Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Може и три да са достатъчни, но ако има височина, може да минеш на 10Н600, а тези 7Н500 да ги разпределиш към други стаи
Christo - майстор
Ширината на глидерите си зависи от модела, но се върти около 80мм. 10 глидера приблизително 80см. Не вярвам прозорецът да е толкова тесен. Ако ограничението идва от тръбите, може да се направят някакви чупки с колена. Те ще останат зад радиатора и няма да се виждат.
kozl - майстор
ср мар 23, 2022 10:24 pmroad_runner написа:
влизам да напиша ъпдейт
1) Нямам идея колко е температурата на вода на входа и на изхода, радиаторът е трудно да го пипнеш за повече от 2-3 секунди, пари , но би трябвало да е стандартната за топлофикация софия .
2) Оставане радиатор на On- т.е пълна мощност - за 24 до стената качи 1 градус - т.е 23 градуса за 24 часа.
3) С обдухване не стана нищо за 2 часа, остана си 23 градуса, явно стената е много студена ,това ми е обяснението
4) Относно изолирането - калканът със сигурност има топлоизолаия в първия метър, защото при смяна на изолационната лента при фугата видях. Но навътре какво е - никой не знае. Все пак точно в ъгъла - най-студената точка е бетонна колона, която носи плочата
5) За експеримент си взех няколко плочи 5 см стереопор- натиснах ги към стената за 24 часа, осезаемо по-топло, но разбира се , зад тях стената леко влажна.


Странното е, че ако пусна духалка само да върти на вентилатор, усещането в стаята е за по-студено.

На тоя етап решението ми е духалката към стената на топло за 30 минути , после цяла вечер си е ок в стаята.
Финансово е сравнително изгодно ,защото е 1KW за час на ден, е дразнещо, че е шумна
От написаното преценявам, че глидерите ти са малко със едно съмнение по т.1). Приемам, че радиатора е целия горещ и не става за пипане. Щото ако е само на входа горещ и на изхода студен, увеличаването на глидерите не е решение за получаване на по-висока Т.
То понятието горещ и студен е относително, както и стандартната Т на ТоплЮфикацията. Вече писах, че не е стандартна и че тази Т, абонатната при всички случаи я понижава до :? :? :? некаква нестандартна Т. По принцип ако абонатната е автоматична и изправна, Т на топлоносителя във вътрешната отоплителна инсталация (ВОИ), след абонатната зависи от външната Т, която се измерва от датчик разположен извън сградата и свързан към абонатната станция.

И другото, което търсиш е комфорт. Обичайно конструкторите залагт шайбите (стоманобетонови стени) в калканите. Та вероятно не е само колона в калкана. А смятам, че радиатора няма да оправи комфорта за изравняване на Т по различните повърхности. Така че правилно си се насочил да подгряваш или изолираш стената.
ср мар 23, 2022 11:09 pmLazarGanev написа:
... ролята на радиатора е да направи отоплението възможно, а ролята на изолацията е да направи отоплението икономично :wink:
Принципно, това си е самата изконна истина.
Де факто, добавянето на Топлоизолация, на студената стена, ще реши 2 проблема- комфорт, от липсата на който страдат. Финансите ще бъдат облекчени. Ще стане възможно достигането на желаната Т не само до -5 градуса външна (дори и толкова не бяха сякаш). С това, добавянето на глидери ще стане излишно.

С добавянето на глидери частично ще се реши проблемът с климата.
Студената част ще достигне приемлива Т силово, за сметка на повишената Т във вътрешната част. Сметката ще е по висока.

Това е конкретният отговор, но пък е интересно да се видят гледните точки.
road_runner - специалист
чет мар 24, 2022 8:01 amkozl написа:
ср мар 23, 2022 10:24 pmroad_runner написа:
влизам да напиша ъпдейт
1) Нямам идея колко е температурата на вода на входа и на изхода, радиаторът е трудно да го пипнеш за повече от 2-3 секунди, пари , но би трябвало да е стандартната за топлофикация софия .
2) Оставане радиатор на On- т.е пълна мощност - за 24 до стената качи 1 градус - т.е 23 градуса за 24 часа.
3) С обдухване не стана нищо за 2 часа, остана си 23 градуса, явно стената е много студена ,това ми е обяснението
4) Относно изолирането - калканът със сигурност има топлоизолаия в първия метър, защото при смяна на изолационната лента при фугата видях. Но навътре какво е - никой не знае. Все пак точно в ъгъла - най-студената точка е бетонна колона, която носи плочата
5) За експеримент си взех няколко плочи 5 см стереопор- натиснах ги към стената за 24 часа, осезаемо по-топло, но разбира се , зад тях стената леко влажна.


Странното е, че ако пусна духалка само да върти на вентилатор, усещането в стаята е за по-студено.

На тоя етап решението ми е духалката към стената на топло за 30 минути , после цяла вечер си е ок в стаята.
Финансово е сравнително изгодно ,защото е 1KW за час на ден, е дразнещо, че е шумна
От написаното преценявам, че глидерите ти са малко със едно съмнение по т.1). Приемам, че радиатора е целия горещ и не става за пипане. Щото ако е само на входа горещ и на изхода студен, увеличаването на глидерите не е решение за получаване на по-висока Т.
То понятието горещ и студен е относително, както и стандартната Т на ТоплЮфикацията. Вече писах, че не е стандартна и че тази Т, абонатната при всички случаи я понижава до :? :? :? некаква нестандартна Т. По принцип ако абонатната е автоматична и изправна, Т на топлоносителя във вътрешната отоплителна инсталация (ВОИ), след абонатната зависи от външната Т, която се измерва от датчик разположен извън сградата и свързан към абонатната станция.
Радиаторът е парещ отгоре от край до край, но в долната част на глидерите, всичките - леко топъл само. Не знам дали това е нормалното. Т.е колкото по-надолу по глидера, толкова по-малко топъл е, като долу е доста осезаема разликата спрямо горе. Входът и изходът са от една страна - първото е горе, второто долу.

За абонатната е точно така -сама се регулира, знам къде е датчика . И без да пипам термовентилите - ако отвън е -10 радиаторът е много много по-топъл отгоре, отколкото като е 0 навън. Т.е работи си датчика на абонатната.


А относно мястото - има бюро там, т.е от края на радиатора до началото на бюрото са неповече от 3 глидера иначе трябва да пренареждам стаята. Особено, като не сме сигурни дали си струва упражнението.
kozl - майстор
Според мен, съдейки по описанията дебита през радиатора е недостатъчен за още глидери.
Но провери дали не е притворен секретния вентил на изхода на радиатора и дали няма кранчета притворени в разпределителната колекторна кутия, ако има такава, защото не разбрах каква е инсталацията.
road_runner - специалист
Би трябвало и горе и долу да е достатъчно топло, като пипнеш глидерите ,така ли?

Ще погледна , има колекторна кутия да.

Все пак да се има предвид, че това го правих преди 2-3 дни, когато беше 5-6 градуса отвън. Може би , когато е под нулата ще е топло и долу
Последна промяна от road_runner на чет мар 24, 2022 4:24 pm, променено общо 1 път.
kozl - майстор
чет мар 24, 2022 4:10 pmroad_runner написа:
Би трябвало и горе и долу да е достатъчно топло, като пипнеш глидерите ,така ли?
Не знам от къде го измисли цитираното, но ако на входа и на изхода и по целия радиатор е приблизително еднакво и доста по-топло от околната Т в стаята, има смисъл да се добавят глидери.
road_runner - специалист
Не съм го измислил, а просто питам

Явно без някой от тея инфрачервените термометри няма да разбера нищо.

Сега проверих - два пълни оборота направи секретната гайка на изхода докато не можеше повече,
добре че се сетих, че преди две години сваляха радиаторите при един ремонт, дано да се вдигне циркулацията така
kozl - майстор
Ако са по посока на отвиването може и да се получи подобрение. Ама не толко смело върти по посока на отвиване, че има врътки без ограничител и аз еднаж седех заклещен с пръста на местото на кеклата докато доде некой да спре крана в колекторното табло.
Оти кеклата излете, придружена от яка струя, а под ръка немах друга тапа освен среден пръст, че му се иска да се пъха натам, насам та отседех си.... :lol:

Тема "Глидерите ли са ми малко?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: