• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
пон юни 26, 2017 2:39 pmRmen72 написа:
Намерих пълна инструкция за програмиране на горелката, благодаря на всички за помоща! Темата е за триене!
Румба, можеш ли да ми пуснеш и на мен тези настройки за 858VIP 35kw
Димитър Димов - специалист
чет ное 12, 2020 8:53 amAtanasoff46 написа:
пон юни 26, 2017 2:39 pmRmen72 написа:
Намерих пълна инструкция за програмиране на горелката, благодаря на всички за помоща! Темата е за триене!
Румба, можеш ли да ми пуснеш и на мен тези настройки за 858VIP 35kw
Няколко поста преди твоя има качени едни неща,е те това е което търсиш.
dddilian - напреднал
Здравейте, 2ра зима ползвам котел на Golden Fire GF35 с горелка 858 vip.
От около месец имам странен проблем, който смятах, че е от това, че смених пелетите, но май не е, защото го прави и с тези, с които е настройван и с които е ползван една зима без проблеми.

Проблемът е следния - понякога сутрин я заварвам, че е блокирала с надпис "Блокиране" и грешка 01 Висока температура на водата или защита обратен огън. (като не съм сигурен, че точно това е проблемът - според този, който монтира котела, просто тази грешка "му е най-близка на котела, и заради това мята нея" - ама дали е така...), както и с невърната докрай скаричка - винаги я заварвам забила на около 1,5см от крайната прибрана позиция. Не мога да преценя дали моментът на забиване е когато тръгва да излиза, за да се почисти, или когато вече се прибира, след почистване.....Някакви идеи как да се установи на кой етап в алгоритъма на работа се случва това нещо?
Какъв може да е проблема изобщо?
Под капака на горелката не виждам някави проблеми с мръсотия около тези сензори, които отчитат движението на скарата напред и назад...
Механизмът се движи съвсем нормално напред и назад, когато си го пускам ръчно - не е да забива нещо или да има странен шум по време на движението....

Котелът се чисти основно всяка седмица - почистват се пътищата на котела, както и скаричката и камерката на горелката се изчиства старателно, въпреки че не се събират някакви кой знае какви боклуци. Чекмеджетата се чистят супер редовно, фотоклетката се чисти всеки месец, въпреки че не се зацапва - абе, перфектна поддръжка.
Коминът е перфектен - топлозиолиран с иноксови кюнци, перфектна тяга, няма конденз, няма нищо. Как разбирам, че тягата е перфектна - когато чистя котела с телената четка, тягата засмуква целия прахоляк в комина и аз почти не се напрашавам, направо е като прахосмукачка.

Първо търся вашето мнение по въпроса, защото знам какво ще стане, когато се свържа със сервиза - ще искат да им занеса горелката, за да я тестват, което ще отнеме поне няколко дни, в които ще трябва да остана без котел.

*Друго нещо, което ми направи впечатление е, че откакто имам този проблем, дори със старите ми пелети, които винаги са изгаряли перфектно с фина пепел, сега понякога намирам по половин шепа овъглени черни, но неизгоряли, паднали непосредствено пред горелката (то няма и къде другаде да паднат, след като вентилатора едва ли може да духне неизгорели пелети някъде по навътре в котела)
Rumen72 - специалист
Нямаш проблеми с горелката- имаш проблем с настройчика.
"От около месец имам странен проблем, който смятах, че е от това, че смених пелетите, но май не е" - точно от това е, новите пелети имат по голяма калоричност/по убави са ба/ касто казват на село, само че искат малко да се намалят дозите, защото дигат температурата на водата по бързо и помпата не можоже да разнесе температурата и се получава прегряване или висока температура в малкият шнек -""Блокиране" и грешка 01 Висока температура на водата или защита обратен огън. "
Онносно блокирането на буталото на почистването - там проблема е че новите пелети са по късички или са на по малки парчета и при палене застава пелетче напреки на отвора на запалката който е на почистващият механизъм , не успява да запали , тръгва да чисти , пелетите преминават зад буталото и блокира или при избутване или при връщане. Тука е малко конструктивна грешка , ама нйсе. Изчисти си отвора на запалката който е на избутващият механизъм, намали малко въздуха за палене/надолу с 2-3 волта/ и вдигни малко времето за запалване с 15-20 сек.
dddilian - напреднал
Аз съм написал, че и със старите ми пелети, които са доказано по-добри, пак ми прави тези проблеми, така че не е от пелетите.


Днес се случи нов проблем, който може би е свързан с това, че почти всеки път заварвам горелката блокирала и с леко извадена скаричка.

Днес я заварих със скаричка, толкова извадена напред, че вече зъбната и рейка не е свързана със зъбното колело на мотора. Сега ще мисля, как да я захване зъбното колело, че да се прибере обратно.

Някакъв датчик сигурно не е сработил, за да спре изкарването и я е изхвърлил над максималното ниво напред....
dddilian - напреднал
Успях да прибера обратно скарата докрай. Явно ключето за крайно изкарано положение (ограденото в червено) нещо се е запънало и не е спряло изкарването.

Преди да я прибера я извадих, за да я огледам на открито и да я почистя хубаво - скарата, както и зъбната рейка (те са една цяла част)
Също така много внимателно огледах дали изобщо има тази възможност - парченца пелети да са причината да блокира - не мисля. Няма къде да застане, че да попречи на механизма да се движи. Освен това самото моторче е доста мощно и изобщо не му е проблем да смачка някоя пелета, ако изобщо има къде да се заклещи, но такова място реално няма.

Сега съм зарязал горелката да работи без капак, за да следя какво ще се случи. Малко разширих дупката, през която датчикът следи кога да спре изкарването, защото самата пластина на датчика има някакъв свободен ход настрани, достатъчно голям за да мръдне така, че пластината да се закачи отстрани на кожуха (жълтото оградено) и да не изключи електромотора, когато трябва.
Почистих и самата рейка хубаво с телена четка отвсякъде, изпрахосмучих и продухах канала, в който се движи....Абе всичко изглежда наред.

Единственото обяснение за тези проблеми за мен е някакво тъпо запецване на датчик, което се случва чат-пат, или това "реле за почистващия механизъм", което виждам на схемата на горелката в упътването от сайта на производителя, да залепва понякога. Сигурно се намира някъде под черния капак на платката, защото не го виждам иначе.


Рейката трябва да спре да излиза, когато датчикът (ограден с червено) настъпи скосената част в края на рейката (оцветена в зелено). По някаква причина той не е паднал достатъчно ниско, че да изключи, и зъбното колело е изкарало рейката напред, чак до лилавата линия, т.е. края на рейката е стигнал лилавата линия, а нормалното и крайно положение е зелената част в края на рейката да е точно под дупката на датчика с червено. Тоест едни 10см по-напред беше излязла от нормалното крайно положение.

Изображението може да се види детайлно, ако се отвори в нов прозорец.
Изображение


Изображение
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Тема "Горелка Марели 858VIP /SMB 50/" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: