Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Цветомир Димитров - специалист
съб юни 26, 2021 8:46 pmТрифон П.Трифонов написа:
съб юни 26, 2021 7:48 pmЦветомир Димитров написа:
Дай да видим
viewtopic.php?f=29&t=64407&p=1074689#p1074689
Не е истина как работи само
Индианец - специалист
Тука взе да става интересно. :)
Иначе като споменахте стара смес да питам някой ползвал ли е добавки/стабилизатори за двутактова смес.
Също така маслото Дивинол(мисля, че така беше)
За маслото бях чел, че сместа и след някой месец мирише на прясно приготвена....
Иначе ми писна за всеки резервоар да бъркам доза и двеста грама масло на 5 литра бензин и от началото на март до сега си я ползвам без проблем, даже и машината след работа я дозареждам( но я ползвам веднъж на 2/3 седмици било то и за 10 ряза)
За сега машините не правят проблем...
съб юни 26, 2021 10:33 pmИндианец написа:
Тука взе да става интересно. :)
Иначе като споменахте стара смес да питам някой ползвал ли е добавки/стабилизатори за двутактова смес.

За сега машините не правят проблем...
Интересно я, като щипнеш мома, та писне, интересно е.
Тати ма е прайл на мотор. Помня му последните две Ижета и едно ЧЗ, което ми купи. Всичко продаде, на ход, а аз ревах.
Се консерванти им сипяше през зимата, кой от кой по силен.
Резервоара пълен до горе и така цяла зима. Пролет като ритне и пали Ижето- дъртите знаят как пали Иже- с чалъм, ама винаги. През сезона, ако е преседял повече от 2-3 дена, разклати го както си е на централната стойка, ритне, пропуши и газ.
Та, маслата ли бяха по хубави, машините ли бяха по здрави, бензина ли, консервантите, или акъла на майсторите се промени?!!!
Все пак, не прекалявай с количествата! 241то ми седи пълно и в куфара, на тъмно. Кога ще му се скапе горивото? Ще се скапе когато ми е през памперса, за на влахчето слепите кучето. 150ката е като такси- даже и зимата не изстива, та седи на дръвника, в оня сак и повита с още някъф парцал, че да е на тъмно поне.
Имаш ли възможност да прочетеш стара инструкция, на резачка или тример?
Мисля, че в новите си пишат оправдания, които някои после декламират.
Индианец - специалист
Май нямам стара инструкция нямам( около 2010 най-старата, Хускварна 353 гледах в чекмеджето наскоро)
Иначе и аз си мисля, че и без добавки може да не на прави проблем, но исках да чуя мнението и на друг.
А това, че в новите инструкции пишат машината да се изправя след работа си мисля е с цел да разсзсъхва мембранипримерни=>проблем=>сервиз=> печалба...
НО не ангажирам никого с моето мнение нямам опит и не мога да потвърдя, че съм прав!!
Soviet_Soldier - специалист
съб юни 26, 2021 11:31 pmИндианец написа:
Май нямам стара инструкция нямам( около 2010 най-старата, Хускварна 353 гледах в чекмеджето наскоро)
Иначе и аз си мисля, че и без добавки може да не на прави проблем, но исках да чуя мнението и на друг.
А това, че в новите инструкции пишат машината да се изправя след работа си мисля е с цел да разсзсъхва мембранипримерни=>проблем=>сервиз=> печалба...
НО не ангажирам никого с моето мнение нямам опит и не мога да потвърдя, че съм прав!!
Това че горивото старее, не са го измислили производителите на резачки и мотокоси, а е доказан факт. Не случайно има държавни стандарти регламентиращи максималния срок и условията на съхранение, на различните горива. Маслата също имат срок на годност, примерно щилските 4 години при неразпечатван флакон, а след отварянето става на 2, пък в смес със силен реагент, като бензин 2 седмици. Хората са провели изследвания и са установили, че след определените времена горивото/маслото са променили свойствата си. Това разбира се не значи, че като тръгнеш да работиш със стара смес с влошено качество ще завариш мотора на първия резервоар. Трифон бе споделил едно видео, как един украинец с зор блокира двигателя на китайска двутактова мотокоса с чист бензин и пълна газ, та инструментът издържа доста прилично време без никаква смазка. Некачественото гориво просто намалява ресурса. Относно мембраните, там вече е доста относително според това, от какъв материал са направени и качеството на горивото. Обаче като остава гориво в карбуратора се образуват утайки, слепват се мембрани, иглички и подобни неприятни проблеми. И тук разбира се зависи от качеството на маслото и бензина. Производителите въз основа на изследвания са счели, че описания от тях начин за експлоатация е най-правилен и с него вероятността да възникне проблем е най-малка.
Схемата "Проблем - Сервиз - Печалба" при брандове, като Хуск и Щил струващи многократно по-скъпи от евтините аналози, няма как да работи, защото хората плащат в пъти повече, заради качеството и ресурс, а не заради емблемата на корпуса. Ако в топовите брандове няма качество и ресурс, никой няма да даде 700лв за примерно Stihl MS 251, а ще даде 150 за някой китаец.
Впрочем, ако си забелязал на някои ел. генератори, на капаците с големи букви е написано, че към горивото трябва да се добавя стабилизатор, а в случай, че това не се прави, гаранцията отпада.
Всеки е свободен да ползва техниката си, както сметне за удачно, но да се твърди, че авторитетни и доказали се производители, като Stihl и Husqvarna пишат глупости с цел да се развали по-бързо техниката, за мен не е сериозно.

Китайците погребаха доста сериозни брандове, подбивайки ги с цени в тая сфера. Легендарни производители, като, McCulloch, Poulan, Partner, фалираха и ги купи Husqvarna . . . днес предлагат на практика битови модели Хуск плюс ребрандирани китайчета. На времето тези брандове самостоятелно предлагаха много качествени професионални инструменти. Впрочем компания Weed Eater създадена от изобретателя на първата мотокоса Джордж Балас, бе собственост на Poulan на времето. А къде е днес бензиновата серия на Homelite? Още една легендарна американска компания в тая сфера, която изчезна от пазара.
Komatsu също продаде дъщерната си Zenoah работеща в тази сфера на Husqvarna. От големите именитите производители не останаха много, Stihl, Husqvarna, Oleo-Mac, Echo/Shindaiwa, Dolmar/Makita.

И като става дума за история по-назад, първият верижен трион е бил ръчно задвижван, създаден от лекар за рязане на кости. Във видеото по-горе със старата щилка обърнаха внимание на веригата, че е по-различна. Съвременния тип вериги са изобретени от създателя на компания Oregon. Като цяло за да достигнем крайния продукт, който днес познаваме, като верижен трион, заслужите далеч не са само на Stihl. Много хора извън Stihl са внесли своя принос, малко или много, докато се достигне до съвременния продукт.
Коя е химичната реакция, която кара всичко на тази Земя да старее?
Кои са елементите, от които зависи скоростта и интензитета ѝ?
Кои са начините за забавяне на процеса?

Вече споделих единият, толкова прост, че за някого е невъзможно да го приеме. Прилаган от поколения, не толкова учени, но явно мъдри хора.

Другият е с консерванти, стабилизатори.
Не съм ползвал, не смятам, че ми е необходимо да съхранявам толкова дълго двутактова смес, затова и нямам никакъв опит. Някому нужен ли е, да опита и да сподели!

След работа си дозареждам, прибирам на тъмно и хладно, и това е.
Бензин ми е разтапял дръжка на отвертка, докато сменям маркучи от резервоар на автомобил, към тръбите. Буквално пластмасата се разтече по ръцете ми.
Стар бензин, малко бензин, в големият резервоар, след няколко месеца вече не е бензин. Така и с мъничките резервоарчета.
Идвала е кола, за ремонт, с теч от бензинопровода. Петното на асфалта стоя няколко години. Някога бензинът просто се изпаряваше, но пък е бил по нестабилен, в горивният процес.
Карайте си колите малко и с бензин, стига с тия икономии, че после ги дадохте за ремонти!
Техника се купува за да работи, не да да стои в гаража.

Дали не трябваше да препиша някой учебник по химия, да придам малко по академичен стил, на тая пуста тема?!!

До горе
https://photos.app.goo.gl/7eJPD11LvHx7aJt77
че днес предстои еликтрифициране на важно мероприятие
https://photos.app.goo.gl/JWSHsX5a4NSYjNz39
Влахче, заредено от супер оборотна бензиностанция, с виняги пресен бензин.
Чакам цистерната и веднага пълня.
Какво е зареденото гориво? Позналият получава целувка.
Дизел. Нали, влахче?
Soviet_Soldier - специалист
нед юни 27, 2021 7:44 amТрифон П.Трифонов написа:
Коя е химичната реакция, която кара всичко на тази Земя да старее?
Кои са елементите, от които зависи скоростта и интензитета ѝ?
Кои са начините за забавяне на процеса?
Изобщо нямам такива сериозни познания в областта на химията, че да обяснявам подобни процеси. Ако имаме съфорумник специалист в дадената сфера, нека обясни. Със сигурност горивата и маслата с времето променят свойствата си, по тази причина си има регламентирани и обезателни държавни стандарти относно срокът и условията на съхранение.

Ще дам пример с автомобилите, на доста хора им се е случвало след дълъг престой колата им да не иска да запали. Имам съсед, който си купи Hyundai I30 дизел, а старото Peugeot 406 го остави, като резервен автомобил и работно магаре. Появи се проблем със спирачната система на корейчето, наложи се след престой да вкара в строя пежото, а то отказваше да запали. Пробвахме и начина през свещите да се капне малко масло в цилиндрите за да изгради маслено покритие и да вдигне компресията, но не стана. Чак след източване на старото гориво колата стартира. Същата работа с колата на друг приятел Голф 4 1,6 атмо бензин. Работи известно време в Холандия, като се върна колата няма палене, и при него се оказа горивото. Доста пъти съм се убеждавал, че стария бензин създава проблеми, макар да не съм по бензиновите автомобили. Имал съм само една бензинова Алфа 166 от 2012 до 2014, но колата се караше постоянно и такива проблеми не са ми възниквали.

Впрочем с резачката съм имал проблеми с паленето преди години. В началото я ползвах с евтино масло Villager и в пропорцията дето пишат китайците 25:1 плюс бензин от Газпром, като бе свежа сместа палеше, обаче след престой ми съсипа нервите и ръцете от теглене. От тогава тоя тип техника я ползвам със Stihl HU Ultra в пропорция 50:1, както препоръчва производителя на маслото, мешам колкото гориво ми трябва и години на ред нито веднъж проблеми не съм имал. Цилиндрите ги проверявах в началото на тази пролет, в отлично състояние са и на мотокосата и на резачката.
dragozow - майстор
Стар бензин е доказано, че трябва да се подменя. Дори военните пускат този от резерва за продажба и го сменят с нов. При това военните го ползват за доста груби и непретенциозни машини. Това, че нещо пали с бензин на три години, не означава, че е ок. Аз карам на газ, но с пълен резервоар бензин, на всеки 3 - 4 месеца обръщам на бензин, горя го и сипвам пак до горе. Защо старее бензина има доста обяснения, ето едно:
https://www.google.com/amp/s/m.fakti.bg ... a-benzinat
Цветомир Димитров - специалист
нед юни 27, 2021 11:14 amdragozow написа:
Стар бензин е доказано, че трябва да се подменя. Дори военните пускат този от резерва за продажба и го сменят с нов. При това военните го ползват за доста груби и непретенциозни машини. Това, че нещо пали с бензин на три години, не означава, че е ок. Аз карам на газ, но с пълен резервоар бензин, на всеки 3 - 4 месеца обръщам на бензин, горя го и сипвам пак до горе. Защо старее бензина има доста обяснения, ето едно:
https://www.google.com/amp/s/m.fakti.bg ... a-benzinat
Ще допирам пак до вас,dragozow за тапа че моята загина геройски,може и малко корда да взема :)
За 2 месеца-2 тапи ней добре работата
Индианец - специалист
Само питах и в последствие споделих мнение.
Извинявам се ако съм засегнал някого.
Да върнем малко темата в правия път, гледаме един комшия на бабата мъчи да пали една моторна коса(китайче май) сутринта.
Само като го гледах как дърпа ме заболя ръката.
Гледаме го баща ми и вика"Тая машина след малко ще е в къпините"
Дърпа дърпа и така мераклийската я трасна на пътя, че чак мен ме хвана яд за косата.
После я запали ама как грозно ревеше, отдалече разбрах, че е китаец.
Даже и клипче имам от средата на дърпането до траскането на пътя ама не мога да го кача без съгласието на косача.
Лошото, че като гледахме как коси и баща взе да бълнува моторна коса, ама трябва да го убедя, да кара още с ръчната...
Пп: И за това масло Дивинол така и никой нищо не каза...

Тема "Моторна коса тример каква ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: