• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 61
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
BLUEPUPIL - майстор
Може и така:


Прикачен файл:
10.jpg
Прикачен файл:
20.jpg
20.jpg (107.54 KиБ) Видяна 959 пъти


пет яну 29, 2021 11:03 pm2metraninja написа:
По-горе бях споменал за нянанкъв нов модел стиропор с дупчици, който уж дишал много (0.1 в каквато мерна единица се мери паропропускливостта, а нормалния ЕПС е мисля 3 единици) Чувал ли си за този ЕПС и имаш ли впечатления от него?
Иде реч за графитен EPS, който носи името GPS и е
по-паропропусклив от обикновения EPS. И когато го
ламинират двустранно с перфорирано фолио тази
паропропускливост се увеличава още.

The perforated boards provide high vapor permeance
allowing walls to dry out.

Perforated panel at regular intervals maximizes
permeability of water vapour.




Прикачен файл:
56.jpg
2metraninja - специалист
Май този графитния е някакъв друг с още по-добри изолационни качества от нормалния ЕПС (ламбда 0.030, а на нормалния е 0.040). Този, с добрата паропропускливост за който аз говоря се казва Baumit Open и си е реално надупчен с дупчици 3 мм стиропор и към него има някакво дишащо лепило и дишаща замзка. Има бял, има и сив. Пише че паропропускливостта му била 10, докато на нормалния стиропор била между 30 и 70 (по-малко е по-добре - на ватата например е 1.2, а на въздуха е 1 ) Проблема е че има само до 12 см, а аз искам да сложа 15. Което може да се постигне с 10+5 см плочи, но тогава вече няма да е толкова дишащ като не се засрещнат дупчиците от двете плочи :D
nelina_london - специалист
Ако си поръчате при някой от дистрибуторите на Баумит,определено количество на 15 см ,ще ви го доставят за около 2 седмици.Ние използвахме обикновения на Баумит и ни го направиха на 20 см по заявка.
Имам познат около Пловдив,който строи дървена къща.В момента е на етап довършителни работи.
Затвори ватата вътре с гипскартон без паропреграда.Няколко пъти натъртих,за паропреградата,още повече, че точно тогава и ние слагахме на таваните,но човека гонел бюджет.Отвън сложи 5 см.ЕПС.Ще видим в кой етап,след колко години ще сигнализира за евентуален проблем.
Hursa - майстор
пет яну 29, 2021 10:58 pm2metraninja написа:
Не ме притеснява това, което показва калкулатора.
Заложените формули в калкулатора са опростени за едномерен топлинен поток и за едномерна дифузия на водните пари. За груба оценка и сравнение на различни варианти. Температурните графики и графиките на абсолютната влажност силно ще се различават от показаните (от калкулатора) - около ъглите, там където стената граничи с пода или тавана, около прозорците. Още по-опростено е заложено изчисляването на температурата и влажността във въздушната „кухина” – там процеса е значително по-сложен и резултата, който дава калкулатора е доста груб и осреднен по-височина на стената, не се отчитат и граничните условия – там където завършва тази кухина, преградите в нея. Дори при качествени „тройни” стъклопакети с дадени много добри топлоизолационни качества (а те се изчисляват с използване на значително по-сложна методика или се дават уж експериментални данни) – се наблюдава при някой условия конденз в долната част, близо до дистанционерите.
BLUEPUPIL написа:
И когато го ламинират двустранно с перфорирано фолио тази паропропускливост се увеличава още.
Няма как така да увеличат паропропускливостта на материала. Така само се намалява.
съб яну 30, 2021 12:37 am2metraninja написа:
Май този графитния е някакъв друг с още по-добри изолационни качества от нормалния ЕПС (ламбда 0.030, а на нормалния е 0.040). Този, с добрата паропропускливост за който аз говоря се казва Baumit Open и си е реално надупчен с дупчици 3 мм стиропор и към него има някакво дишащо лепило и дишаща замзка. Има бял, има и сив. Пише че паропропускливостта му била 10, докато на нормалния стиропор била между 30 и 70 (по-малко е по-добре - на ватата например е 1.2, а на въздуха е 1 ) Проблема е че има само до 12 см, а аз искам да сложа 15. Което може да се постигне с 10+5 см плочи, но тогава вече няма да е толкова дишащ като не се засрещнат дупчиците от двете плочи
Разликата между „неопора” и "стиропора" не е толкова голяма (макар, че дори и така не се оправдава ценовата разлика, според мен). Дали може да се има голямо доверие на характеристиките дадени за "Baumit Open" – направата на тези отверстия „замазва” порите в граничещия с тях материал. Така се влошават и топлоизолационните му качества. Освен това - при такива стени – според мен за вас е важна „газоплътността” на стиропора.
шоп - майстор
съб яну 30, 2021 9:45 amnelina_london написа:
Имам познат около Пловдив,който строи дървена къща.В момента е на етап довършителни работи.
Затвори ватата вътре с гипскартон без паропреграда.Няколко пъти натъртих,за паропреградата,още повече, че точно тогава и ние слагахме на таваните,но човека гонел бюджет.Отвън сложи 5 см.ЕПС.Ще видим в кой етап,след колко години ще сигнализира за евентуален проблем.
Щом Ви е познат му кажете след първата зима в която е обитавал имота да изреже леко отвор в кухнята, всекидневната и в спалнята.
Малък отвор, с макетно ножче на стената до ъгъла с тавана.
Сам ще се убеди с колко см ватата се е свлекла и ъгъла е без изолация.
Това ще е само след първата зима.
Всяка следваща година ватата ще се увлажнява, натежава и свлича надолу... Абе трагедия!
Икономия от 20 ст на м2!
2metraninja - специалист
съб яну 30, 2021 9:45 amnelina_london написа:
Ако си поръчате при някой от дистрибуторите на Баумит,определено количество на 15 см ,ще ви го доставят за около 2 седмици.Ние използвахме обикновения на Баумит и ни го направиха на 20 см по заявка.
Не знаех че може да се поръчва на необходимия размер от производителя, благодаря, интересна информация. Аз както и Hursa е казал, не съм на 100% сигурен че е много хитра идеята за този надупчен стиропор, защото не мисля че нещо кой знае колко ще диша, само дето ще е по-скъп и ще изолира по-малко. Затова питах тук някой дали го е виждал или монтирал на живо за впечатления. От друга страна мога поне да си поръчам на 15 см ако реша да слагам и нормалния стиропор за по-лесен и бърз и здрав монтаж, но моя румънски приятел ми каза хитрост, с която се елиминирали термомостовете от видиите или пироните за закрепяне на стиропора. Слагал 10 см слой, кове. После разминава плочите и лепи отгоре още 5 см. Така металния крепеж вече не провежда топлината от обшивката навън.

Иначе аз четох че вече даже не се ползвали метални крепежи или циментово лепило за стиропор - с разни полиуретанови нераздуващи лепила се лепял стиропора за фасадата, някой да даде съвет за това с какво да си закрепя стиропора за дъските?
съб яну 30, 2021 9:45 amnelina_london написа:
Имам познат около Пловдив,който строи дървена къща.В момента е на етап довършителни работи.
Затвори ватата вътре с гипскартон без паропреграда.Няколко пъти натъртих,за паропреградата,още повече, че точно тогава и ние слагахме на таваните,но човека гонел бюджет.Отвън сложи 5 см.ЕПС.Ще видим в кой етап,след колко години ще сигнализира за евентуален проблем.
Това е класически случай на това, което НЕ трябва да се прави в най-лошия му вариант. Направил е всички грешки, които могат да се направят :(
1. Не е сложил паробариера да опита да ограничи или поне намали достъпа на топлия влажен въздух от помещенията да навлиза във вътрешността на стените.
2. Сложил е вата в стените, за да изолира конструкцията и външната обшивка да са с по-ниска температура, отколкото навлизащия в стените въздух, като това веднага ги прави подходящи хладни повърхности върху които влажния топъл въздух да кондензира и да мокри конструкцията и обшивката.
3. Отвън е сложил слой изолация ЕПС, който сам по себе си не е достатъчно дебел, че да изолира обшивката и конструкцията за да не са хладни, но също така е и практически паронепропусклива бариера, така че намокрената обшивка, вата и конструкция да не могат да съхнат навън през пролетта и лятото след като са се немокрили зимата.

Както се вижда на симулацията от калкулатора, обшивката (сложил съм тънко ОСБ щом гони бюджет) яко се мокри от всички страни.
Прикачен файл:
Untitled-4.jpg
Но не се учудвам че така е направил изолацията де, това е класическото разбиране за изолация на дървени къщи в България. Както е било и в Канада само че с паробариери, но не им е помогнало много - ОСБ-то пак гние под стиропора и ватата пак се мокри и сляга. Моя майстор каза, че така си е направил и неговата къща, с разликата че е сложил мембрана отвътре (не разбрах дали бариера или пропускаща) и че отвън вместо с лесногниещото ОСБ е обшил с гипсфазер. Това че обшивката няма да му изгние не променя факта че ватата ще му се намокри както Шоп каза. На мен майстора ми предлагаше същата схема, на която аз разбира се отказах, защото знаех за печалния опит на канадците и започнах да си блъскам главата сам как да я направя.
2metraninja - специалист
съб яну 30, 2021 12:15 pmHursa написа:
пет яну 29, 2021 10:58 pm2metraninja написа:
Не ме притеснява това, което показва калкулатора.
Заложените формули в калкулатора са опростени за едномерен топлинен поток и за едномерна дифузия на водните пари. За груба оценка и сравнение на различни варианти. Температурните графики и графиките на абсолютната влажност силно ще се различават от показаните (от калкулатора) - около ъглите, там където стената граничи с пода или тавана, около прозорците. Още по-опростено е заложено изчисляването на температурата и влажността във въздушната „кухина” – там процеса е значително по-сложен и резултата, който дава калкулатора е доста груб и осреднен по-височина на стената, не се отчитат и граничните условия – там където завършва тази кухина, преградите в нея. Дори при качествени „тройни” стъклопакети с дадени много добри топлоизолационни качества (а те се изчисляват с използване на значително по-сложна методика или се дават уж експериментални данни) – се наблюдава при някой условия конденз в долната част, близо до дистанционерите.
BLUEPUPIL написа:
И когато го ламинират двустранно с перфорирано фолио тази паропропускливост се увеличава още.
Няма как така да увеличат паропропускливостта на материала. Така само се намалява.
съб яну 30, 2021 12:37 am2metraninja написа:
Май този графитния е някакъв друг с още по-добри изолационни качества от нормалния ЕПС (ламбда 0.030, а на нормалния е 0.040). Този, с добрата паропропускливост за който аз говоря се казва Baumit Open и си е реално надупчен с дупчици 3 мм стиропор и към него има някакво дишащо лепило и дишаща замзка. Има бял, има и сив. Пише че паропропускливостта му била 10, докато на нормалния стиропор била между 30 и 70 (по-малко е по-добре - на ватата например е 1.2, а на въздуха е 1 ) Проблема е че има само до 12 см, а аз искам да сложа 15. Което може да се постигне с 10+5 см плочи, но тогава вече няма да е толкова дишащ като не се засрещнат дупчиците от двете плочи
Разликата между „неопора” и "стиропора" не е толкова голяма (макар, че дори и така не се оправдава ценовата разлика, според мен). Дали може да се има голямо доверие на характеристиките дадени за "Baumit Open" – направата на тези отверстия „замазва” порите в граничещия с тях материал. Така се влошават и топлоизолационните му качества. Освен това - при такива стени – според мен за вас е важна „газоплътността” на стиропора.
Германската версия (оригиналния калкулатор) има и опция да си слагаш дебелината и разстоянията на вътрешните греди и ги взима под внимание. Но ми е ясно, че това са теоретични постановки, и може и да показват и най-лошия сценарий, който рядко изобщо се достига, но защо да рискувам, ако данните съвпадат с това, което смятам за логично. А отгоре на всичко е и най-евтино и най-удобно за изпълнение :D Само 2 неща ме притесняват. Три всъщност. Едното е да не би наистина да се чува много през така направени стени. Другото е да не би вятъра някакси да отпори този стиропор от стените. Виждал съм подобни гледки на високи етажи на панелни блокове. Там предполагам бай Мангау си е оставил ръчичките и/или е спестил някоя технологична част, докато аз ще си го направя като за мен си както си трябва и няма да имам проблеми, но все пак си е някакво притеснение. И последното, което ме притеснява - то е малко анекдотично де - е че е прекалено хубаво за да е истина :D Нали сме все фаталисти на Балканите и си викаме: прекалено хубаво не е на хубаво...

Абсолютно съгласен съм с всичко останало, което казвате.

Както и с това, което Шоп казва.
шоп - майстор
съб яну 30, 2021 2:17 pm2metraninja написа:
моя румънски приятел ми каза хитрост, с която се елиминирали термомостовете от видиите или пироните за закрепяне на стиропора. Слагал 10 см слой, кове. После разминава плочите и лепи отгоре още 5 см. Така металния крепеж вече не провежда топлината от обшивката навън.
Това не е хитрина, а двоен преразход и на труд и на време и на лепило.
Хитрина е при 15 см стиропор да вкараш главата на видият на 5 см навътре, а дупката от 5 см се запенва или се използва тапата извадена от боркороната с кояро се разпробива.
В руския форум така масово правят и има стотици снимки на технологията.
съб яну 30, 2021 2:17 pm2metraninja написа:
Иначе аз четох че вече даже не се ползвали метални крепежи или циментово лепило за стиропор - с разни полиуретанови нераздуващи лепила се лепял стиропора за фасадата
Че откакто се появи пяната за лепене на ТИ по Бг магазините някой използва ли още старата архаична технология да бърка и лепи със сухо лепило за ТИ?
Докато аз с един флакон за 8-9 лв ще залепя 12-14м2 ТИ един майстор няма да е разбъркал 25 кг суха смес:-))))
nelina_london - специалист
Силно ме съмнява моят познат да реши да направи проверка на стените си.Не разбрах защо пести от толкова евтино нещо,но не прие моите съвети,защото били "много модерни".По-важно му бе ,че цената му до ключ за 100м2 е 40 хил.лв.За дървенарията по покрива ни ,изразходихме почти две пет литрови туби за импрегниране на дъските,а той ,за неговата изцяло дървена къща, три литра.С една дума разбирате защо думите ми не са имали ефект.Сега друг приятел ще строи също дървена и той е пресметнал едни 50 хил лв до ключ за 140м2. :-D Явно и там няма да останат парички за найлон :)

Когато ни разясняваха ползите от Open therm на Баумит срещу Pro therm ,използваха основния довод за паропропускливостта.Или,че неговият основен коз е да се прилага при сгради,които се изолират отвън ,преди да се измажат отвътре или по едно и също време, с цел по-бързото съхнене на стените след мазилката.
Бях споменавала,че посетих пасивна къща край Пловдив,чиято фасада бе изпълнена с два слоя на кръст EPS с обща дебелина 25 см.Стори ми се добра идея,но нашият архитект ни отказа.Отговори,че най-слабото звено на една ТИ е лепилото.Само на еркерите,където изолацията е 32 см . използвахме съответно 20+12 см слепени с пяна.
Дюбелирайте си по ъглите .При едноетажна сграда и правилно поставена ТИ не би трябвало да имате притеснения за бъдещи поражения от вятър.

Цената на ЕPS по заявка с различна дебелина е същата на кубик.Ако ви интересува мога да ви дам координати за Пловдив,за да не се счита за реклама тук.
шоп - майстор
съб яну 30, 2021 6:17 pmnelina_london написа:
Сега друг приятел ще строи също дървена и той е пресметнал едни 50 хил лв до ключ за 140м2. :-D Явно и там няма да останат парички за найлон :)
Еуфорията от евтиният покрив ( разбирай къща) бързо преминават в разочарование при няколкогодишна експлоатация и сълзи в очите при един пожар.

Това го превеждам и перефразирам грубо от руския форум, където стотици са го споделили.
Като пожарникар, аз не бих спал спокойно или бих отишъл на почивка ако дома ми е от дърво + стиропор и винилов сайдинг + битумен покрив.
Бих се замислил за ПИ и ПГ системи + пълна застраховка.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 61

Тема "Строя дървена къща с фрейминг в Пловдив" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: