1. Технология на решението. Нарича се “технология на подпъхването”. Горе-долу работи така:
Стъпка първа: Подготовка на терена. “Скъпи”, казва тя,
една приятелка е чела за страшен СПА хотел (курорт на Малдивите, пътешествие в Камчатка или каквото е там). “Искаш ли да погледна в интернет за него?" Той чете вестник (гледа футболен мач, разглежда упътването на новия телевизор или каквото там прави). “Разбира се, мила”, отговаря абсолютно непредпазливо той и в този момент се открива отляво.
Стъпка втора: Нанасяне на удар. “Скъпи, казва тя наистина е много хубаво там в СПА хотела (Малдивите, Камчатка ...) Мисля си дали да не проверя как може да се направи резервация." “Разбира се, мила”, отговаря той, защото току-що е намерил резултатите от Шампионската лига.
Стъпка трета. Окончателна победа. “Скъпи, казва тя, направих резервация за СПА хотела, в който решиХМЕ, да отидеМ на почивка.” Така де, нали и той участваше във вземането на решение.
Да не се е откривал отляво заради "Манчестър Юнайтед"
2. Когато са гаджета. Той е прагматичен, тя е романтична. За него е важно какво ще правят, а за нея къде ще го правят. Въпрос на ниво на тестостерон в кръвта. Зает да преследва основната цел, той лесно пропуска незначителни детайли като тези къде точно ще се ходи, колко ще струва, ще стигне ли куфарът за пет вечерни рокли и не повече от седем чифта обувки. Ти му вземи инициативата, пък после той да се чуди откъде му се явиха тези Бахами на главата. Как му се явиха, ли? Виж т. 1.
3. Децата като фактор при вземане на решение. При семейните е по-сложно. Разбира се, той се грижи за децата. Мисли за тях. Обича ги. Не знае обаче, че те, кой знае защо, закусват в събота, в неделя и даже по време на отпуската. Не е чувал от големия 600 пъти на ден въпроса “Скучно ми е. Аз сега, какво да правя?” Не знае, че малката смята цяла зима да ходи с очила за плуване на главата, защото й отиват.
Не знае, че... абе много неща не знае
И ако след всичко това смятате, че решението къде да се почива е въпрос на надмощие в семейството, бъркате. За нея това е въпрос на оцеляване. Да живее системата all inclusive.
4. Как да заведеш 20 човека в Гърция? Много просто – като кажеш на 10 приятелки, че си чула, чела или била на едно чудно място в Халкидики. Ако следват инструкцията от т. 1, всички се оказвате на едно чудно място в Халкидики. Защо ли липсва елементът на изненада, как така взехте едно и също решение?
5. Правене на избор. Деликатен въпрос. Той не взема току-така решения къде да прекара отпуската си. Всъщност може би посвоему той също полага усилия. Мисли дълго, избира. Измъчва се при мисълта да не се мине. Тя вече си е взела час при масажистката и е уредила да играе тенис с двете приятелки, с които се е наговорила по т. 4 и освен това са проучили, че има много симпатичен инструктор по каланетика
Но на него му е още рано за това. Нека мисли. Важно е. Не, не, не го жалете. Скоро тя ще го избави с репликата “Скъпи, чух от една приятелка...”
6. Носене на отговорност. Ключов въпрос. След приключване на операцията по т. 1 и по т. 4, ако сте група, веднага трябва да си легнете и да оставите цялата логистика на него. Плащания, самолетни билети, трансфери – всичко това е негова работа. Всичко е в неговите ръце. После, ако нещо се прецака, винаги може да му трапосате отговорността.?
7. Принципно
той е стратегът,
а тя е тактикът
В смисъл на него се полагат стратегическите решения – как да се разреши финансовата криза, накъде ще тръгне Америка с Обама, има ли живот на Марс. Тя решава маловажните неща – къде да учат децата, каква да е семейната кола, как да върнем вноската за кредита. Така че къде да се кара отпуската е видимо тактически, а не стратегически въпрос, нали?
8. Тя прави живота интересен. Както казва една приятелка, тя е тази, която във всичко я бива и прави живота вълнуващ. Може вечеря да ти врътне, може скандал да ти вдигне, може децата да заведе на урок по плуване, сори, обърках се, та една почивка ли не може да организира.
Сериозно. С научни доказателства. Имам клиент, които е в бизнеса с недвижими имоти. Преди да планира голяма рекламна кампания, поръча социологическо проучване кой взема решението за покупка на жилището. Социологията е категорична – в 80% е жената. Логично клиентът реши да рекламира в женските списания. И ако фактът, че тя взема решението за нещо толкова голямо като покупката на жилище е научно доказан, какво остава за някаква си почивка!
10. Най-важното. Остави го да мисли, че той е взел решението. Пред приятели кажи “Толкова се радвам, че той реши да отидем в този СПА хотел.” Първият път няма да му е удобно да ви опровергае и да си признае, че не е така. Вторият път ще му звучи познато. А третият път вече ще е напълно убеден, че е било така.
Чакай малко, че то не беше ли точно така?
ИВА
ПЕТРОНИ*
Стъпка първа: Подготовка на терена. “Скъпи”, казва тя,
една приятелка е чела за страшен СПА хотел (курорт на Малдивите, пътешествие в Камчатка или каквото е там). “Искаш ли да погледна в интернет за него?" Той чете вестник (гледа футболен мач, разглежда упътването на новия телевизор или каквото там прави). “Разбира се, мила”, отговаря абсолютно непредпазливо той и в този момент се открива отляво.
Стъпка втора: Нанасяне на удар. “Скъпи, казва тя наистина е много хубаво там в СПА хотела (Малдивите, Камчатка ...) Мисля си дали да не проверя как може да се направи резервация." “Разбира се, мила”, отговаря той, защото току-що е намерил резултатите от Шампионската лига.
Стъпка трета. Окончателна победа. “Скъпи, казва тя, направих резервация за СПА хотела, в който решиХМЕ, да отидеМ на почивка.” Така де, нали и той участваше във вземането на решение.
Да не се е откривал отляво заради "Манчестър Юнайтед"
2. Когато са гаджета. Той е прагматичен, тя е романтична. За него е важно какво ще правят, а за нея къде ще го правят. Въпрос на ниво на тестостерон в кръвта. Зает да преследва основната цел, той лесно пропуска незначителни детайли като тези къде точно ще се ходи, колко ще струва, ще стигне ли куфарът за пет вечерни рокли и не повече от седем чифта обувки. Ти му вземи инициативата, пък после той да се чуди откъде му се явиха тези Бахами на главата. Как му се явиха, ли? Виж т. 1.
3. Децата като фактор при вземане на решение. При семейните е по-сложно. Разбира се, той се грижи за децата. Мисли за тях. Обича ги. Не знае обаче, че те, кой знае защо, закусват в събота, в неделя и даже по време на отпуската. Не е чувал от големия 600 пъти на ден въпроса “Скучно ми е. Аз сега, какво да правя?” Не знае, че малката смята цяла зима да ходи с очила за плуване на главата, защото й отиват.
Не знае, че... абе много неща не знае
И ако след всичко това смятате, че решението къде да се почива е въпрос на надмощие в семейството, бъркате. За нея това е въпрос на оцеляване. Да живее системата all inclusive.
4. Как да заведеш 20 човека в Гърция? Много просто – като кажеш на 10 приятелки, че си чула, чела или била на едно чудно място в Халкидики. Ако следват инструкцията от т. 1, всички се оказвате на едно чудно място в Халкидики. Защо ли липсва елементът на изненада, как така взехте едно и също решение?
5. Правене на избор. Деликатен въпрос. Той не взема току-така решения къде да прекара отпуската си. Всъщност може би посвоему той също полага усилия. Мисли дълго, избира. Измъчва се при мисълта да не се мине. Тя вече си е взела час при масажистката и е уредила да играе тенис с двете приятелки, с които се е наговорила по т. 4 и освен това са проучили, че има много симпатичен инструктор по каланетика
Но на него му е още рано за това. Нека мисли. Важно е. Не, не, не го жалете. Скоро тя ще го избави с репликата “Скъпи, чух от една приятелка...”
6. Носене на отговорност. Ключов въпрос. След приключване на операцията по т. 1 и по т. 4, ако сте група, веднага трябва да си легнете и да оставите цялата логистика на него. Плащания, самолетни билети, трансфери – всичко това е негова работа. Всичко е в неговите ръце. После, ако нещо се прецака, винаги може да му трапосате отговорността.?
7. Принципно
той е стратегът,
а тя е тактикът
В смисъл на него се полагат стратегическите решения – как да се разреши финансовата криза, накъде ще тръгне Америка с Обама, има ли живот на Марс. Тя решава маловажните неща – къде да учат децата, каква да е семейната кола, как да върнем вноската за кредита. Така че къде да се кара отпуската е видимо тактически, а не стратегически въпрос, нали?
8. Тя прави живота интересен. Както казва една приятелка, тя е тази, която във всичко я бива и прави живота вълнуващ. Може вечеря да ти врътне, може скандал да ти вдигне, може децата да заведе на урок по плуване, сори, обърках се, та една почивка ли не може да организира.
Сериозно. С научни доказателства. Имам клиент, които е в бизнеса с недвижими имоти. Преди да планира голяма рекламна кампания, поръча социологическо проучване кой взема решението за покупка на жилището. Социологията е категорична – в 80% е жената. Логично клиентът реши да рекламира в женските списания. И ако фактът, че тя взема решението за нещо толкова голямо като покупката на жилище е научно доказан, какво остава за някаква си почивка!
10. Най-важното. Остави го да мисли, че той е взел решението. Пред приятели кажи “Толкова се радвам, че той реши да отидем в този СПА хотел.” Първият път няма да му е удобно да ви опровергае и да си признае, че не е така. Вторият път ще му звучи познато. А третият път вече ще е напълно убеден, че е било така.
Чакай малко, че то не беше ли точно така?
ИВА
ПЕТРОНИ*