Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
Здравейте отново колеги,преди няколко дни питах за храсторез с който да кося предимно около 3 дка висока трева (над 60-70 см) и издънки до 2-3 см дебелина предимно и през останалото време ще се коси само трева, но отново ще е около 60-70 см до метър. На годината ще се набират между 10 и 20 дка може би, няма да се работи много дни, но когато се коси ще е интензивно поне по 5-6 часа дневно, може и повече. Ходих и до хускварна в Пловдив (даже до 2), в единия магазин си нямат хал хабер какво продават и какво да ми препоръчат, в другия ми препоръчаха модела 336FR на цена от 1300 лв. Първоначално се бях насочил към 553 RS модела за 1000 лв., след оглед и съвет тук във форума се разгледах и реших бюджета да е до 1500 лв., което позволява и закупуването на модела 545 RX за 1500 лв. Втори колега пък е препоръчал 345FR модела, който е на цена 1400 лв.

Вижда, че има разлики в мощностите, а забелязах, че за модела 345FR в сайта pazaruvaj пише, че работи на 12500 оборота, докато за 545RX пише, че работи на 9000 оборота в минута. Виждам и че някои от моделите имат пинизи за по-малко вибрации, дали разликата е съществена и се усеща. Дали е оправдана разликата в цените на моделите?

Чета какво пише, но само на хартия е трудно да преценя. Може ли да изкажете мнение според цената и това за което ще се ползва кой е най-удачният избор според вас? Оставям линк на моделите, като приемам и още предложения.

https://www.husqvarna.com/bg/motorni-kosi/553rs/ - 1000 лв.
https://www.husqvarna.com/bg/motorni-kosi/336fr/ - 1300 лв.
https://www.pazaruvaj.com/motoren-trime ... 141796442/ - 1390 лв.
https://www.husqvarna.com/bg/motorni-kosi/545rx/ - 1500 лв.
ср май 31, 2023 9:16 amDjack написа:
ср май 31, 2023 8:32 amТрифон П.Трифонов написа:
......
И друго- ако беше работил "неправилно" с припомване на газта, без да я оставяш да развърти на макс със заварена газ, това нямаше да се случва.....
Това не го разбрах?
Всяко припомпване вкарва повече смес= богата смес, при ниски и средни обороти. В същото време, никой не казва, че трябва да се помпи постоянно, което някои изопачават.
Това води до малко по добро охлаждане и мазане, и предотвратява достигането на високи обороти, където нещата стават драматични при неправилно регулиран карбуратор.
Затова казвам, че колкото и да ми е сгрешен карба, никога няма да прегрея двутактов мотор.

С богата горивна смес, никой мотор няма да прегрее от това.
С повече масло, но бедна горивна- спукана му е работата. Маслото не компенсира грешното смесообразуване.
Djack - специалист
Аз почти никога не навивам масура докрай или ще е за кратко! Демек и аз припомпвам, макар че също съм чувал, че е грешка! Давам газ - правя откос и отпускам, после пак така!
В такъв случай, дано да грешим, но обясненията ти сочат прегряване.
Студена пали, работиш, работиш, работиш и по някое време "глъхне", а следващият път пак пали, като нещата се повтарят.
Глъхненето за мен е от затягане- прегряла.
Възможно е и при нормално загряване, от някъде да засмуква паразитно въздух. Като изстине се "оправя". Това се хваща по трудно.
Ако беше от хлабав карбуратор или колектор, то и студена щеше да прави проблем. Нема или трудно палене.
Soviet_Soldier - специалист
ср май 31, 2023 11:14 amDjack написа:
Аз почти никога не навивам масура докрай или ще е за кратко! Демек и аз припомпвам, макар че също съм чувал, че е грешка! Давам газ - правя откос и отпускам, после пак така!
Това е инструмент с центробежен съединител. Когато не се работи с пълна газ или често газта се пуска, съединителя се нагрява, износва се бързо, износват се жилата, и най-лошото при марковите коси - ускорителната помпа на карбуратора.
Правилно се работи с такъв инструмент с пълна газ, където е възможно. Аз лично работя с пълна газ, при това по мнение на някои разбирачи тук, с малко масло 50:1, а състоянието на двигателя ми е като нов. Кося декар и половина, поне 4 пъти годишно, което за битов инструмент не е малко.

Относно настройките на карбуратора, това е китайска моторна коса, заводски не винаги са настроени добре. Що се отнася до настройките с оборотите на винтовете, те са само предстартови, колкото да стартира мотора, че да се донастрои правилно с тахометър. Специално винт H отговарящ за максималните обороти предстартово е желателно да се развие на 2 оборота, а след това да се види в инструкциите, какви са точните препоръчани от производителя максимални обороти. При китайските коси цилиндрите се различават, макар да са на обща база Mitsubishi TL-43. Има цилиндри с хром, има с никасил, има с 2, има с 4 канала, при едни свещта стои вертикално, при други диагонално, също така охлаждащите ребра се различават. Едни двигатели заводски се препоръчва да бъдат настройвани на 11000 оборота, други на 8500. Разликата е огромна, по тая причина е правилно да се настройва по книга и с тахометър.

Щом се е развивал преди и е работила на бедна смес, това означава, че на двигателят може да не му е стигало масло, съответно буталото и цилиндъра се надраскват от всички страни.

Няма кво да спортуваме на клавиатурите с предположения. Огледайте състоянието на двигателя, леките драскотини са допустими. Въпроса е да няма дълбоки бразди и сектори със свалено покритие. Огледайте и за течове на масло, ако с съмнявате в нещо, снимайте и публикувайте тук.
ср май 31, 2023 7:06 amDjack написа:
Що бе, не ти ли се е случвало да насучеш долу някоя трева? Ако под някакъв ъгъл заклинва като се загрява? Нямам представа....
Случвало се е да се намотае трева, само че тогава двигателят не "глъхне", а просто боксува съединителя, непозволявайки да развие повече от 4-5000 оборота. Няма как да е толкова разбит редукторът, 20 минути да работи без проблеми, и чак след това да почват засечките. Зъбните колела там са малки, а мощността на двигателя висока, изпилва ги доста бързо, и всичко това си е придружено със съответните необичайни звуци.
ср май 31, 2023 11:40 amТрифон П.Трифонов написа:
Ако беше от хлабав карбуратор или колектор, то и студена щеше да прави проблем. Нема или трудно палене.
В резултат на нагряването метала се разширява, примерно този от който са направени болтовете завити в цилиндъра, съответно и луфта между карбуратора и цилиндъра също се мени.
Когато се развие карбуратора, косата започва да гасне, и да не може да се запали на горещо. Може и да изгуби празния ход, но зависи как е настроен заводски. Едни от завода излизат с 3200 празен ход, други с 2500. Не винаги допълнително засмуквания въздух е достатъчен, че да качи оборотите на празен ход чак до 4000 - моментът в който центробежния съединител започва да сработва.
емовлаха - специалист
Ако не бъркам Китайците идват окомплектовани със 255мм тънък 3т/4т нож, той му е шибнал предполагам 300мм Орегон 4мм железо, в комбинация със не достатъчно обороти на мотора да се подържат стабилни оборотите на ножва, дано да не съм прав за претоварването. За предпочитане е да се занесе в сервиз машинката, че да не заприлича наистина на Боклук! Щото само питаме а няма никаква информация освен за винта на карбуратора, може само да гадаем, но още не е опукала семеринг
ср май 31, 2023 4:32 pmSoviet_Soldier написа:


Това е инструмент с центробежен съединител. Когато не се работи с пълна газ или често газта се пуска, съединителя се нагрява, износва се бързо, износват се жилата, и най-лошото при марковите коси - ускорителната помпа на карбуратора.
Имам една, която опровергава тези твърдения. Следва обстойно клипче по тези точки
ср май 31, 2023 11:40 amТрифон П.Трифонов написа:
Ако беше от хлабав карбуратор или колектор, то и студена щеше да прави проблем. Нема или трудно палене.
В резултат на нагряването метала се разширява, примерно този от който са направени болтовете завити в цилиндъра, съответно и луфта между карбуратора и цилиндъра също се мени.
Когато се развие карбуратора, косата започва да гасне, и да не може да се запали на горещо....
Късметлия съм, защото при мен нищо не се случи за толкова години употреба.
При китайските инструменти карбураторите не бяха ли с един винт?
В упътването не пише ли, че са настроени "предстартово" и всеки да си бере гайлето?
Soviet_Soldier - специалист
ср май 31, 2023 6:57 pmТрифон П.Трифонов написа:
При китайските инструменти карбураторите не бяха ли с един винт?
В упътването не пише ли, че са настроени "предстартово" и всеки да си бере гайлето?
Не, с 3 са.

Всичко си зависи от настроението на тоя, който е настройвал косата в завода. На теория трябва да са настроени заводски по тахометър, прецизно. На практика, даже при марковите също се случва оборотите да не са настроени както трябва. Нали Цветомир, като взе McCulloch B40B имаше същия проблем, какво остава за китайска коса "no name".
Производителите в последно време все по-масово започнаха да слагат нестандартни форми на винтовете, да не може всеки да пипа, а да занесе инструмента в сервиз, където да настроят инструмента правилно.

Изображение
kr1100 - майстор
ср май 31, 2023 11:40 amТрифон П.Трифонов написа:
В такъв случай, дано да грешим, но обясненията ти сочат прегряване.
Студена пали, работиш, работиш, работиш и по някое време "глъхне", а следващият път пак пали, като нещата се повтарят.
Глъхненето за мен е от затягане- прегряла.
Възможно е и при нормално загряване, от някъде да засмуква паразитно въздух. Като изстине се "оправя". Това се хваща по трудно.
Ако беше от хлабав карбуратор или колектор, то и студена щеше да прави проблем. Нема или трудно палене.
Има нови цилиндри и бутала ,че и лагери. Описаното води до това. Но при мен беше след 14 г работа.
Ясно, разбрах защо шведи и германци са скучни хора- всичко правят по един и същ начин, дори настроението им да се променя понякога.
ср май 31, 2023 7:08 pmSoviet_Soldier написа:
ср май 31, 2023 6:57 pmТрифон П.Трифонов написа:
При китайските инструменти карбураторите не бяха ли с един винт?
В упътването не пише ли, че са настроени "предстартово" и всеки да си бере гайлето?
Не, с 3 са.

Всичко си зависи от настроението на тоя, който е настройвал косата в завода.
Бе, помня като ме образоваше преди няколко години, че на косите били с по 1 винт, китайските.
Не ми се търси назад. До тогава не знаех, мислех, че са с 3, като нормалните цвайтери.
Преди точно 2г опитах да човъркам една китайка. Даже я похвалих тук, но не намерих да си купя такава. Не успях, понеже винтовете бяха за специална отвертка.

Тема "Моторна коса тример каква ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: