
takezo, по твойта логика, ако си карам колата на 1 и 2 скорост, ша ми арчи по-малко и ша дига над 100

joropet, ако още не си разбрал, котела ти е като за три такива апартамента като твоя, за тебе има котел 3.2-15кВ
ror написа:Абе, не занимавайте човека с глупости. Да си изчислява глидери с една камара формоли, пълни глупости. Единствено му трябват топлинните загуби на помещенията според проекта. А вече как ще ги получава тези ватове е отделен въпрос, дали с панелни или ал.радиатори, вент. конвектори или климатици, като за всеки от тези има спесификация за топлоотдаване най-често при 55*С и 70*С, а тук http://www.ruvex.bg/data/docs/211_documentation.pdf на 50*С и 60*С. Та според проектната мощ. и темп. на инсталацията си взима и радиатори, елементарно.
Нема нужда да ни се демонстрират знания на 2-3 формолки, я па не се впечатлих.![]()
Апа ако 65В/м3 ти се виждат много, щи кажа че аз имам стая със проектни 79В, ама има 3 външни стени..., та така.
kireto1 написа: Колега това сметка за ток ли е или за газ 38 и 50 лвТова са сметки за газ - 38лв е за втората половина на декеври. И съм сигурен, че няма грешка в отчитането, защото той си наблюдава разходомера, но ще видим за януари - ще ги питам пак и тримата. Вчера ходих при първия клиент - младото момче, който се похвали, че е платил и декемврийската сметка - 96лв и е много доволен.
joropet написа:Привет 2v6,Здрасти Жоро,
Отговарям и питам:
1. Има ли смисъл от термостат при положение, че температурата в помещенията не може да достигне и 20 гр?
2. ОК, но ако го направя няма ли да вдигна разхода?В твоя случай - не.
3. Днес чакам човека да дойде и ще говоря и за това с него. При минимална мощност 9 - на колко да го намали според вас? Вчера не ми отговори никой за максималната-ще съм ви благодарен ако ми кажете и за нея на колко да се намали/.За максималната ще бъбрим, когато оправиш останалите неща. Минималната мощност имаш ли представа колко е (била)? Това, че в ръководството пише 9 нищо не значи! На моя пишеше 8, но "майсторчетата" от газификацията го бяха нагласили на 12 и се получаваше проблем като при теб - пали, прехвърля зададената температура след 1-2 минути, гасне, чака 2.5 минути, пали...
4. Имам наблюдения, че котела не работи непрекъсното 10,15 мин, а най много 2,3 и после изключва.След около 30 секунди се включва и т.н. Направи ми впечатление също, че някои радиатори са различно топли при оставен кран на 4, това обаче май се оправи след като ги врътнах на 5. Бях се заблудилНе беше споменал в началото за термостатни глави... Сложи ги на максимум или най-сигурно ги свали всичките за да не стават грешки, че като вдигна глидерите едва ли не ще стане Африка и сложих крановете на 4.
В момента котела работи непрекъснато , това ли е режима на модулация или не му стига мощност?...Това е нормалния режим.
При изгарянето на 1 м3 газ се получава хикс количество енергия(освен в случая да се изхвърля в атмосферата без да се изгаря)- ти сам си го казал, но явно не обръщаш внимание на текста, който съм почернил. Точно това е главния проблем при отоплението с газ - при неправилна настройка на системата голяма част, а дори и по-голямата част понякога от газа се изхвърля в атмосферата в цикъла гасене/палене. Виждал съм много котли, които вместо да работят, цъкат като светофари. Някои дори не работят и минута.
Живея в София, в тристаен апартамент , ново строителство 2007 година, с изложение юг-запад. Имам поставена ПВЦ дограма, както и външни ПВЦ щори.тук става въпрос за ново строителство с добра изолация и дограма и големия разход в никакъв случай не може да се дължи на топлинни загуби. Аз още в първия пост съм казал, че котелът е хубав, а по-надолу уточних, че е малко големичък, но не е това проблема, а че имаше несъответствие между него и системата - минималната му мощност беше два пъти по-голяма от мощността на системата. След добавянето на още глидери разбираме, че вече започва да влиза в по-нормален работен режим.А нормалния режим е да работи без да гасне - да си модулира мощността в зависимост от нуждите на системата, а системата иска от него толкова, колкото са топлинните загуби на помещенията. Ако топлинните загуби в даден момент са по-малки от минималната мощност на котела(при топло време навън), той разбира се ще изключи, но след като е достигнал зададената температура в помещението, а не преди това, както става в случая. За да изключва предварително, значи има проблем в системата, с търсенето на който си чешем езиците(клавиатурите) в момента
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: