• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Детето - специалист
нед окт 16, 2022 10:03 pmТрифон П.Трифонов написа:
нед окт 16, 2022 8:26 pmДетето написа:
Оловните акумулатори се саморазреждат и то много по бързо от другите. Падне ли под 50% и започва да се скапва по бързо, падне ли до 0 е почти сигурно, че няма да изкара много.
Ако искате да му запазите живота, веднъж в месеца зареждане на макс.
Колко акумулатора са минали през ръцете ти?
Най дълго живял стартов? А тягов? Последният в какъв експлоатационен режим?
Да четем, всички можем- пише го под път и над него.
Усещам, че нещо не те кефа. Ако нещо не ти харесва в мен, подминавай постовете ми.
Дал съм съвет на човека веднъж в месеца да го зарежда, не че има смисъл да си губи времето с някакъв 7 годишен акумулатор.
И като ти кажа някакви числа, това какво ще промени?
пон окт 17, 2022 8:31 pmДетето написа:

Дал съм съвет на човека веднъж в месеца да го зарежда......
..........
И като ти кажа някакви числа, това какво ще промени?
На последното- Нищо.
На месечния цикъл- Защо?
Кара, но алтернатора не е у ред?
Не кара, а необходимо ли е да седи вързан?
Те такива работи.
Може и да си готин- не ме интересува.

пп. Единственият случай, когато съм правил месечни цикли, то е било през зимата, леко проблемен алтернатор, рядко ползване на автомобила, но с "аварийна" необходимост. Има-няма 2-3 зарядки.
Акумулатор обикновено загива лятото.
За да не спорим- през зимата също може да загине, но обикновено спират, да ги цензура у слабаците!
Детето - специалист
пон окт 17, 2022 8:46 pmТрифон П.Трифонов написа:
На месечния цикъл- Защо?
Кара, но алтернатора не е у ред?
Не кара, а необходимо ли е да седи вързан?
Те такива работи.
Може и да си готин- не ме интересува.

пп. Единственият случай, когато съм правил месечни цикли, то е било през зимата, леко проблемен алтернатор, рядко ползване на автомобила, но с "аварийна" необходимост. Има-няма 2-3 зарядки.
Акумулатор обикновено загива лятото.
За да не спорим- през зимата също може да загине, но обикновено спират, да ги цензура у слабаците!
Защото акумулатора има саморазряд и дори и да му е разкачена клемата пак се налага да се зарежда за да бъде жив. След това мога да дам пример с ЮПС който поддържа на 13.8V след 30 дни го тъпче до горе. Това е в режим когато акумулатора не се разрежда а само се поддържа за някаква аварийна ситуация за някоя и друга минута.
Дори и клемата да е разкачена, чети горния ред. Тук предполагам възрастта на акумулатора също има значение за саморазряда, но не съм чел толкова за да кажа. Студа май и за него съм чел нещо, но не съм сигурен.
Определено при мен винаги са умирали зимата. Спирам да карам мотоциклета, има си някаква консумация от аларми и т.н и на пролет е мъртъв.
Да, готин съм. Харесват ме и двата пола.
пон окт 17, 2022 9:20 pmДетето написа:
Акумулаторите на склад ги тъпчат веднъж месечно на Макс, нали?!
Офффф. Аман от зарядни и от акумулатори!
Започнал съм, когато за лошо отношение към олово, киселина и основа, се полагаше дисцип. За отказ- .......ужас.
Разбирачи се появяват регулярно- нормално е.
Стигнал си до 3 степенната зарядна характеристика на еФтините контролерчета.
Похвално.

пп. Не се напъвай! Не ме интересува- писах вече.
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на пон окт 17, 2022 9:35 pm, променено общо 1 път.
DMN - майстор
Повече от 11-12г. си поддържам акумулаторите на колата със соларно панелче 10 вата сложено вътре зад стъклото. Но само с него не става, особено зимата, тогава го дозареждам периодично и с външно зарядно. Лятно време при възможност го свързвам винаги и към един 40 ватов соларен панел с ограничител на напрежението около 14.1V Вече съм се убедил, че за оловен акумулатор, е най-добре да е винаги напълно зареден(колкото позволяват възможностите му). Настоящият ми акумулатор скоро навърши 8г. И то някакъв съвсем непретенциозен румънски обслужваем "Rombat". Още от първия ден му сложих панела и досега. Но пак казвам - ако се налага го дозареждам допълнително, щото не карам редовно. Но никога не съм оставял акумулатор да падне до толкова, че да не може да завърти двигателя - никога.
Зимно време в големи студове съм пробвал преди да запаля да го възбудя няколко минути от акумулатор12V 1.4Аh през зарядно imax включено в запалката(при мен тя не се прекъсва от "контакт" ), и паленото става доста по-енергично.
10 ватово панелче е само за лятото. През зимата поне 5 пъти повече, за да успява да поддържа акумулатор.
DMN - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
10 ватово панелче е само за лятото. През зимата поне 5 пъти повече, за да успява да поддържа акумулатор.
DMN написа:
соларно панелче 10 вата сложено вътре зад стъклото. Но само с него не става, особено зимата, тогава го дозареждам периодично и с външно зарядно.
пон окт 17, 2022 9:42 pmDMN написа:
Трифон П.Трифонов написа:
10 ватово панелче е само за лятото. През зимата поне 5 пъти повече, за да успява да поддържа акумулатор.
DMN написа:
соларно панелче 10 вата сложено вътре зад стъклото. Но само с него не става, особено зимата, тогава го дозареждам периодично и с външно зарядно.
Добре де!
60 ватово панелче над паркомястото. Всеки път, когато реша да карам, акумулаторът ми е напраскан "на Макс".
Просто откачам куплунгъТ и потеглям, без оглед зиме- лете.
След като паркирам на място, свързвам и забравям.
Утре няма да мога, но ако се прибера в сряда, ще покажа двете поддръжки, които имам в момента. ЮПСа е безсмислен.

Искам да кажа, че вместо така или иначе да се стига до сваляне на акумулатор или разнасяне на зарядно, сметнах необходимият минимум, при най неблагоприятните условия.
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на пон окт 17, 2022 9:56 pm, променено общо 1 път.
DMN - майстор
Трифон П.Трифонов написа:
60 ватово панелче над паркомястото.
Дай боже всеки му такова паркомясто! Ама аз нали не съм от много вярващите, такова паркомясто пред блока, дето да си оставя спокойно панела, нямам. На вилата си правя каквото искам, ама там само лятото, ама пък тогава акумулаторът пращи от заряд :-D
Детето - специалист
пон окт 17, 2022 9:29 pmТрифон П.Трифонов написа:
пон окт 17, 2022 9:20 pmДетето написа:
Акумулаторите на склад ги тъпчат веднъж месечно на Макс, нали?!
Офффф. Аман от зарядни и от акумулатори!
Започнал съм, когато за лошо отношение към олово, киселина и основа, се полагаше дисцип. За отказ- .......ужас.
Разбирачи се появяват регулярно- нормално е.
Стигнал си до 3 степенната зарядна характеристика на еФтините контролерчета.
Похвално.

пп. Не се напъвай! Не ме интересува- писах вече.
Би ли споделил как се съхраняват акумулатори на склад. Дали има значение, че акумулатора е нов....
Досега доста пъти съм купувал оловнокиселинен акумулатор и малко след демокрацията акумулаторите бяха сухи и преди да го купиш ти го зареждаха. В момента геловите които купувам отново се продават сухи и пак преди да го ползваш се зарежда с електролит и зарядно. Съвсем случайно работя с доста фирми за авточасти и т.н и доста пъти когато отида за няколко акумулатора ми казват да изчакам. Да проверят дали имат "заредени" акумулатори.
Сега очаквам да ми кажеш как се съхраняват акумулатори и как излизат от завода производител. И да не забравяме, че тук говорим за оловнокиселинен акумулатор.
п.п имам един акумулатор който може да го съживиш, стоял е цяла зима откачен от клемите, но лекинко е умрял. Интересно как умря с откачени клеми.
  • 1
  • 2

Тема "поддържане на акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: