Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
chapara - майстор
Откъм качество и старание слабо, но и жегите прецакват нещата.
brum - майстор
Точно това помещение е само със северни врати и прозорци, а над него има навес. От юг и запад е под земята. Та жегите не се усещат вътре. И ако бяха следвали правилната технология нямаше да се стигне до там. Убеден съм, че грешките не са заради температурите, а заради изпълнението.

Откъртих на няколко места парчета от хлопащата замазката. На 2 от 3 замазката си хлопа, но е цяла. На 3тото обаче (нещо като кръпка, явно не им е стингал материала и са забъркали нов за допълване) от горният край е здраво, но долната част се рони с поглед. Или са спестили цимента, или водата.

Минавам на бетон вместо замазка под гипскартонените стени със сигурност. По сметки са нужни 60-70 литра бетон за да се случи това, а гипскартонените стени са несравнимо по-скъпи при сегашните цени от няколко торби бетон и 4 часа работа.
Grozdev - специалист
На 3см дебелина, без старателно изчистване и Бетон=контакт ,, (не грунд)
И мозайка да излееш пак ще се разхлопа след време..!
Hoвoceлckи - майстор
Никой не споменава обилно омокряне на основата преди полагане на замазката?
Както не е виновна жегата, каква ли е била температурата (и влажността) на въздуха в помещението при правенето й и непосредствено след това?
brum - майстор
чет авг 18, 2022 12:12 amGrozdev написа:
На 3см дебелина, без старателно изчистване и Бетон=контакт ,, (не грунд)
И мозайка да излееш пак ще се разхлопа след време..!
Купешка замазка положена на прага на гаража с дебелина 2-3см не е мръднала, а е изливана средата на юни в най-големите жеги. Отгоре минава 2.5 тона бус. От същите хора дето правеха тази хлопащата. Т.е. има ли желание, има и начин. Явно знаят технологията, но със самоделни замазки не им се получава. За мен проблема е най-вече в сместа и бъркането ѝ преди полагането. Още повече, че имаха под ръка прахосмукачка с циклон, та при нужното желание можеха да дръпнат прахоляка напълно.

Иначе развръзката при мен е, че махнаха хлопащото и там където минават гипсокартонените стени беше напълнено с купешка замазка. Не хлопаше на кухо преди полагането на стените. На друг места където дрънчеше на кухо умишлено изрових малки дупки и не се ронеше. Отгоре в основното помещение сложих саморазливна замазка и запечатах основната. Сега е ред на балатума (другата тема). В едното от малките пък шпакловах подовата замазка с лепило за плочки (и за това има тема, не повтаряйте тази грешка) и дадох леки наклони, че има сифон.

И сега остава последното помещение. Там също има сифона. Въпроса е дали там мога да използвам леко сгъстена саморазливна замазка, за да е с минимална дебелина слоя и да има наклон? Или с какво мога да дам наклони дето при сифона да излизат почти на нулата?

Хидроизолацията ще е Ceresit CL 51. Кое е по-правилно? Да дам наклоните и отгоре да сложа хидроицолацията (под балатума), или да сложа хидроизолацията и после да дам наклоните? Под балатума ако е ми се струва по-удачно, но нямам опит и ми се ще да чуя вашите мнения.
brum - майстор
Сложих тъъънка подова замазка от долу колкото да изравни основната замазка. Над нея - грунд и хидроизолация. Над нея още една подова замазка за да заглади горният слой и да поправи наклоните там, където са малки.

И да - леко сгъстена подова замазка е удобно за наклоните. Не се разлива толкова, а оставя гладка повърхност.

Финишният слой ще е епоксиден двукомпонентов. Само да изсъхне замазката, че е на 12% влажност, а на епоксидната схема пише, че трябва да е под 4% влажност. И за да не се пързаля (ако случайно се намокри) ще наръся с кварцов пясък с едрина 0.5мм. В шоурима на производителят имаше мостра дето го показваше как изглежда това, та явно е препоръчана схема.
brum - майстор
Няколко дена с вентилатор и печка (когато има слънце, че тока от фотоволтаиците е аванта) бяха достатъчни да докарам търсената влажност. Всеки ден влажността падаше с по няколко процента и последните 2 дни не мръдна. Почти докара търсените <4% влажност. Почти ги докара, защото се изравни с това което беше на саморазливната замазка в съседното помещение 5-5.5%. А там е правено преди близо 3 седмици и работено с максимално тънък слой. Предполагам не ми е точен уреда, защото и по гипсокартона мереше такива стойности. Или влажността е висока тези дни и стените и подовете са дръпнали влага от него.

Последният износоустойчив слой е на Изобул, системата им за епоксиден под. Имат схема за саморазливно покритие и за покритие нанесено с валяк. Саморазливното е с голяма разходна норма (към 50лв/м2 по груби сметки) и ме съмнява да е удачно за помещения с наклони. Та действах с четка. При 2 слоя би трябвало да дойде около 10лв/м2 общо и като гледам колко отиде за първият слой са верни данните на производителят за разходната норма.

Вторият слой ще го мина с валяк, че с четката не се получава равномерно. Епоксидното покритие почва да стяга по-бързо отколкото се работи с четка. Пък било то и за 3м2.

И грунд не ползвах. Пропуснах инструкциите, а и тези в магазина нищо не споменаха за грунд. Но при обезпрашена саморазливна замазка се вижда доста добра адхезия. Можеше да е една идея по-лесно нанасянето с грунд.

Това ще е последният слой. Водоплътен и износоустойчив го водят. Времето ще покаже дали са се получили нещата.
schuldiner - майстор
Много добър избор е епоксидният под!
Не знам само как са се изхитрили да докарат цена 50 лв./м2. Може би с дебелина на слоя 1/3 от милиметъра, т.е. 300-400 гр./м2 разход? Я кажи повече.
brum - майстор
При саморазливен вариант разходната норма е около 2 килограм. А цената е около 25лв/кг. Обаче се оказа, че половината от тая разходна норма е кварцов пясък. Та не е 50лв/м2, а 25лв/м2. Объркал съм.

Та как са се изхитрили не знам. Ама е даже на половината на 50лв :) . Слоя е дебел около 3мм според брошурата им.

Ей това е - https://izobul.com/en/product/454/epoxo ... l7035.html . Само че в по-малка разфасовка - 4л+1л и струваше 126лв.

Моят първи слой е с четка. На 2ри слой ще дойде обща разходна норма около 350г/м2 и цена около 10лв/м2. Говорим само за финишно покритие върху саморазливна замазка.
schuldiner - майстор
Тъй де, не излиза сметката :)
Тоя кварцов пясък му викат "нормен" - с гарантирана зърнометрия 1, 2, 3 мм и т.н. Не бях сигурен че има 1/2 мм или надолу, че там са брашната. Почти като при шпакловките според големината на зрънцата е дебелината на слоя, като излишното се обира/разнася с маламашката. Естествено с валяк или четка ще направиш по-тънък слой - власинките влизат между песъчинките и обират повече от необходимото смола. Точно така се нанася първият слой - проектната големина пясък /примерно 3 мм/, разнесен с валяк или четка. Като втвърди грундът пясъкът се явява ниво на саморазливната финишна, не е необходим още пясък, а пълнител за цвят евентуално. Топингът се ръси по-късно да не потъне в смолата, ама и да не е съвсем стегнала.
Да добавяш пясък във финиша не е грешка - пробвай колкото си искаш, в един момент или няма да можеш да го бъркаш, или да го разнасяш и това е основното ограничение. Е, малко по-слабо покритие, но пак си е достатъчно добро.

Забравих, щом се съмняваш за влага, трябва да си сушиш и пясъка непосредствено преди забъркването. Примерно в метална бака с горелка за минута-две. И да изстива под капак.

Тема "Хлопаща подова замазка" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: