Според мен причините са 2:
1. Отказ на техниката.
2. Самонадеяност на пилота. Въпреки опитите на шефа му да снеме вината от него.
т.к 1 е безпорна, ще кажа за 2:
Би трябвало кораба при този размер на канала за преминаване да вземе предварително "чист" курс избягващ отпасна близост колоните и отбивачите. Тук се е разчитало на маневра в последната минута. Време за реакция в случай на отказ - няма. Възможност за реакция в случай на отказ няма.
В случая с Варненския мост е обратно - ширината на отвора е 30 метра, а на кораба 13 метра - почти половина, но съизмерими.
Тук имаме широка вода преди моста. И кораба е трябвало да заходи не по най-краткия път, без да взема курс към колоните и отбивачите и да разчита на маневра в последната минута.
То е като да даваш газ на колата до последно преди пресечката и да разчиташ на рязко набиване на спирачки за да влезеш в нея. В 99% може да се получи, но в 1% да не се получи.
1. Отказ на техниката.
2. Самонадеяност на пилота. Въпреки опитите на шефа му да снеме вината от него.
т.к 1 е безпорна, ще кажа за 2:
Би трябвало кораба при този размер на канала за преминаване да вземе предварително "чист" курс избягващ отпасна близост колоните и отбивачите. Тук се е разчитало на маневра в последната минута. Време за реакция в случай на отказ - няма. Възможност за реакция в случай на отказ няма.
В случая с Варненския мост е обратно - ширината на отвора е 30 метра, а на кораба 13 метра - почти половина, но съизмерими.
Тук имаме широка вода преди моста. И кораба е трябвало да заходи не по най-краткия път, без да взема курс към колоните и отбивачите и да разчита на маневра в последната минута.
То е като да даваш газ на колата до последно преди пресечката и да разчиташ на рязко набиване на спирачки за да влезеш в нея. В 99% може да се получи, но в 1% да не се получи.