Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Здравейте,
За съжаление един от радиаторите ми прокапа (алуминиеви; с термостат и кранче) - първоначално от гарнитурата, която "майстор" смени, но в процеса се развали термостатът - при изключено положение явно пропуска съвсем малко количество вода. Тъй като вече веднъж източваха системата заради авария със спукани тръби, ми е неудобно да моля отново да се прави, което би било най-лесният вариант - смяна на целия термостат.
Според вас има ли варианти това капене да се залепи с нещо до пролетта (капе при една от гайките към радиатора) или пък да се поправи термостатът без да се спира системата? Прилагам снимки.
Благодаря за съветите!
Прикачен файл:
20201204_110335.jpg
20201204_110335.jpg (35.44 KиБ) Видяна 1036 пъти
Прикачен файл:
20201204_110325.jpg
20201204_110325.jpg (30.84 KиБ) Видяна 1036 пъти
Прикачен файл:
20201204_110250.jpg
20201204_110250.jpg (33.53 KиБ) Видяна 1036 пъти
Jacomo - специалист
1. Провайте да притегнете холендера, може да спре да капе.
2. Сложете термоглавата на 5 и я дозатегнете към термовентила чрез навиване на ръка на оребрента шайба, зад термоглавата. Термоглавата ако е разхлабена, вентилът ще пропуска вода към радиатора.
Последна промяна от Jacomo на пет дек 04, 2020 11:34 am, променено общо 1 път.
пет дек 04, 2020 11:20 amshaitan написа:
Здравейте,
За съжаление един от радиаторите ми прокапа (алуминиеви; с термостат и кранче) - първоначално от гарнитурата, която "майстор" смени, но в процеса се развали термостатът - при изключено положение явно пропуска съвсем малко количество вода. Тъй като вече веднъж източваха системата заради авария със спукани тръби, ми е неудобно да моля отново да се прави, което би било най-лесният вариант - смяна на целия термостат.
Според вас има ли варианти това капене да се залепи с нещо до пролетта (капе при една от гайките към радиатора) или пък да се поправи термостатът без да се спира системата? Прилагам снимки.
Благодаря за съветите!
20201204_110335.jpg
20201204_110325.jpg
20201204_110250.jpg
Просто притегни гайката. Възможно е да спре. Вентилът не е повреден. Евентуално само уплътнението под гайката.
kozl - майстор
Това е връзка тип холендър. Може да спре само със стягане, но не е съвсем сигурно дали ще спре да капе.
Гледам сега се продават едни такива вентили само за едно завинтване на холендъра. На следващото се прецаква уплътнението и #-o
В тези де съм се взирал има форма като ябълковидна снадка, но с канал за "О" пръстен. Дали има такива "О" пръстени да се продават не знам. Аз направо смених вентилите.
Но ако се отваря за ревизия или за смяна пак трябва да се източва системата.
shaitan написа:
в процеса се развали термостатът - при изключено положение явно пропуска съвсем малко количество вода.
Не знам кво имаш в предвид с това изключено положение, но за да спре да капе трябва и горе и долу да е затворено. И тогава ако не спре да капе, значи някой от вентилите (за термостата или долното кранче) не държи или па и двата :?
naster - майстор
пет дек 04, 2020 11:20 amshaitan написа:
Здравейте,...
При мен така прокапва лирата в банята, когато не работи парното, без да има термостатна глава. Може да е уплътнено с калчища, които държат на вода, но се поддават на Т разширения. Но не виждам ясно на снимката под холендърчето на термоглавата.
Благодаря много за отговорите!
Според майстора, който смени гарнитурата, гайките са затегнати докрай и не трябва да се пренатягат още; вчера идва човек от топлинното счетоводство по друг въпрос и го помолих да погледне, разглоби термостата и каза, че някаква пружина се била разместила от зъбчетата вътре, но не можел да я оправи; самият радиатор издава лек звук (не винаги, ту спира, ту леко се чува), което ме кара да мисля, че влиза минимално количество въздух. Вентилът и кранчето долу са изключени (на 0 и, съответно, затегнато докрай).
Тъй като капането не е много, си мислех дали не може да се полза някакво лепило около гайката да спре капането до пролетта и тогава да се сменя всичко?
P.S. Радиаторът ще стои изключен дотогова, не планирам да го ползам.
https://www.avto.bim.bg/Epoksiden-metal ... 57001.html
Като пластелин е.
Режеш си малко, месиш, нанасяш.
Ремонтирал съм стар радиатор. Още работи, а е на над 40 г.
По възможност, избери положение на термоглавата, при което няма влага!
Седи ми постоянно в колата, че съм редовно по чукарите.
пет дек 04, 2020 11:54 amТрифон П.Трифонов написа:
https://www.avto.bim.bg/Epoksiden-metal ... 57001.html
Като пластелин е.
Режеш си малко, месиш, нанасяш.
Ремонтирал съм стар радиатор. Още работи, а е на над 40 г.
По възможност, избери положение на термоглавата, при което няма влага!
Седи ми постоянно в колата, че съм редовно по чукарите.
Благодаря много, ще пробвам да намажа около гайката, където капе! А дали после ще може лесно да се развие гайката при подмяната на термовентила?
пет дек 04, 2020 1:04 pmshaitan написа:

Благодаря много, ще пробвам да намажа около гайката, където капе! А дали после ще може лесно да се развие гайката при подмяната на термовентила?
До 2 цола, ръждясала тапа на варел 200л, я развивам с рамо 1.5 метра, на водопроводен ключ.
Такива ги развивам лесно.
Зависи от майстора, подготовката му и инструментът.

Не се маже. Като пластелин е, глина. месиш го и наслояваш, притискаш...
Ще разбереш като започнеш.

Тема "Капещ термостат на радиатор - възможни решения" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: