• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kozl - майстор
нед ное 29, 2020 9:06 amiliya_i написа:
нед ное 29, 2020 8:34 amkozl написа:
А времето на таймера да е пр.= Капацитета на акумулатора в Ah, разделен на зарядния ток, в случая 5 А.
Тая сметка е вярна за идеален акумулатор, който винаги разполага 100% капацитет (а капацитета на реалния с времето намалява) и първоначалния заряд на акумулатора е 0 - което никога не може да се случи на жив акумулатор.

Моя съвет е, да следи с волтметъра напрежението, и като се вдигне над 14.5V да го изключва. :wink:
Твоя съвет изпробвано не работи при акумулатори като този де съм писал в темата за необслужваемите. Те повечето автоматични зарядни точно такваз им логиката и не се справят със зареждането. Всъщност некои се справят, но за значително време, щото като достигнат прагово напрежение продължават със заряд доста под 1 А.
А аз най-разчитам на гъстотата на елекролита, но като е капсулован и в гаранция как да стане измерването :?
preslav - майстор
нед ное 29, 2020 9:14 amkozl написа:
нед ное 29, 2020 9:06 amiliya_i написа:
нед ное 29, 2020 8:34 amkozl написа:
А времето на таймера да е пр.= Капацитета на акумулатора в Ah, разделен на зарядния ток, в случая 5 А.
Тая сметка е вярна за идеален акумулатор, който винаги разполага 100% капацитет (а капацитета на реалния с времето намалява) и първоначалния заряд на акумулатора е 0 - което никога не може да се случи на жив акумулатор.

Моя съвет е, да следи с волтметъра напрежението, и като се вдигне над 14.5V да го изключва. :wink:
Твоя съвет изпробвано не работи при акумулатори като този де съм писал в темата за необслужваемите. Те повечето автоматични зарядни точно такваз им логиката и не се справят със зареждането. Всъщност некои се справят, но за значително време, щото като достигнат прагово напрежение продължават със заряд доста под 1 А.
А аз най-разчитам на гъстотата на елекролита, но като е капсулован и в гаранция как да стане измерването :?
Преди време, когато бях се ошашкал, че са ми набутали необслужваем акумулатор Ca-Ca, а колата ми не е предвидена за такъв, внимателно прочетох темата ти за полското чудо (нали не бъркам, че за полски акумулатор ставаше въпрос). Та, наложи се да чета и на много други места, да изгледам клиповете на разни гурота, оборудвани със специални зарядни станции, софт и хардуери и т.н. недостъпни за обикновения потребител неща. Успокоих се, не са ме набутали - от откриването на първата акумулаторна клетка 1859-60 г, до момента акумулаторите (оловно-киселинните) не са се променили с изключение на подобряването им през 1878 г. и в последствие (с годините) подобряването на някои материали за изработката на плочите и сепараторите, в случая използването на Калций вместо Антимон. Да не обременявам аудиторията с излишна информация, който се интересува може да прочете повече, но използването на Калций е дало възможност да се направят необслужваеми акумулаторите, които така или иначе на плочите си имат запресовано гъбесто олово и оловен двуокис.
Тъй че, нямам идея с какво точно си се борил в полското добиче, прилича ми на нещо каръшко, на теб ти се е паднал някакъв сбъркан екземпляр - другаде никога и никъде не съм чувал за подобни проблеми, а единичен случай не може да се разглежда като правило. Акумулаторите идват от завода заредени - виждал съм поточната линия за зареждане в Добрич. Вече може да има и по-съвременни технологии, но тогава акумулаторите се "блъскаха" със стотици ампери, а електролитът непрекъснато се въртеше принудително за да не прегрее - в завода никой няма време да бае с часове на всеки акумулатор поотделно, няколко десетки акумулатора по 180 Ah се зареждаха за по-малко от половин час, после всеки минаваше автоматично на товарната вилка и в палета. Преди имаше и друга технология (сухо заредени акумулатори), но отдавна не съм чувал някой да продължава да я ползва, а тя е и неприложима при запечатаните (необслужваемите) акумулатори. Съжалявам, но няма как да си доставиш удоволствието да мериш плътност на електролита с големия капкомер. Умишлено не споменавам геловите и AGM акумулаторите, там пък никой не може да измери плътност защото няма течен електролит.
По отношение на съвременните "динама", да попадал съм на такава информация, че блокът за управление (компютърът) управлява заряда, но не съм задълбавал в тази материя - май основно се играе с напрежението, а не с мерене на тока щото при едно и също напрежение, два различно заредени акумулатора ще "лапат" различен ток, като към зарядния ток добавим подгрева на въздуха в купето (при студен двигател), подгрева на задното стъкло, седалките, огледалата и т.н. динамото няма как да знае кой от какво се нуждае и някой трябва да му каже да не се пъне като Балканче на баир, че да не му излязат диодите през вентилатора.
sokolov.91 - майстор
нед ное 29, 2020 4:01 pmpreslav написа:
нед ное 29, 2020 9:14 amkozl написа:
нед ное 29, 2020 9:06 amiliya_i написа:
По отношение на съвременните "динама", да попадал съм на такава информация, че блокът за управление (компютърът) управлява заряда, но не съм задълбавал в тази материя - май основно се играе с напрежението, а не с мерене на тока щото при едно и също напрежение, два различно заредени акумулатора ще "лапат" различен ток, като към зарядния ток добавим подгрева на въздуха в купето (при студен двигател), подгрева на задното стъкло, седалките, огледалата и т.н. динамото няма как да знае кой от какво се нуждае и някой трябва да му каже да не се пъне като Балканче на баир, че да не му излязат диодите през вентилатора.
Това не е точно така. На малкия кръг на аудито имам 3 електрически подгревни свещи да помагат по-бързо да дойде парното в купето. Тия свещи се управляват от 2 релета. Компютъра решава дали да пусне 1, 2 или и трите спрямо това колко запас е останал на алтернатора. Ако съм пуснал заден реотан, фарове огледала и други неща не работят и трите свещи. Ако нищо друго не работи свещите работят и трите. Така, че явно има какво да каже на алтернатора колко може да даде и кога да го прави.
MamaMy - майстор
Няма нужда някой да казва на алтернатора колко да се напъва. Когато стигне максимума просто спира да поддържа напрежението на 14,1 волта. Падащото напрежение гарантира, че е достигнат максималния ток. По това се ориентира компютъра дали да пусне свещи или не.
kuger - майстор
Явно има някой, къде да му казва. Дизеляка като го запаля сутрин в студеното не пуска парното, докато напрежението не стигне някаква минимална стойност, може и друго, не съм обърнал внимание.
Друго, при зареден акумулатор ми държи 13,2-13,4V. Което е повече от акумулатор в покой. При нужда включва заряд, който достига почти 15V.
Когато ползвам консуматор при загасен мотор, при достигане на под 12V ми вади надпис за ниско напрежение и ме подканя да заредя.
Имах куриоз в един сервиз с гаранционна заверка на нов акумулатор, отказваха заверка щото, видиш ли, не ти зарежда :-D

За зарядните да кажа. Имам четири броя. Две едновремешни български, на които съм изкормил "автоматиката" и сменил селена със силициеви диоди. На единия дори и волтметър съм турнал.
Имам една самоделка с автоматика за изключване по напрежение и ръчно регулиране на тока. То тежи като труп и може и над 15А да дава. Имам и едно от Лидъл, с дисплей, него ползвам да ми поддържа една стара Варта.
Последно, акумулатора, който е на колата ако е дал Бог януари ще стори 5 години, не е откачан от колата, не е зареждан с външно зарядно. Ако ме изкара зимата, ще изкара и следващото лято. После друг.
Още едно последно :mrgreen: едно време имах Нисан Съни 1,7д. Той палеше с акумулатор с мъртва клетка /окъсяла/. Това ми костваше диоден блок на алтернатора, ползвах диоди от Опелски генератор.
За акумулатори няма да пиша нищо, само че поддържах 10 години 220v батерия, руска в стъклени банки /много удобни за съхранение на сирене :mrgreen: /
preslav - майстор
нед ное 29, 2020 8:58 pmsokolov.91 написа:
Така, че явно има какво да каже на алтернатора колко може да даде и кога да го прави.
Тъй де, аз да съм казал нещо различно, единствено изказах съмнение, че се следи тока на динамото с амперметър до акумулатора (твърдение на Kozl). На Аудито съм виждал елементите, които приличат на подгревни свещи, но не съм се задълбавал в посока дали работят в паралел едновременно или на групи. На Реното знам, че има подобен блок, който програмно може да се изключва или да се оставя да работи на желана мощност. При мен при включване на този блок цъка реле, някъде под таблото, фаровете видимо намляват силата си, но подгревът определено не работи постоянно. Намаляването на силата на фаровете ме навежда на мисълта, че ток не се следи, а има друг алгоритъм казващ на модула за комфорт дали да пусне или спре даден консуматор за да не "изпращи" динамото.
Както и да е, на теория би трябвало акумулаторът да не се дозарежда външно, на практика... всеки знае себе си, предпочитам да вържа Попа... най-малкото това няма да навреди на акумулатора.
kozl - майстор
пон ное 30, 2020 6:56 ampreslav написа:
нед ное 29, 2020 8:58 pmsokolov.91 написа:
Така, че явно има какво да каже на алтернатора колко може да даде и кога да го прави.
Тъй де, аз да съм казал нещо различно, единствено изказах съмнение, че се следи тока на динамото с амперметър до акумулатора (твърдение на Kozl). На Аудито съм виждал елементите, които приличат на подгревни свещи, но не съм се задълбавал в посока дали работят в паралел едновременно или на групи. На Реното знам, че има подобен блок, който програмно може да се изключва или да се оставя да работи на желана мощност. При мен при включване на този блок цъка реле, някъде под таблото, фаровете видимо намляват силата си, но подгревът определено не работи постоянно. Намаляването на силата на фаровете ме навежда на мисълта, че ток не се следи, а има друг алгоритъм казващ на модула за комфорт дали да пусне или спре даден консуматор за да не "изпращи" динамото.
Както и да е, на теория би трябвало акумулаторът да не се дозарежда външно, на практика... всеки знае себе си, предпочитам да вържа Попа... най-малкото това няма да навреди на акумулатора.
Kozl не е твърдял такова нещо. Това си е твое твърдение :wink:
Следи се тока и напрежението на акумулатора, а не на генератора, примерно с такава джаджа:

Прикачен файл:
Batteriesensor-12-Volt-IBS-200-X-von.jpg
Batteriesensor-12-Volt-IBS-200-X-von.jpg (16.86 KиБ) Видяна 1291 пъти

И не е логично да твърдя, че по тока на динамото може да се съди за състоянието на акумулатора, защото към генератора и акумулатора има нанизани сума консуматори, които при интелегентните компютърни автомобили също се управляват за консумация.
За генераторите с вграден реле регулатор съм се убедил, че в регулатора има защита по ток. Или поне на колите, с които съм се занимавал. И специално на Нисан с проблеми по диодната плочка (разпояват се диодите и прекъсват веригата) мерих токовете при различни режими на консумация и товари. Ампер клещите показаха 59А (за обозначен на генератора 60А макс.ток) при пределно натоварване на високи обороти на двигателя и включени всевъзможни консуматори, при което напрежението клекна под 13V. Демек реле регулатора премина в режим ограничение по ток, а в такъв режим напрежението не се гарантира.
П. Петков - специалист
нед ное 29, 2020 10:37 pmkuger написа:
Явно има някой, къде да му казва. Дизеляка като го запаля сутрин в студеното не пуска парното, докато напрежението не стигне някаква минимална стойност, може и друго, не съм обърнал внимание.
Друго, при зареден акумулатор ми държи 13,2-13,4V. Което е повече от акумулатор в покой. При нужда включва заряд, който достига почти 15V.
Когато ползвам консуматор при загасен мотор, при достигане на под 12V ми вади надпис за ниско напрежение и ме подканя да заредя.
Имах куриоз в един сервиз с гаранционна заверка на нов акумулатор, отказваха заверка щото, видиш ли, не ти зарежда :-D

За зарядните да кажа. Имам четири броя. Две едновремешни български, на които съм изкормил "автоматиката" и сменил селена със силициеви диоди. На единия дори и волтметър съм турнал.
Имам една самоделка с автоматика за изключване по напрежение и ръчно регулиране на тока. То тежи като труп и може и над 15А да дава. Имам и едно от Лидъл, с дисплей, него ползвам да ми поддържа една стара Варта.
Последно, акумулатора, който е на колата ако е дал Бог януари ще стори 5 години, не е откачан от колата, не е зареждан с външно зарядно. Ако ме изкара зимата, ще изкара и следващото лято. После друг.
Още едно последно :mrgreen: едно време имах Нисан Съни 1,7д. Той палеше с акумулатор с мъртва клетка /окъсяла/. Това ми костваше диоден блок на алтернатора, ползвах диоди от Опелски генератор.
За акумулатори няма да пиша нищо, само че поддържах 10 години 220v батерия, руска в стъклени банки /много удобни за съхранение на сирене :mrgreen: /
http://pirooog.ru/blondinka-za-rulem-2/

kuger - майстор
пон ное 30, 2020 9:59 amП. Петков написа:
http://pirooog.ru/blondinka-za-rulem-2/
Това като подигравка ли да го разбирам?
Да отбележа, пикая прав и не съм рус!!
П. Петков - специалист
пон ное 30, 2020 1:37 pmkuger написа:
пон ное 30, 2020 9:59 amП. Петков написа:
http://pirooog.ru/blondinka-za-rulem-2/
Това като подигравка ли да го разбирам?
Да отбележа, пикая прав и не съм рус!!
Сакън! Просто от изречението асоциативно ми избликна линкът като повод за смях и забавление.
А в същността на дискусията даже не се и задълбочих.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "Проблем със зарядно за акумулатори." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: