Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
preslav - майстор
Прекрасни са съветите за AGM VRLA и т.н. ама цената няма да ти хареса никак.
Отделен е въпроса, че с тези свързвания на жички и незнайна схема на консуматорите няма гаранция, че новият акумулатор няма да гръмне пак.
Най-готино гърми акумулатор със свързани на късо полюси или хлабави клеми. Празен кулиматор не гърми - там няма как да протекат газообразуващи процеси.
вт дек 20, 2022 10:52 pmtzetz009 написа:
вт дек 20, 2022 10:08 pmТрифон П.Трифонов написа:
.........Акумулатор не гърми от зареждачка........
Само за протокола.

Традиционните "зареждачки" изключват на 13,7/13,8V.

Газо-образуването в оловен акумулатор(като този на снимките) започва на 13,1/13,2V .

:partyman: :partyman: :partyman:
Ако не друго, поне прочети из "пространството"!
А "традиционните" изобщо не изключват.

Пресли, прав си, пък аз се поправям- не съвсем празни, за да има малко мозък за глупости.
B0bi - специалист
За гръмването си мисля друго. До колкото знам при зареждане се отделя водород. Ако е в затворено пространство се увеличава концентрацията и при искра може да последва взрив. За целта при зареждане на акумулатори се препоръчва вентилационна система или да се прави на открито.
Допускам, че гаснал тока и акумулатора се е разредил. След идването му се е зареждал и е станала белята.
Та ако сте с оловен, трябва да е на проветриво място и обезопасен от огън и искрене.
kozl - майстор
Сина се оплака от мирис в мокрото. Мислеше, че е от канала, но беше от акумулатора на UPS от инсталациятя за топла вода със слънчев панел.
Напрежението на клемите беше някъде малко под 18 V при включен UPS и към 6V при изключен. Акумулаторът беше топъл - нагрял се от хпотичащечия през него ток за зареждане.
Необслужваем акумулатор на към 8 г, - YAK.
Усъмних се в зареждането от UPS-а, но понеже акумулатора беше издал багажа, първо купих нов "куча" марка, където предадох и стария.
С новия зареждането се нормализира в рамките под 14V.
Повишеното газотделяне не съм разследвал, но явно е имало клапани за "издишане" иначе - бум.

За тези акумулатори - необслужваемите пусках и тема в този форум.
От записките по автомобилите само един акумулатор се е предал преди петата година, но той замръзна преди втората. Общо от 5 до 8 г са изкарвали.
ср дек 21, 2022 7:56 amB0bi написа:
За гръмването си мисля друго. До колкото знам при зареждане се отделя водород. Ако е в затворено пространство се увеличава концентрацията и при искра може да последва взрив. За целта при зареждане на акумулатори се препоръчва вентилационна система или да се прави на открито.
Допускам, че гаснал тока и акумулатора се е разредил. След идването му се е зареждал и е станала белята.
Та ако сте с оловен, трябва да е на проветриво място и обезопасен от огън и искрене.
На прав път си, но...
Обслужваемите са хубави за това, че винаги можеш да погледнеш и да долееш.
Като не те е еня за него, постепенно оголва плочите, не работи с пълен капацитет, не се зарежда добре, пространството за пари се е увеличило и при достигане на взривна концентрация, чакаме големият взрив.
Необслужваемите...ако е експлоатиран правилно, наблюдавано е напрежението на полюсите редовно, дозареждан е, когато е необходимо, не е връзван в паралел с неподходящ събрат.....обикновено изкарват гаранцията. Докарвам ги до 8-10 години.

Козлин, акумулатор не гърми от налягане. Спокойно може да намериш информация на колко милибара отваря клапанен VRLA акумулатор. Съжалявам, че не съм снимал такъв, за да ти покажа клапана. Durex low pressure ще задържи повече.
PetyrVeliki - специалист
Мерси за отговорите.

Няколко неща да допълня:

1. Малкият акумулатор, който се вижда на заден план, е от преди време, когато баща ми връзваше 2 или 3 паралелно. Аз не процедирам така - само един оставям свързан, с идеята да няма драми.
2. Преди да се повреди този акумулатор - бях забелязал, че има едно петно на него, и ме посъветваха да го оставя да се разреди, за да не се презареди. Та оставих го на няколко пъти да се разреди, но - явно не е било достатъчно. Или просто е бил тръгнал да си заминава самия акумулатор.
3. Помещението е маза, която има малък прозорец, който стои целогодишно полуотворен. Така че няма проветрение или вентилация, но не е и някакво херметически затворено помещение. Влага също няма там.
4. Да, на Техногама е ЮПС-а. Аз и на тях им звънях, но не можеха да кажат нищо със сигурност. Поне е в гаранция, ако изобщо е повреден и това се покрива от нея. ... Тъпото е, че не мога да проверя дали работи ЮПС-а без да му свържа акумулатор. Тоест - мога да дам едни пари и пак да не работят нещата :D
ср дек 21, 2022 12:38 pmPetyrVeliki написа:
Мерси за отговорите.

Няколко неща да допълня:

1. Малкият акумулатор, който се вижда на заден план, е от преди време, когато баща ми връзваше 2 или 3 паралелно. Аз не процедирам така - само един оставям свързан, с идеята да няма драми.
2. Преди да се повреди този акумулатор - бях забелязал, че има едно петно на него, и ме посъветваха да го оставя да се разреди, за да не се презареди. Та оставих го на няколко пъти да се разреди, но - явно не е било достатъчно. Или просто е бил тръгнал да си заминава самия акумулатор.
3. Помещението е маза, която има малък прозорец, който стои целогодишно полуотворен. Така че няма проветрение или вентилация, но не е и някакво херметически затворено помещение. Влага също няма там.
4. Да, на Техногама е ЮПС-а. Аз и на тях им звънях, но не можеха да кажат нищо със сигурност. Поне е в гаранция, ако изобщо е повреден и това се покрива от нея. ... Тъпото е, че не мога да проверя дали работи ЮПС-а без да му свържа акумулатор. Тоест - мога да дам едни пари и пак да не работят нещата :D
Като дадеш достатъчно, ще работят- гарантирано.
Не дадеш ли, със сигурност няма да работят.
Акумулатор за тест, както и мултицет, все може да намериш, че да се ориентираш в даването на пари.
Пращал съм ЮПС на Техногама за "ремонт". Беше гаранционен, затова.
krasi92 - майстор
Гърмежа отваря капака на ренде 19 .Не е много силен.Този съвет за разреждането е малко за подминаване МПС си следи батерията и я държи в готовност за работа.Това е смисъла на устройството.Целогодишно включено в мрежата при нужда да заработи.
brum - майстор
ср дек 21, 2022 12:38 pmPetyrVeliki написа:
2. Преди да се повреди този акумулатор - бях забелязал, че има едно петно на него, и ме посъветваха да го оставя да се разреди, за да не се презареди. Та оставих го на няколко пъти да се разреди, но - явно не е било достатъчно. Или просто е бил тръгнал да си заминава самия акумулатор.
Оловен акумулатор го оставяш да се разреди само ако нямаш друг вариант. Няма обстоятелства при които разряд на акумулатора може да бъде полезен за него.
Човека си няма грам понятие, но пък е разбрал, в движение, че не трябва да прави като баща си.
Дано осъзнае, че предвид токопрекъсващия сезон, не бива да оставя котелът си без надзор и без надеждна резерва! Освен ако не е пелетарник, с твърди тръби, достатъчен по обем РС под достатъчно високо налягане, предпазна група...

Тема "Акумулаторът на ЮПС-а за парното изгърмя. Буквално." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: