• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
nork - специалист
@Dundy и тази кола на "факира" няма да мине преглед :wink:
Виж снимката на Хидрата и намери разликите.....
Хващате се за един параметър, а системата мери комплексно и има ли разлики извън стойностите провала е готов.
Истината е че Ганя цова умниците, а не иска да си стегне каруцата и други все са виновни! :evil:
ESPACE - майстор
съб юли 27, 2024 2:00 pmnork написа:
@Dundy и тази кола на "факира" няма да мине преглед :wink:
Виж снимката на Хидрата и намери разликите.....
И аз това се замислих като я видях. СО2 - 1,8%. На какво гориво е тази кола? На водород с малко метан? И кислорода 17%. Че той във въздуха е 21%.
Тази ламбда какво мери(какво показва)?

PP. Прочетох го, явно го смята именно според свободния О2 в изгорелите газове. Май и за него (ламбда фактора) връщали, оттам и за гърнетата. На първата снимка е невероятен, над 6 :) Нещо сбъркано има в това измерване или в този уред. Абсурдно е кола да работи с такива бедни смеси.
Chefo77 - майстор
съб юли 27, 2024 10:09 amhidrazin написа:
съб юли 27, 2024 8:13 amESPACE написа:
Какво точно мерят че не успяват да минат бензиновите коли. Въглероден окис?
Да. Само дето не знам от къде са изкопали това че СО трябва да се измерва в % ???
Навсякъде СО емисиите ги контролират като g/km


Бензин.png


:partyman:
СО се контролира в проценти от отработените газове, СО2 е в g/km. В каталожните данни дават CO2.
hidrazin - майстор
съб юли 27, 2024 5:48 pmChefo77 написа:
СО се контролира в проценти от отработените газове, СО2 е в g/km. В каталожните данни дават CO2.
Е аз точно това питам, защо е в проценти?
Погледни европейските стандарти за изгорели газове.
Там СО го дават в грамове за километър.
ЦЪЪЪК

:partyman:
Николов Н. - специалист
"g/Km" може да се измери само в лабораторни условия. Т.Е.: тестова кола с апаратура в движение.
DundyTheCroc - майстор
съб юли 27, 2024 8:19 pmНиколов Н. написа:
"g/Km" може да се измери само в лабораторни условия. Т.Е.: тестова кола с апаратура в движение.
Тоест на ГТП го превръщат по някаква си там формула, подобна примерно на тази на Топлофикация за месечнета сметка :-D
Николов Н. - специалист
Предполагам,че се измерва СО? в процент спрямо въздуха в изгорелите газове. А и друго-при какви обороти се измерва? Една кола на равен път при 2000 Об/мин. ще измине примерно 2Км. за определено време, друга...1км. Така,че тази мярка - g/Km си остава единствено като запис във фабричните данни на серията автомобили. След 6 месеца експлоатация тези данни не са актуални!
DundyTheCroc - майстор
Процент от изгорелите газове, ама като не им знаеш обема как се смята в грамове? Нашите пак са сътворили някакво уникално чудо, подобно на еко категориите при положение, че си има евро стандарти.
ivanovbg - майстор
Като ви чета нямате си на идея как работи автомобилния газанализатор и какво означават измерените стойности на измерените газове. А катализатора не знаете какво прави и какво точно катализира. Оттук насетне всичките ви съждения са крайно грешни и неправилни относно това, как с помощта на тези 4-5 параметъра се определя изправността на съответния двигател и способността му да замърсява околната среда.
Без разбиране на работата на различните видове двигатели и начина на изгарянето на горивото, няма как да имате правилна преценка относно измерването по различен начин на изгорелите газове и защо методите на измерване са различни.

1. При дизела горенето се извършва с голям излишък на кислород и там е невъзможно да се образува висок % СО. Недоизгорялото гориво се превръща във сажди. Затова с измерване на димността е показател за изправността на двигателя. Така че основния замърсител са саждите, които основно се образуват докато двигателя не е загрял до работна температура. Саждите спадат към тъй наречените "фини прахови частици".

2. При бензиновите недоизгорялото гориво се превръща в СО който е основния замърсител при тях. С0² е храна на растенията, а СО е отговорен за киселинните дъждове и е силно отровен.

От тук и катализаторите които се използват при двата типа двигатели са различни. При дизела катализатора спомага да се изгорят саждите, а при бензина подпомага свързването на СО до СО².

Понеже при бензина се регулира количеството въздух което постъпва в двигателя е много важно в изгорелите газове да остане определен % кислород за да може да работи правилно катализатора За това служи така наречената ламбда сонда ( която по същество е кислороден датчик) от чиито показания управлението на колата разбира с колко да регулира подаването на гориво във всеки един момент. След катализатора пак се монтира ламбда сонда която по остатъчния кислород във вече катализираните газове дава възможност на управлението да съди за изправността на катализатора.

До тук разбрахте, че изправния дизелов двигател почти не произвежда сажди при работна температура и простото измерване на тяхното количество и сравняването с параметрите дадени от производителя дава точна преценка за изправността на двигателя.

При бензина е същото, но с измерване на остатъчното количество СО. При автомобилния газанализатор се измерват още кислорода и СО² с цел да се гарантира, че ауспуха е херметичен, не постъпва през някоя дупка в гърнетата допълнителен кислород и измерването е извършено правилно.

При бензина има и още един параметър който се следи. Това са не изгоряли въглеводороди, които се появяват в газовете при нормално износване и навлизането на масло в изгорелите газове. При дизела това няма как да се мери, защото навлизането на масло в системата е все едно да се добавя повече гориво и веднага се личи по димността. При бензина по този параметър се съди за износването на мотора.

Колкото до работата на газанализатора. СО се дава в %, защото количеството частици открити от датчика му се отнасят за точно определен обем. В газанализатора има компресорче което има точно определен дебит - литри/минута и частиците СО се отнасят за точно този обем. Преизчисляването в грамове СО не се извършва осве за някои журналистически изследвания защото много зависи от натоварването и оборотите на двигателя и по този начин лесно може да се манипулира при сравнения на различни автомобили с цел манипулиране на общественото мнение в нужната за политиците насока.

Системата ЕГР която се използва широко и при бензинови и дизелови двигатели и доста хора се чудят как да я премахнат основно служи за намаляване на азотните окиси които се образуват при изгарянето на горивото над определена температура в горивната камера от азота във въздуха и с негова помощ се намалява тази температура и азотните окиси които също са отговорни за киселинните дъждове са много по малко. Ако искате по чист въздух не я премахвайте.

Така че с проверката на газовете с помощта на газанализатор и тест за димност се дава бърза и точна преценка на изправността на двигателите при проверка на изправността на автомобила.
Последна промяна от ivanovbg на нед юли 28, 2024 8:20 am, променено общо 1 път.
Chefo77 - майстор
При дизела катализатора спомага да се изгорят саждите...

Да не бъркаш с DPF малко?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 46

Тема "ГТП вече само онлайн" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: