• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
iliya_i - майстор
чет мар 24, 2022 5:31 pmeleonorvelichkov написа:
чет мар 24, 2022 5:05 pmsstefanov написа:
Отговори си на един прост въпрос:
Колко ампера ток ти трябват, за да отделиш 1 киловат топлина при 1-2 волта?
Да не говорим за проточен бойлер, който е 7 киловата.

След като си отговориш на този въпрос следващият е:
Какви кабели трябва да прокараш от трансформатора до бойлера.

И последно:
С какво превъзхожда тази идея обикновения бойлер?
1000 ампера за киловат при 1 волт напрежение. 1000 ампера минават съвсем спокойно през 100 квадрата меден проводник. Предимства можеш да загрееш директно тръбата, нагревателя работи на ниско напрежение, което дава сигурност при ползване, топлината идва от тока, който протича през даден проводник, а тук можеш да постигнеш големи токове.
И коя цена е по-ниска? На бойлера или на трансформатора който би го захранил с 3 kW мощност.
fbr - майстор
чет мар 24, 2022 8:20 pmiliya_i написа:

За това .... последното. Те дрехите зареждат със статично електричество тялото, а не колата. Та колкото по-я заземиш колата, толкова по-е вероятно да те тресне статичното. :lol:
Спрямо кое се зарежда със статично електричество тялото.
eleonorvelichkov - специалист
чет мар 24, 2022 8:29 pmiliya_i написа:
чет мар 24, 2022 5:31 pmeleonorvelichkov написа:
чет мар 24, 2022 5:05 pmsstefanov написа:
Отговори си на един прост въпрос:
Колко ампера ток ти трябват, за да отделиш 1 киловат топлина при 1-2 волта?
Да не говорим за проточен бойлер, който е 7 киловата.

След като си отговориш на този въпрос следващият е:
Какви кабели трябва да прокараш от трансформатора до бойлера.

И последно:
С какво превъзхожда тази идея обикновения бойлер?
1000 ампера за киловат при 1 волт напрежение. 1000 ампера минават съвсем спокойно през 100 квадрата меден проводник. Предимства можеш да загрееш директно тръбата, нагревателя работи на ниско напрежение, което дава сигурност при ползване, топлината идва от тока, който протича през даден проводник, а тук можеш да постигнеш големи токове.
И коя цена е по-ниска? На бойлера или на трансформатора който би го захранил с 3 kW мощност.
Нали вече казах, че идеята е тъпа.
hidrazin - майстор
И да сложи някой траф е все тая. Бойлера пак ще трябва да се заземи както каза и sstefanov.
Няма идеален трансформатор с произтичащото от това.

Прикачен файл:
IT.png
IT.png (11.47 KиБ) Видяна 698 пъти

Едновремешните ленти за колите все още ги има - ЦЪК
Противно на всеобщото погрешно схващане те не предпазват да не те "бие тока" когато слизаш от колата.
Целта им е да разредят евентуално натрупаното статично електричество в колата стояща на гуми.
Но и самите гуми изпълнени по класическата технология (с пълнеж от сажди/проводим въглерод) доста успешно разреждат автомобила.
По-скоро инцидентите по бензиностанциите (колкото и да са редки) са от този тип:



:partyman:
iliya_i - майстор
чет мар 24, 2022 8:39 pmfbr написа:
чет мар 24, 2022 8:20 pmiliya_i написа:

За това .... последното. Те дрехите зареждат със статично електричество тялото, а не колата. Та колкото по-я заземиш колата, толкова по-е вероятно да те тресне статичното. :lol:
Спрямо кое се зарежда със статично електричество тялото.
Спрямо седалката (изкуствена кожа или изкуствен текстил), спрямо волана (пластмаса), спрямо гумените или мокетни стелки. Изобщо, докато си в колата ти пряк допир с шаси (метал) нямаш. Тези ленти "Антистатик" се слагаха за гъзария, а не че пазят някой или нещо.
fbr - майстор
Ще пробвам, следващия път кога ме бие ток на слизане от колата, преди да сляза, да пипна асфалта.
barakuda - специалист
Доколкото разбрах питащия има идея за разделителен траф 220/220V.Ама такъв с мощност 3кw тежи около 30-40кг(от електрожен от старите туби-преправен).Де ша го сложи щото и е обемист.А става и с понижаващ на 12В,ама трябва да му пусне кабели 25кв
Hoвoceлckи - майстор
Дойдохме си на думата. И дано темата нататък се развие в тази насока с по-малко спам и излишни емоции. Намирам темата за интересна и важна. Който я намира за тъпа - моля да не я чете, още по-малко да се изхожда в нея.
Това, че ще тежи един такъв траф, не би трябвало да е от значение. Той ще си "тежи някъде". Никой няма да го разнася на ръце. Обемът му - самият бойлер е със значително по-големи размери, но всеки му намира място.
Цената. Животът няма такава. Колко би струвал един стар електрожен?
И най-важното (за мен) - защо е нужно това заземяване на крайния консуматор (сх. IT)? Ясно ми е, че сама буква "Т" от абревиатурата е земя. Какво всъщност се има предвид под "няма съвършен трансформатор"? Допускане на възможен пробив между първична и вторична? Не ми звучи сериозно. Или друго?
В схемичката горе са маркирани "L" и "N" на вторичната. В конкретния случай е само фиктивно, условно! Или не?
hidrazin - майстор
Ма то много трудно някой да отвори учебник по електротехника и да намери картинката дето е по-долу.
Е, това с четенето е непосилно за гаражните връзвачи!
+ И да, пробив между първична и вторична е напълно възможен и не се изключва!

Прикачен файл:
IT-1.jpg
IT-1.jpg (20.48 KиБ) Видяна 612 пъти

:partyman:
eleonorvelichkov - специалист
пет мар 25, 2022 7:30 pmhidrazin написа:
Ма то много трудно някой да отвори учебник по електротехника и да намери картинката дето е по-долу.
Е, това с четенето е непосилно за гаражните връзвачи!
+ И да, пробив между първична и вторична е напълно възможен и не се изключва!


IT-1.jpg


:partyman:
Само че капацитетът е пренебрежимо малък за 220 волта 50 херца, а съпротивлението е изолационно, което за 220 волта 50 херца е безкрайно голямо. И технически ток не протича ако не броим микроамперите. Напрежението може да е колкото номиналното като го мериш мултицет, но токът е никакъв. Така, че идеята е доста безопасна, но не и икономически изгодна. Пак ще се върна на един проект, който правих трябваше от 400 волта напрежението да се свали на 220 волта, защото апаратурата, която трябваше да се инсталира в таблото работи на 220 волта, а инсталацията на мястото, където трябваше да се инсталира таблото имаше само 3 фази без изведен звезден център. Та за този проект единия край вторичната намотка на трансформатора я свързахме към корпуса на таблото, за да играе ролята на заземяване, защото апаратурата, която ползвахме PLC и HMI са чувствителни на електромагнитни смущения и заземяването ги премахва. Та никой при това свързване не е пострадал от токов удар въпреки, че единия край на трансформатора е свързан към корпуса.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Траф бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: