• 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 61
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
hidrazin - майстор
Не знам кво толкова сте се притеснили за цента на газа?
Все пак основния консуматор на газ е Столична Топлофикация - около 40% от цялото количество.
Други са заводи като Шишеджам, Пашанахче и подобни за които ми е през оная работа.
Та газЪт не е чак такъв проблем.
Още повече че за над 10-15 години консумацията му в БГ не само не се е увеличила а даже има лек спад.
Не така стои въпросът в Германия където газифицирането е повсеместно и във всяка “паланка” - почти.
Та там ще е най-голямото дърво.
НЕЩАСТИЕТО обикновено не идва само.
ЕС е решила да приключи с руския нефт до … края на годината. :shock: :shock: :shock:
:partyman:
P.S. Една “тайна” - при дълбокия крекинг на нефта се използва … ГАС.
За да е по-голям добива и респективно по-ниска цената на течните горива.
Честито! Гергьовден де.
hidrazin - майстор
Съгласен съм с Avas_co че “ Тя войничката е донякъде и заради газа.”
Но е обАркал орки и урки.
Урките в продължение на години крадяха от тръбата за Европа.
Информацията за това е широко достъпна в медиите и Интернет.
В последните години не знам как е с кражбите.
Вероятно са намалели след натиск от ЕС.
:partyman:
P.S. Още си спомнам международния влак на гара Киев.
Гарата изпразнена от местни. Кордон от униформени.
Влизане/излизане от гарата само с билет от международния влак. Заради крадливите местни…
Но пък на площада срещу гарата възрастни жени продаваха невероятни пирожки с месо, ориз… в плетени кошници.
И супер-дупер сладолед. Плочка от 200-250 грама сладолед между две вафлени кори. В оня студ… :-D
Но общо взето гледката беше кошмарна - масово дрехи в черно, сиво и кафяво. Каскети. Демоде.
Нищо общо с Бълагария и СССР тогава.
Явно и тогава е имало защо…
BLUEPUPIL - майстор
Пикови spot цени за 1000м3 газ Henry Hub-около 250$.
С дългосрочен договор 3-пъти по-ниски -около 85$.
Цена транспорт до Европа LNG под 60$ за 1000м3.
Total-под 150$.
Резервен вариант Катар LNG terminal
и след това през Suez Canal.
Държавата да поръчва в някоя
корабостроителница един малък
LNG carrier. За lifespan от 35г. ще
го изплатим поне 2 пъти.
Разтоварва в Бургас, драфта
му е под 12м и гърчулята да ебават
някой друг.
Колко процента от печалбата на посредниците
се връща към офшорките на правителството и
президента?

Егати цирка. :)
Такова безцеремонно крадене
не е било. :cry:
fbr - майстор
Търговията с нефта им се услади. С тръбния газ при дългосрочни договори няма далавера в такъв размер. Въртяха-сукаха и успяха да го приложат върху природния газ. Ама то върху молекулата на петрола и газа не пише къде е добит. Най-сладко се продава в ембаргови времена.
шоп - майстор
пет май 06, 2022 10:53 pmBLUEPUPIL написа:

Държавата да поръчва в някоя
корабостроителница един малък
LNG carrier. За lifespan от 35г. ще
го изплатим поне 2 пъти.
Разтоварва в Бургас, драфта
му е под 12м и гърчулята да ебават
някой друг.
Забрави!
През Босфора е забранено да минават газовози.
Отделно, газовоз се строи за минимум 3 години, всички корабостроителници в Ю.Корея са ангажирани за 10-15 години напред и накрая Бг няма пари за такава дългосрочна инвестиция. Ще се получи като хартиените самолети.

На Бг не и трябва нещо което го нямаме и ни извиват ръцете да го купуваме скъпо или да ни плашат, че ще ни го спрът. Имаме си месни енергоизточници.
Хидрата е прав, че заради Топлофикация София и 5-6 големи чужди завода се подаваме на изнудване.
Топло София е мастодонт с огромни загуби при топлопренос. Нужни са малки локални термопомпени дружества. София е богата на геотермална енергия, която не се използва, а се пилее. На всяка къща и на всеки блок, паркинг, административна сграда-солари и т.н.
Avas_co - майстор
Не, хидра. Не съм се объркал.
Говоря за газови находища намерени на територията на Украйна.
Другите ти тънки намеци, мисля да си спестя търсенето в руските пропагандни канали.
Сори, ама няма разумен човек, който да вярва на руснаци.
Virtex - майстор
пет май 06, 2022 8:52 pmsilent написа:
Е ако папата беше казал това което се тръби и е полит коректно и вероятно ти харесва щеше да има връзка с цената на газа
Поредният заблуден, вярващ, че форума "подкрепя" някакъв политически сценарии. Мисли си каквото искаш, мненията за политика ще доведат темата до заключване, независимо какво ти се иска да вярваш и подкрепяш.

пет май 06, 2022 10:53 pmBLUEPUPIL написа:
Колко процента от печалбата на посредниците
се връща към офшорките на правителството и
президента?
Продължавам да казвам - спрете с такива глупости в темата за метана или ще бъде заключена ! Такива откровени глупости нямат място в темата и още повече без някаква подкрепа ще доведат до заключване на темата, защото я обръщате на политика от типа на кой бивш/настоящ/бъдещ парламент се кланяте (и съответно кой смятете за виновен).
BLUEPUPIL - майстор
съб май 07, 2022 7:49 amшоп написа:
През Босфора е забранено да минават газовози.
Това не е точно. За първи път въпроса
за LNG carriers през протоците се повдигна
от Украйна в опит да изгради LNG terminal.
Танкерите бяха американски и инвеститорите
бяха уверени, че арбитражният съд ще
отсъди в тяхна полза. В нашият случай
собственик на кораба е черноморска държава.
Съгласно конвенцията Турция може да налага
ограничения само върху военни съдове. И при
положение, че дължината ще е до 300м, няма
сила която да го спре.
:wink:
hidrazin - майстор
пет май 06, 2022 10:53 pmBLUEPUPIL написа:
Резервен вариант Катар LNG terminal
и след това през Suez Canal.
Държавата да поръчва в някоя
корабостроителница един малък
LNG carrier. За lifespan от 35г. ще
го изплатим поне 2 пъти.
Разтоварва в Бургас, драфта
му е под 12м и гърчулята да ебават
някой друг.
Все едно слушам някой петокласник... :-D Бива ли такива писаници?
1.Дори да намериш кой да ти продаде газ.
2.Дори Турция да се съгласи да минава през Босфора (ама и Украйна щеше да прави терминал за LNG от поне 15 години ама само щеше)
3.И колко ще пътува тоя единствен танкер от Катар до Бургас дори през Суецкия и Босфора? (грубо 9000 км)
4.И колко курса на малкия танкер (малки са 150 000m³) ще ни трябват? - поне 15 годишно за което една година не стига...
5.И като го поръчаш кога ще стане готов тоя танкер?
ДОБРЕ, до тук си купил танкер, купил си газ, нат'варил си го и хоп, танкера е в Лас Бургас.
Там ще го разтовариш:
а) в касетки за домати
б) в чували от зебло
в) в бидони за ракия
г) в ... друго?
:partyman:
P.S. Добива на природен газ е в тънка граница и баланс с потреблението.
Просто съхранението му е проблемно а някой държави нямат дори едно малко хранилище като нашето в Чирен.
Демек в света се добива толкова газ, колкото е необходимо и резки сътресения няма как да се посрещнат в кратки срокове.
В случая става дума за едни 200 000 000m³ недостиг в Европа ако ония врътнат кранчето.
Разбира се има възможност за някакъв "напън" за увеличаване на добива но няма как и къде да се достави.
Хубаво е да се фантазира какво би могло да стане в бъдеще но реалностите са сега и съвсем други.
LazarGanev - "Велик майстор"
нед май 08, 2022 7:33 pmhidrazin написа:
Там ще го разтовариш:
а) в касетки за домати
б) в чували от зебло
в) в бидони за ракия
г) в ... друго?
Верен отговор г) в...друго - в находището на Галата, в морето
нед май 08, 2022 7:33 pmhidrazin написа:
P.S. Добива на природен газ е в тънка граница и баланс с потреблението.
Просто съхранението му е проблемно а някой държави нямат дори едно малко хранилище като нашето в Чирен.
Демек в света се добива толкова газ, колкото е необходимо и резки сътресения няма как да се посрещнат в кратки срокове.
В случая става дума за едни 200 000 000m³ недостиг в Европа ако ония врътнат кранчето.
Аха, и аз за това говорех по назад - че едни 200 000 000m³ няма къде да отидат, ако Европа се откаже :cool:
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 61

Тема "Честита ви нова цена на метана!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: