• 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 98
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
STEPER - специалист
Здравейте,
От дълго време обмислям идеята за използване на цветен печат при 3Д принтерите.
За тази цел направих едно устройство с 5 цвята но се получи голямо и не дотам функционално.
Пък и имаше проблеми със самия Марлин при съвместното използване.
Сега отново съм се върнал към тази идея но вече не да откривам топлата вода, а съм се насочил
към реализацията на модела на Prusa,който на този етап е цяло завършено устройство.
Ако някой от участниците във форума се е занимавал с цветен печат при FDM/FFF технологията
моля да сподели своите виждания, проблеми,как се обработва модела в слайсера и т.н.
Поздрави

Прикачен файл

kolaz-1024x802.jpg
kolaz-1024x802.jpg (45.69 KиБ) Видяна 1363 пъти
batrado - специалист
Привет STEPER,
преди време използвах Cyclops топяща глава (това е общ нагревателен блок, в който влизат два филамента)... нещо не беше много сполучлив по отношение на изработка. Но пък иначе се получаваха приятни двукомпонетни детайли. Иска се малко допълнителна настройка в самият слайсер и в Марлин-а... но не беше много сложно.
Ползвах също и Chimera топяща глава, иска се много прецизно калибриране на височините на двата нагревателя с дюзите. Тука са два нагряващи блока с две отделни дюзи (самата настройката е малко по-сложна)... но крайният резултат винаги беше мазало.
Събира прах една топяща глава тип Magic Dragon... изглежда доста по-прилична, като изработка но само реален печат ще покаже до колко е надеждна.
Печатане с повече от два филамента според мен е излизшно. Може единият да е основа а другият да е, като поддържащ материал/филамент. Ако искаш цветно една четка или аерограф ще спестят много усилия :wink:

Сподели каква точно топяща глава искаш да използваш, за да можем да дадем насоки кои параметри и къде да настроиш.

Поздрави
STEPER - специалист
Здравей batrado,
Ти винаги ме изненадващ с някой весел термин като "топяща глава". :?
Никъде не съм срещал такъв термин :) .Знаеш,че на английски е "printhead" е "принтерна глава"
или по-правилно в случая "екструдерна глава". :) а по УикипедиЯ-та означава - ...екструдира, издърпва или изтласква
материал през дюза с определно сечение.
Новият принтер който съм започнал да правя отново e VORON- тип ала Mendel-Prusa -
конструкция с подвижно легло, но с кинематика CORE XY. Обърни внимание ""CORE XY"" и няма друг принтер като него.
Докато при другите конструкции като Пруса,Ендер и т.н двата двигателя са за остта Z, тук единия е за остт X
а другият за оста Z. Няма да казвам с каква скорост печати и с какво качество.
Ще бъде на релси и директ драйв.За екструдера ще използвам класическата E3D V6
която много ми е допаднала до сега.Ще го оборудвам и с новото подаващо устройство за 5 цвята
защото два цвята не ме задоволяват. Човек вижда света в най-различни цветове и нюанси
и без тях всичко ще ни се струва скучно и без въображение.
За принтера съм използвал алуминиеви профили 20х20,30х30 и 30х60 нкоито дават изключителна
здравина на конструкцията.Днес тествах печат с TPU и с Боуден екструдер ,като отпечатих тампоните на VORON-а.
Някои казват,че TPU се печати само с диркт драйв но аз казвам,че не е вярно. :wink:
Не вярвам да имам проблеми но ако нещо се обърка форума е затова - да помагаме.
В случая сега се чудя и още не съм се спрял какъв модел легло да използвам. Леглото на PRUSA-та е хубаво но
много скъпо, а искам да бъде и със сваляща се печатна повърхност.
Отворен съм за съвети по този въпрос.
Поздрави
brum - майстор
STEPER, споменаваш, че скоростта на печатане е по-голяма при CoreXY системата. Би ли споделил кои са факторите ограничаващи скоростта при масовите cartesian принтери? Иска ми се да вдигна скоростта на печат на моя Ender 3 v2 и всякакви насоки са добре дошли. До тук се сещам за следните неща:

1) Системата за подаване и топене на пластмаса трябва да може да подава по-голям обем материал.
2) Охлаждащата система на депозираният материал трябва да е с по-голям дебит.
3) Мотора по оста Y трябва да е по-корав, за да не почне да пропуска стъпки като стане по-голяма масата която трябва да мести.
4) Процесора трябва да може да се справи с по-голям брой команди за единица време.

Има ли нещо съществено което изпускам в този списък?
STEPER - специалист
Здравей brum,
Аз бих ти задал един такъв въпрос.
Какво ти пречи да вдигнеш скоростта на печат.Имаш принтер с определени технически възможности и
софтуер за управление. Не съм запознат и няма интерес към китайските принтери но мисля,че фърмуера
е Марлин 2.0. Остава да отвориш любимия си слайсер и да започнеш тестове за да разбереш до къде се простират
възможностите на принтера,защото скоростта на печатене и качеството на печат са параметри взаимосвързани.
По време на 3Д печат много подвижни механизми работят едновременно в три равнини и които трябва
да си взаимодействат с голяма точност да не кажа и прецизност. Няма такова нещо "фактори ограничаващи скоростта
при масовите cartesian принтери?" Единствено е валидно техничското решение и изпълнение на машината.
Не можеш да искаш повече от това което и както е заложено в конструкцията от производителя
Не виждам нищо съществено в списъка ти и нищо не изпускаш. :)
Тези 4 точки нямат никакво отношение като съществени причини при фактора скорост и
определено не са твоя грижа. Каквото си поставил в слайсера за определен модел и както управляваш принтера
така и ще бъде.
А много или малко материал,постоянно или автоматично охлаждане на материала - избора е твой.Параметрите са
в слайсера. Двигателя за Y остта се справя с много по-голями натоварвания от нищожната тежест на филамента.
Не му мисли.
Но в тази верига от последователни повтарящи се многократно операции винаги може да се появи грешка било
тя механическа или софтуерна.
Имаш процесор ARM 32 бита,100 мгц който може да управлява десетки принтери като твоя стига
да има кой да го програмира. :wink:

Впрочем в предишният ми пост за Voron-а, по инерция и невнимание съм допуснал малка грешка за което се извинявам.
Кинематиката на принтера не е CORE XY /каквито са останалите ми принтери/ а CORE XZ.
Принтера не използва винтове за придвижване а ремъци,което позволява много бързо движение по X и Z и
премахва всички ограничения и проблеми съществуващи при другите комбинирани с винтове и ремъци или само винтови.
Леко огънат или десинхронизиращ водещ винт води до неприятни шарки и артефекти върху отпечатъка.
На първо място при Voron-а рамата е много солидна. Портала е лек тъй като върху него няма
окачен X мотор както е при декартовите / cartesian/ принтери. Вместо двата Z мотора има един за X в ляво и един за Z
в дясно и така има 1 мотор по-малко. Печатещата глава е директна и може да се използва с различнио екструдери
куплирани с Bondtech подаващо устройство. По всички оси има линейни релси.Всички детайли са много добре
оптимизирани и допринасят за по високи скорости. Принтера използва подвижно легло но няма нищо общо с тип PRUSA.
И нещо интересно.Това е единствения принтер който използва прибиращ се ключодържател за задържане на портала
при изключени двигатели. Малко е скъпичък но какво да се прави - това са рисковете на хобито. :-D
Много гуд е и това,че след като се завърши направата на принтера с кратко видео,може да се представи на reddit
сайта и да получиш сериен номер за него. :supz:
Поздрави
Последна промяна от STEPER на съб мар 06, 2021 8:46 pm, променено общо 2 пъти.
brum - майстор
Не мисля, че нещо пречи да вдигна скоростта. Мога да пусна един тест на двойна скорост да видя до какво ще доведе. Ако има проблеми предполагам, че ще се видят от рано и няма да има 15 часа печат който да даде фира :) .
brum - майстор
Тъй, вдигнах скоростта и видях разни проблеми, но не са свързани с това по-горе. Трябва ми май linear advance, че там където завършва подаването на материал се получават удебелявания. Иначе друго няма като проблеми. Това при скорост от 80мм/сек по средните линии и 60мм/сек по периферията.
STEPER - специалист
Здравей brum,
Надявам се знаеш за какво се използва функция на фърмуера - linear advance.
Linear advance е труден за настройка,влияе се от много фактори и са необходими
и много тестове за да постигнеш някакви резултати.
Настройва се визуално чрез получените резултати от шаблон /модел/ за калибриране,
за да се намери най добрата стойност на коефициента "К"
Освен това този коефициент "К" ще бъде различен при различните филаменти и се настройва
отново. Разбира се може да се изключи като му се присвои стойност нула.
Linear advance е забележителна функция но не ти трябва за сега.
Въпреки,че и други фактори оказват влияние, като съвет сега поиграй си малко с функцията
ФЛОУ на слайсер,която отговаря за подаването количество филамент към екструдера.
Обикновено тя е единица. Примерно намали я на 0,96.
При мен нормално работи с тази стойност след направени тестове.При различните слайсери може
да са различни резултатите. Функцията Флоу е налчина и визуално на дисплея.Там тя е 100 процента
но от това което е заложено в слайсера. Работи със слайсер който познаваш и разбираш
Сега погледнах някои снимки в Гугъл за твоя принтер. Боуден тръбата е малко дълга
за тази конструкция и аз бих я намалил до възможната дължина за нормална работа.
Поздрави
brum - майстор
Тръбата е скъсена до минималното нужно и е леко по-тясна - 1.9мм вътрешно. Ако намаля flow-а с 4% ще намаля теоретично и здравината на конструкцията. Но подозирам, че с това ще се заиграя следващият път като има по-голям детайл.

Liner advance-а на Marlin-а не мога да го подкарам уж със сегашната платка. Драйверите на стъпковият мотор са в legacy mode и в този вариант нямало как да сработи. Иначе до колкото чета на него това му е функцията - да компенсира по-високото налягане което се образува в дюзата при по-висока скорост на печат за да не се получават разливания в точките на спиране.

И да споделя малко успехи от днес. Преди имах драма с дървеният filament на Fillamentum. На 150 градуса "конците" изчезнаха. Но 0.4 дюзата се запушваше редовно. Минах на dual gear extruder (trianglelab-ският клонинг на BMG екструдера) и вече с 0.4мм дюзата нямам проблеми. А ми трябва 0.4мм дюза, че с 0.5мм точно този детайл за който взех материала имаше забележки.
brad4edat - специалист
Привет момци!
Аз имам един досаден проблем от както минах от Marlin 1.1.9 на 2.0 и вече година не мога да го реша. Та моля за съвети евентуално.

Става дума за това, че принтера просто игнорира-пропуска да направи ретракт на филамента при някои много малки движения при празен ход. Например ако печатам лагер в сглобен вид и разстоянията между съчмите и гривните са да кажем 0.1мм се случва така, че понякога принтера просто си печата съчмата и от там директно си преминава към гривната, без въобще да прави ретракт. Същото се случва понякога и при съпорти! Разстоянието странично е 0.8мм. от съпорта до стената и понякога (не винаги) просто си излиза от съпорта и си отива в детайла директно без да спира подаването на нишката.
Прави го абсолютно хаотично, когато му скимне.
На тези места където го прави си има команди за ретракт, които се виждат в предварителното движение на главата, когато се разглеждат слоевете как ще се печатат.
Слайсерите не оказват влияние, CURA, PRUSA,Slic3r е все тая, просто самия Marlin 2.0 и дори 2.0bug fix правят някаква магария.
Дюзата е стандартната 0.4мм.
Скорости на печат от 25-80мм/с е все тая.
Стария Марлин 1.1.9 не ми е давал такъв проблем и съм печатал супер плътни лагери и сглобки. Сега обаче ми слепва на места елементите, което е много дразнещо.
Какво ли не съм мъчил и експериментирал и нищо не помага.
Но съм сигурен, че проблема е в новите версии на Марлина, не незнам защо но в моя случай е така.
Принтера е силно модифициран FLSUN i3 PLUS
Стоковата платка MKSGEN v2
Стоковите драйвери са a4988

Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем и може да даде съвет къде какво да пипна в марлина ще съм искрено благодарен. Аз година време вече не мога да се оправя с това, целия нет изрових, на китайците писах няколко пъти и нищо полезно до мемента.

Като цяло принтера работи много добре, настройл съм го идеално и печата прецизно и чисто, не съм имал някакви други съществени проблеми, но този на моменти ме :axe:
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 98

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: