Ел. инструментите. Консумативи.
kozl - майстор
Изгледах му клипа, но при него повредата беше в счупена мотавилка от механизъмът за постъпателно движение към помпеното бутало.
Вчера пак се занимавах и подмених пръстена на откатното бутало - без ефект.
В остта за свредлото има втулка, в която стои парче подвижен шифт - буфер, който предава удара от откатното бутало към свредлото. Пред този щифт по посока ел.мотора има уплътнителен О пръстен. Как се сменя уплътнението там не мога да разгадая. Но ако там не уплътни въздуха е изфирясал към SDS захвата
Откатното бутало зъвършва с цилиндричен издатък с шийка. Тази шийка влиза в О пръстена във втулката и задържа откатното бутало при О пръстена.
Не мога и да си представя как става удара от пневматиката :?
И в крайна сметка не откривам повредата.
пишман_майстор - майстор
Отварял и ремонтирал съм машини от този тип. Което не значи , че съм запознат специално със парксайд перфоратори . Но не вярвам да има сериозни конструктивни различия в основата си. Значи на оста , която предава удара от чука към опашката на свредлото има о-пръстен само да пази карантията вътре да не попада от отвън прах, който навлиза през захвата на свредлото. Затова там се слага смазка всеки път като се вкарва свредло . Тази ос дефакто се явява наковалня, тя предава удара в основата на опашката на свредлото, чука е цилиндрична масивна част със "сегмент" О-пръстен, "въздуха" се нагнетява от подвижно бутало , което се явява и цилиндър на чука :) .
При модели с вертикален мотор има различия, има отделно нагнетателно бутало в повечето случаи .
Принципно ако вс. е наред, често причината е във едни фини отвори в цилиндъра ( запушени) , оттам "засмуква' въздух примесен със смазка. Ако пък тя е недостатъчна, втвърдена, вискозитет не по спецификация на инструмента или е прекалено много , тогава машината работи зле или въобще отказва да чука :) .
kozl - майстор
За сега в ума ми е следната теория:
Това което ти наричаш чук, а аз откатно бутало нанася удара по буфера, а от буфера към свредлото.
Откатното бутало се движи от пневматична сила създавана от движението на помпеното бутало.
Откатното бутало се движи във вътрешния цилиндър на помпеното бутало. Така картинката изглежда като бутало в бутало. В откатното бутало има О пръстен за уплътняване м-у него и вътрешния цилиндър на помпеното бутало.
Помпеното бутало се движи от мотавилков механизъм, който съдава постъпателно движение напред/назад. На помпеното бутало/цилиндър, на 10 мм от страната към свредлото има отвори за въздух и канали от отворите до края в на буталото-цилиндър.
В остта на SDS-а има цилиндър с отвори. В този цилиндър се движи помпеното бутало в посока напред назад, а цилиндърът, в който се движи и който е част от оста на SDS-а се върти около помпеното бутало заедно със свредлото. М-у буталото и цилиндъра няма уплътнение, само смазка.
Помпеното бутало зъедно с оста на SDS-а е тип плунжерен механизъм.
Та моята теория е, че помпеното бутало създава налягане пред откатното бутало и налягането бута откатното бутало в посока обратна на удара. Въздуха зад откатното огледало се компресира и в момента когато отворите на помпеното бутало съвпаднат с отворите на цилиндъра в SDS остта, налягането пред помпеното бутало рязко намалява и нагнетения въздух зад него го изтрелва по посока към свредлото където нанася удар по буфера.
Вероятно при моя перфорато се е разхерметизирал работния обем м-у помпено бутало и цилиндъра в SDS остта. И като няма създаване на налягане в този обем няма какво да накара откатното бутало да нанася удари.
Но за да потвърдя теорията си ще трябва да измеря хода на откатното бутало и да се уверя, че О пръстенът в него не преминава отворите в цилиндъра на помпеното бутало.
За сега това което открих, е че в остта на буфера има уплътнителен О пръстен, обаче цилиндричния щифт/ос който поема удара от откатното бутало и го предава на свредлото не влиза в този О пръстен за 1 -2 мм :? Т.е. там не се получава пневматично уплътнение.
Тука се замислям, че големите перфоратори не създават удар без опора в свредлото. Т.е. ако свредлото не избута оста в буфера да влезе в О пръстена, няма налягяне , няма удар.
wanderer - специалист
съб сеп 16, 2023 9:50 amwanderer написа:
Знае ли някой какво означава часовника до сервизната лампа на схемичката? Машината е Bosch gsh 11 vc . Работено е малко с нея но влиза в сервизен режим.received_262707913388604.jpeg
Оказа се дефектирал магнитен пръстен. Срещу 20 кинта всичко е О.К.
kozl - майстор
Прикачен файл:
у-во перфоратор_.jpg
у-во перфоратор_.jpg (73.25 KиБ) Видяна 932 пъти


Върнах му удара на Парксайда, но не съм сигурен как, че открих два проблема свързани с удара . Освен това не съм сигурен и в горната теория, защото откатното бутало (27+28) работи в зоната пред отворите в помпения цилиндър по посока на SDS-а. Защото там където шпилката (27) на откатното бутало нанася удара има уплътнителен пръстен (в 25.2) за тази шпилка, а в цилиндъра на остта (25.9) на SDS-а има още два отвора, които винаги остават отворени и не мога да измисля как това което наричам помпено бутало (29) създава налягане в "пробита каца". По-вероятно е това "помпено бутало" (29) да е част от плунжерен механизъм за дейността на откатното бутало (27+28). И въпреки, че се движи като бутало то движението на (29) да е лагеруване с разпределение на пневматичната сила към откатното бутало (27-28).
Освен това след като почистих частите видях отвор под Ф1 мм в цилиндъра на "помпеното бутало" (29), който се намира м-у вилката на цилиндъра и отворите към страната от към SDS-а. Този отвор беше зпушен при проба с устно засмукване.

Основния проблем за удара се оказа в ексцентрика за превключване с и без удар. Вероятно е бил дефектен защото не освобождаваше напълно зацепващата муфа и след експлоатационен срок зъбите се износили и няма движение на постъпателния механизъм към буталата. Първоначално се заблудих, защото при проба в отворен вид (разцепен корпус) се получаваше зацепване и постъпателно движение имаше пак без удар. Но като се стегне корпуса и муфата на постъпателния механизъм не зацепва. Обаче не зацепва в посока на въртене за пробиване. В обратна посока удара го има. Но преди да почистя и да смажа не съм се сетил да пробвам за удар в обратна посока на въртене #-o

Та изпилих корпуса там де превключвателя зацепва за положение удар, така че перото на превключвателя да подминава позицията и да се завърта още след нея докато ексцентриковия шип, който натиска муфата за зацепване на механизма за постъпателно движение освободи напълно муфата и се получи пълно зацепване, а не частично както е било от как съм придобил перфоратора.

И още едно питане:
Явно електромотора има проблем. При въртене в пробивна посока, прекъсва - като че се закашля (нещо го спъва) докато се върти.
Понеже го продухах с компресор и после го развъртях пневматично като насочих струйника в охлаждащата турбина и установих, че въртенето куца и нещо го спъва от време на време в посока пробиване. В обратна посока не куца и въртенето е равномерно. Та проблема явно е механичен. След смазване с проникващо масло в лагерните втулки проблема изчезна, но пак се появи след време. Не усещам луфтове във втулките.


Та заглеждам се в Лидл и Кауфланд за нов със или без батерия, че събрах 4 батерии 21V.
Lutchezar - майстор
Въртенето на ротора със или без четки го тества? Дали проблемът е в механичния контакт между четки и пластини на ротора, или е в лагерите, или... ?
пишман_майстор - майстор
Не исках да те отчайвам, но парксиде за зле проектирани . По начало. Отделно при акумулаторните версии ( не само на парксайд) често има "подобрения" и спестявания откъм материали и брой компоненти които се оказват "излишни" за разлика от кабелните версии . Разбира се това не важи за всички , но да речем за любителските е масово явление ( да не кажа на 100% валидно) .
Лично аз в твоя случай бих погледнал в нета какво се предлага от доказана фирма , на акумулатор сходен волтаж, четков вариант ( задължително, заради липсата на екстри като комуникация с батерия и евентуални проблеми при подкарване с чужда батерия ) и с преход за батерия на парксайд , да си го ползвам .
Перфораторите са едни от най-натоварените уреди , работи се често продължително и дефектират. Това особено за акумулаторните е валидно.
kozl - майстор
Съгласен за Парксайда, и за това не ме отайваш.
Ама в момента не предлагат Парксайд перфоратори с батерии и това е отачйващо :-D
А да си купя нещо добро, професионално на батерия :?
Аз парксайда го ползвах за отвори в тавана и там където няма 220V, защото по-лесно ми е, а и ми е жал за Спаркито и Макитата на 220V. Като дупча в таван без прахосмук и прахта в перфоратора се сипе, а за Парксайда не ме е жал. че евтин.
Доста професионалисти ползват Парксайд. Сега гледам винтоверти по 50 лв. в Лидл без батериата. Еми як тормоз и после нов.
А ако съм похарчил за нещо скъпо и марково, аз поне ще се мъча да го пазя, а това забавя работата.
kozl - майстор
пет окт 06, 2023 11:38 amLutchezar написа:
Въртенето на ротора със или без четки го тества? Дали проблемът е в механичния контакт между четки и пластини на ротора, или е в лагерите, или... ?
Ами тва е капсолован електромотор. И четките и те капсуловани. Не че не съм отварял подобни, но сега немам време за такова любопитство. Ако имаше в Лидъл или в Куфланд щях да купя нов. А имах и 12V Парксайд перфуратор, но не мога да го намеря къде съм го сврял. :xplode:

А писах, че като смазах лагерите с проникващо масло от спрей флакон, та може и четките да съм омазал :roll: за сега не заеква, но до кога ли :?
Lutchezar - майстор
Нормалните перфоратори скоро се изредиха по магазините, май тази седмица в лидъл пак ще има в четвъртък.
А X20 перфоратора доста често го пускат напоследък, почти всеки път като има X20 серия в лидъл, за кауфланд вече не знам.

Тема "Машината ви е повредена- попитайте ТУК." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: