Изхождайки от твоята картинка ти дорисувах схемата. Забележката ми е че расъжденията по надолу са верни ако и твоята картинка е вярна.
Взимаш мултицет и определяш двете намотки като номерираш изводите на двигателя. По първата схема 2 и 3 е работната намотка, а 1 и 4 дефазираща намотка. В този случай токовете текат от от 2 към 3 и от 1 към 4.
За да реверсираш двигателя трябва да смениш посоката на тока през една от намотките. На втората схема съм избрал да сменя посоката на намотката без кондензатора. Сменят се местата на клеми 2 и 3 като 3 отива на фаза, а 2 на нула. Тогава тока ще тече от 3 към 2 и моторчето ще се реверсира.
Сигурен ли си че параметрите му са същите. Основен параметър на вентилаторите е куб.метри/час прекаран въздух. Мотора може да е същия но ако единия е с турбина а другия с перка разликата ще е огромна. Преди време правех експерименти с такова вентилаторче от трифазен калорифер и ми се стори че много слабо духа.
Взимаш мултицет и определяш двете намотки като номерираш изводите на двигателя. По първата схема 2 и 3 е работната намотка, а 1 и 4 дефазираща намотка. В този случай токовете текат от от 2 към 3 и от 1 към 4.
За да реверсираш двигателя трябва да смениш посоката на тока през една от намотките. На втората схема съм избрал да сменя посоката на намотката без кондензатора. Сменят се местата на клеми 2 и 3 като 3 отива на фаза, а 2 на нула. Тогава тока ще тече от 3 към 2 и моторчето ще се реверсира.
Сигурен ли си че параметрите му са същите. Основен параметър на вентилаторите е куб.метри/час прекаран въздух. Мотора може да е същия но ако единия е с турбина а другия с перка разликата ще е огромна. Преди време правех експерименти с такова вентилаторче от трифазен калорифер и ми се стори че много слабо духа.
Прикачен файл
Сменат се местата на клеми 2 и 3
1f_revers.GIF (4.36 KиБ) Видяна 15297 пъти
Прикачен файл
1 намотка 2-3
Кондензаторна намотка 1- 4
1f.GIF (4.35 KиБ) Видяна 15297 пъти