• 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 44
Всичко за този вид строителство.
brum - майстор
Шума зависи от много неща. На 1во място от решетките и дебита през тях. Някъде пишеше, че при 5м/с скорост на въздуха започва да се чува шума. Та решетките трябва да са съобразени както с дебита, така и със скоростта на въздуха при този дебит. За къщата дето я правя всичко без хола е на 3м/с при максимална скорост през въздуховодите и горе-долу на половината на това при решетките. За подаващите става дума, че засмукващите са в коридорите и по никакъв начин не бяха приоритет.

На второ място е машината. При мен най-близката решетка е на 3м от рекуператора и на 2ра степен (75м2/ч) се чува съвсем леко машината през нея. Това ни е нощният режим. На 1ва степен не се чува.

И някъде между първи и второ място е шумът от съседните стаи. Там се търси минимална дължина на въздуховодите между две решетки за да се докарат някакви норми за шумоизолация. Ако сложиш решетките на 2 съседни стаи една срещу друга се чува ясно какво се говори в съседната стая. Ако ги разминеш с няколко метра се чува в пъти по-малко.

А за цената на онзи рекуператор от Англия - не мисля, че си заслужава? Дебита е 250м3/ч, а даже bypass няма в базовият вариант.

Тука все още ERV-то на Mitsubishi с капацитет 150м3/ч е ~1400лв след 10% отстъпка (дето я дават за добър ден) и си идва с bypass и гаранция. Т.е. никак не му е лоша цената. Но си има разни недостатъци - 4 степени на работа, дистанционно управление и сензорите за автоматизация на работата (примерно по CO2 нива) се продават отделно.

Но като го сравним с brookvent-а дава 100м3 повече на час, но митсубишито е ERV с вграден bypass. Ако ми трябваха 250м3/ч бих се бръкнал още малко за 250м3/ч митсубиши.

Хубавото е, че има доста подробна документация кое как работи и всеки който е малко на ти с микроконтролерите и Ардуино-то за 1-2 дни ще му направи и автоматизацията, и ще си спести дистанционното. Даже ако има желаещи мога да отворя тема за дистанционното и да дам проектите.

А за frost protection-а - това което някъде съм срещаш беше за различна мощност на подаващият и отвеждащият вентилатор. Един вид почваш да теглиш повече топлина за да предотвратиш замръзване. Другият вариант е с подгряване на входящият въздух, ама КПДто "леко" спада :) .
nelina_london - специалист
Двата метода за избягване на замръзване ги знам,защото и нашия е на такъв принцип.
Frost protection на brookvent е от друг вид.Свалих инструкциите.Фабрично е нагласен на 5°.Ако външната темп.падне под тези градуси,вентилаторът на входящия въздух се изключва за 5 мин. на всеки час.Според производителя, това е достатъчно да увеличи температурата на ядрото и да избегне замръзване.
brum,как изчисляваш колко м/с преминават през тръбата?Изчисляваш степента на потока,сечението и дължината на тръбата ли?
Нашите тръби са ф200,като точно преди стаите има седлови отклонения на ф100.Решетките ни са големи,общи за климатика и рекуператора -25х40см.
Само всмукателния са кръгли стандартни за тръба ф100,но те не ме бъркат за шума.
brum - майстор
съб фев 20, 2021 2:08 pmnelina_london написа:
Изчисляваш степента на потока,сечението и дължината на тръбата ли?
Да, дебита (м3/ч) и сечението на въздуховодите. Това е варианта за сметки. А за да се види точният дебит след монтажа на филтрите и според тяхното състояние (колко са задръстени) - с анемометър.

За диаметъра на основните въздуховоди - при мен намалят след всяко отклонение с цел да се запази постоянна скоростта на въздушният поток през тях. Примерно имаш поток 300м3/ч, отклонение за 100м3/ч и след него се намаля диаметъра на основният въздуховод за да се запази същата скорост на въздуха. Уж така се оптимизирал общият дебит на системата. Това го нямаше по проект, но хората дето правят инсталацията казаха, че е по-добре да го има и преработиха проекта за да докарат оптимални размери на решетките, отклоненията и основните въздуховоди. По проект решетките бяха 825х225, а след корекциите са 250х150. Далеч по-компактни и доста разумни доводи дадоха за корекциите.
bota156 - специалист
съб фев 20, 2021 5:38 pmbrum написа:
съб фев 20, 2021 2:08 pmnelina_london написа:
Изчисляваш степента на потока,сечението и дължината на тръбата ли?
Да, дебита (м3/ч) и сечението на въздуховодите. Това е варианта за сметки. А за да се види точният дебит след монтажа на филтрите и според тяхното състояние (колко са задръстени) - с анемометър.

За диаметъра на основните въздуховоди - при мен намалят след всяко отклонение с цел да се запази постоянна скоростта на въздушният поток през тях. Примерно имаш поток 300м3/ч, отклонение за 100м3/ч и след него се намаля диаметъра на основният въздуховод за да се запази същата скорост на въздуха. Уж така се оптимизирал общият дебит на системата. Това го нямаше по проект, но хората дето правят инсталацията казаха, че е по-добре да го има и преработиха проекта за да докарат оптимални размери на решетките, отклоненията и основните въздуховоди. По проект решетките бяха 825х225, а след корекциите са 250х150. Далеч по-компактни и доста разумни доводи дадоха за корекциите.
А ако искаш да ти варира потока из стаите?
Примерно всекидневна на макс като имаш гости, други стаи хич ..
Ако си стенявал ще трябва да увеличиш скоростта - ще шуми и ще харчи повече ток
brum - майстор
Ток няма да харчи повече. Но да - ако имаш динамично регулиране на дебита практиката по-горе не е удачна.

Как сте изградили системата за да позволява регулиране на дебита по помещения?
nelina_london - специалист
brum,говоря си аз наизуст.Климатиците са само с ф200 и отклонения.Рекуперацията е като при теб.Тръгва от ф200след шумозаглушителите и първото отклонение намаля на ф160,ф125 и накрая завършва на ф100. Сложихме едни прости ръчни клапи,които може да котролираме през решетката,защото климатиците и рекуперацията завършват в обща такава.
Дори и клапите да са с ел задвижка,пак трябва да им се подаде сигнал да затворят някоя за сметка на друга. Може пък,да може да се свържат с CO2 сензор,знам ли...
Друг вариант е като по клипчетата,да има шумозаглушител/разпределител ,който тръгва още от рекуператора и се разпределят 4,5 тръби ,колкото е броят на стаите и всяка е с клапа.Обаче съм забелязала че тези тръби пак не са над ф100-120
martin54 - помощник
съб фев 20, 2021 9:44 pmnelina_london написа:
brum,говоря си аз наизуст.Климатиците са само с ф200 и отклонения.Рекуперацията е като при теб.Тръгва от ф200след шумозаглушителите и първото отклонение намаля на ф160,ф125 и накрая завършва на ф100. Сложихме едни прости ръчни клапи,които може да котролираме през решетката,защото климатиците и рекуперацията завършват в обща такава.
Дори и клапите да са с ел задвижка,пак трябва да им се подаде сигнал да затворят някоя за сметка на друга. Може пък,да може да се свържат с CO2 сензор,знам ли...
Друг вариант е като по клипчетата,да има шумозаглушител/разпределител ,който тръгва още от рекуператора и се разпределят 4,5 тръби ,колкото е броят на стаите и всяка е с клапа.Обаче съм забелязала че тези тръби пак не са над ф100-120
Здравейте, от постовете тук разбирам, че Вие сте с Zehnder, доволна ли сте от него?
Аз повдигнах темата с въпрос дали Zehnder ComfoAir Q350 enthalpien е по-добър вариант от Hoval HomeVent FR351 така и не можах да получа точен и обоснован отговор. За седмица време доста се изписа и установих, че има адски много различни марки и модели рекуператори но ако тръгна да гледам и други съвсем ще се объркам и решението ще е още по-трудно.
Това което аз разбрах, че е основна разлика между двата е, че Zhender е с пластинчат противопоточн топлообменник, а Hoval е с ротационнен та ако някой може наистина да каже кое е по-добро като не гледаме цени и т.н., не търся евтино, а да е качествено.
bota156 - специалист
съб фев 20, 2021 7:55 pmbrum написа:
Ток няма да харчи повече. Но да - ако имаш динамично регулиране на дебита практиката по-горе не е удачна.

Как сте изградили системата за да позволява регулиране на дебита по помещения?
Аз съм с тангра. С решетките регулирам, затварям отварям, сега не ги пипам от 2 години само за гости 1-2 пъти в годината.
Всекидневна 200 с 2 решетки. За спалните съм ги намалил на 150 или 160 ..
И най-големия проблем че е като локатор и всичко се чува из стаите. Допълнително изолирах с вата въздуховодите че за мене беше нетърпимо :)
resistbody - майстор
Martin_54, ще ти отговоря вместо Нели ,тя спомена, че все още не живеят там и няма как да ти даде точни данни, само brum има работеща система и коментра...
Тея ротационните съм ги учил навремето, ама не мисля е по-добър вариант от статичните противотокови.. освен това имаш 2 лагера/втулки, редукция и ел.двигатгел в повече за консумация/ремонт...
resistbody - майстор
съб фев 20, 2021 10:33 pmbota156 написа:
Аз съм с тангра. С решетките регулирам, затварям отварям, сега не ги пипам от 2 години само за гости 1-2 пъти в годината.
Всекидневна 200 с 2 решетки. За спалните съм ги намалил на 150 или 160 ..
И най-големия проблем че е като локатор и всичко се чува из стаите. Допълнително изолирах с вата въздуховодите че за мене беше нетърпимо :)
Като имаш гости по добре отвори прозореца и не се занимавай с глупости.. системата трябва да се балансира с уред, такова отвиване и завиване няма да доведе до баланс вход/изход..
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 44

Тема "Рекуператор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: