• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
kozl - майстор
Разтвореното лимонтузо също е киселинен разтвор.
Киселините разграждат примерно калциевия карбонат в разтворими съединения и така водата ги отнася. За тва си мисля трябва и движение на водата.
pipilica написа:
Ми щом трябва и циркулация ще осигурим, ще промивам на участъци. Интересно но само тръбата за топла вода се е задръстила а студената си има нормален дебит.
Е тва на мен не ми е интересно, защото е факт при стоманените поцинковани тръби и е логично да се дължи на разликата в Т. Питай и ВиК специалисти, които подменат стари щрангове с поцинковани тръби. Повече налепи и по-корозирали са тръбите за топлата вода.
ivanovbg - майстор
Киселинен, но не силно агресивен. Мен ме беще страх заради резбовите съединения да не протекат. Ползвах за съд мивката, а помпичка за парно от мерцедес въртеше водата с маркуч към меката връзка на бойлера. Първо почна да пада нещо като пясък и после почнаха и по големи парчета. За няколко часа изчисти като добавях топла вода с лимонтузу.

Между другото един колега цяло лято си кара пасата с такъв разтвор и парното му се оправи за зимата без да се сваля нищо.
При загряване над 60 градуса, варовика се отлага по тръбите- Затова се наблюдава запушване по тръбите за топла вода.
Този проблем се проявява най отчетливо при спиране на водата- ВиК авария, домашен ремонт.
При последващо пускане на водата, от повърхността на тръбите се отделят варовикови наслоявания, заедно с корозирали частици от металните тръби. Събират се в цедката, ако имаме късмет, или в най тесните места, например модерните глави на смесители или в тънките меки връзки, преди тях. Понякога по стеснения при фитинги, за съжаление.

Някога ремонтирах автомобили- изключително и само Рено.
Лекувал съм, опиталите българска водица чугуняци, с 10% разтвор на винена киселина (лимонтузу) или направо оцет- готов си е за употреба.
Съществува риск от протичане през технологичните тапи по блока и главата.
Животът е рисковано нещо.
kozl - майстор
съб дек 09, 2023 8:55 amivanovbg написа:
Между другото един колега цяло лято си кара пасата с такъв разтвор и парното му се оправи за зимата без да се сваля нищо.
И аз така с пежото 305 си изчистих радиатора за мотора, но този на парното така се бе заклинил, че не стана. Нищо не минаваше през него, а като няма течение няма и отпушване. Ма явно беше сипвано яко от добавките за запушване на малки пропуски, защото радиатора на двигателя протече като суха каца и го свалих за презапояване.
Ма тва дъртите авто радиатори не са като дъртите поцинковани, стоманени водопроводи :wink:

От опит мога да твърдя, че PVC, РР и Полиетиленовите тръби не трупат налепи като стоманените. При силно минерализирани промишлени води, със склонност към активно отлагане се получава:
В стоманените тръби, полепване и натрупване до запушване.
В PVC, PP и PE, минерализацият се опитва да се закрепи на тръбите, но като натрупа даже и под милиметър се отлепя. Е то това зависи и от скоростта на флуида, но все пак... Т.е. пластмасовите тръби не обрастват с налепи. Подменял съм 20 г. РР тръби за топла вода (БГВ) и по стените им, отвътре има минимална дебелина налепи, кото се свалят лесно.

Сега вече някъде ползват неръждаеми тръби за водопроводи в сгради. Нямам наблюдения за такива.
hidrazin - майстор
съб дек 09, 2023 9:18 amТрифон П.Трифонов написа:
Лекувал съм, опиталите българска водица чугуняци, с 10% разтвор на винена киселина (лимонтузу) или направо оцет- готов си е за употреба.
Чугиняците като правило бяха с месингови радиатори и позволяваха "по-хард" разтвори.
Такъв беше първия ми Хлопел дето купих от Берн 93-та - чугунен блок и глава, стоманени валове.
Месингови радиатори - и на двигателя, и на парното.
"Лекувах" му варовика в системата с разтвор на калиев бихромат + хромен анхидрид.
Освен че маха за денонощие или каране 2-3 часа всякаква гняс, създава и пасивиращ слой в системата.
:partyman:
P.S. Нещо такова но тъмносин металик...
Прикачен файл:
Ascona 2.0 S.png

Цветът по-скоро такъв. Но се мени в зависимост от слънцето/осветяването...


нед дек 10, 2023 12:57 amhidrazin написа:
....
Освен че маха за денонощие или каране 2-3 часа всякаква гняс, създава и пасивиращ слой в системата.
:partyman:
...
Цитираните от мен киселини правят същото- гарантирам. Котлен камък излиза като сварена юфка.
След източването, промивка с гореща вода през мотора, радиатор парно и радиатор охлаждане, поотделно. След процедурата, дори антифризът остава относително бистър. Може би след още една процедура да стане като купен, но кому е нужно чак толкова?!
Още еднъж уточнявам, че опитът ми е с френски чугун на Рено.
pipilica - майстор
Ся днеска имам развитие по темата, промих единя кръг, от водомера до двете батерии в банята. Разредих го 1:1 с вода и се получи 5 кила които на 6 пъти ги преточих през тръбата, след това пуснах по водомер 100 литра за промивка и почти съм доволен от дебита на топлата вода.
hidrazin - майстор
нед дек 10, 2023 11:26 pmpipilica написа:
Разредих го 1:1 с вода и се получи 5 кила ...
Какво използва?
Май щеше да е по-добре не само да преточваш а да оставяш тръбата пълна за известно време. Да има време да действа.
Пълниш, запушваш края от където източваш и чакаш 10-15 минути. Източваш и пак пълниш ... така на няколко пъти.
Но щом вече си доволен.....
:partyman:
pipilica - майстор
Ами понагоре има линк, некъв кислол 15-17% солна киселина пише на шишето.
Днеска обаче греда не мога да надуя да изкарам водата от другия кръг дето ходи на терасата, та ся си приготвих компресора от колата и захранване да надуя да махна водата за да сипя киселината, че после пак да надуя да я сменя.
hidrazin - майстор
пон дек 11, 2023 10:35 pmpipilica написа:
Ами понагоре има линк, некъв кислол 15-17% солна киселина пише на шишето.
При тази цена, тоя гръцки Кислол едва ли има концентрация по-голяма от 5-7%
Продухай с компресора и наливай без да разреждаш. Дано успееш да направиш "пробив".
После промивка с киселината до откат - с изчакване и докато си сигурен че нищо не е останало.
Просто при първото промиване киселината се е абсорбирала от варовика и е продължила да работи и след промивката.
Отелила се "кал" както и по-големи чаркове от варовик дето пак са задънили тръбата.
Успех!
:partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Запушена тръба." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: