и кабелните обувки на бойлера щяли да прегреят и не отговори защо. Ако трябва още 10 пъти се включи за да разберем накрая аз и читателите по каква причина тези кабели ще прегреят.

Именно споменах че механичните термозащити могат да се повредят по всяко време, а защитата и термостата съвсем не са разположени на дъното на бойлера, сондата им е на височина 30-40см. от дъното, а това е горе-долу по средата на казана (за по-тумбестите бойлери). Нагревателят също е със същата дължина и в долната част той нагрява по-слабо. Така температурата е най-висока в центъра на бойлера около върха на нагревателя.
пон сеп 28, 2020 6:30 amшоп написа:
пон сеп 28, 2020 2:16 ampeppone1 написа:
проблем е че при бойлерите на Елдом той е вкаран отвътре и при увеличаване на налягането той затапва още по-здраво и няма начин да изхвърчи.
Точно ще изхвърчи когато трябва. Все пак това е последна и крайна защита.
Не може да изхвърчи, защото фланеца е елипсовиден и е по-голям от дупката и както казах е вкаран отвътре чрез завъртане. За да излезе този фланец първо трябва да няма налягане, после да се натисне отвън, да се завърти на 90 градуса, да се наклони и тогава може да се извади. Не си ли чувал за гръмнали бойлери и бутнати стени и метални капаци изхвърчали на 30м. извън сградата?
Този фланец просто затруднява и забавя експлозията, тъй като не може да изпусне налягането, то ще се изпусне от предпазния клапан или ще се спука тръбата, както в случая е станало за голям късмет. Този фланец от една страна ще затрудни спукването на бойлера, за разлика от падащия фланец, защото налягането става най-голямо секунда след отпушването и изтичането на вода през уплътнението на фланеца, навлизайки въздух и казана ще се спука там от където е започнало изтичането на водата, защото тя не може да изтече достатъчно бързо и ще се разцепи целия казан. Така дори и падащия фланец не може да предотврати експлозията, защото дупката е недостатъчно голяма за да изпусне налягането за части от секундата и дори ще ускори експлозията, защото тя тръгва от най-слабото място, а това е фланеца, но все пак казана е удебелен в областта около фланеца. Затова най-правилно е налягането да се изпусне извън бойлера. Не претендирам да съм прав, но това е единственото обяснение, което мога да дам.

И все пак ако някой е чувал за хвръкнали фланеци и оцелял бойлер нека сподели. Това е все едно да спукаш балон с игла.
Последна промяна от peppone1 на пон сеп 28, 2020 11:26 am, променено общо 5 пъти.
янко - специалист
съб сеп 26, 2020 11:34 pmJacomo написа:
Течът е бил минимален и бойлерът е работил като проточен, но с малък дебит, което води до събиране на много гореща вода горе, но заради навлизащата студена - долу термостът и защитата не сработват. Опасен момент, защото е понижено налягането в бойлера, заради теча и водата може да заври на по-ниска темп. от херметична система под налягане. Завирането рязко ще повиши налягането от отделената пара и ще сработи предпазния вентил, ако е изправен, и ако преди това не се е спукала мека връзка. Вентилът не знам накъде освобождава, дали обратно към студената или през дренажа.
Това се получава и с по-голям дебит.Моя е Теси 100л 3кв,нормално загрява до 65-70 гр,но ако се използва когато е включен качва до и над 90.След като регулатора ми се разпадна в ръцете го изключвам след като загрее водата
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Бойлер и спукана тръба за топла вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: