Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
Master_Kenobi - V.I.P.
Сложничко... Както казваш, не е за Направи сам.
Iliev Labs - специалист
Колко етажа са?
Колко спирки? Ако е горе и долу е по-лесно. За материали само или и хора ще вози?
Два редуктора задвижвани от един мотор е по лесно за управление.
С честотен регулатор е прекрасно. Знам за едни такива, които си имат вградено управление за асансиор. Имат и вход за 48 волта резервно захранване ( за евакуация на кабината при спиране на тока). Мек старт, мек стоп. Ускоряват бързо...
Цената на тези честотни регулатори, за които съм чел е 1500 долара. Та според мен и без тях може.
Master_Kenobi - V.I.P.
Iliev Labs написа:
Два редуктора задвижвани от един мотор е по лесно за управление.
Идеята е супер! :) Мерси!

А другото го писах, май - общият ход да е 8,5 м, с компромис - 6 м. и 4, респ. 3 спирки. И за хора... Но като цяло много рядко използване се предвижда. Може и с дни да си стои неизползваемо.

До управлението още не съм стигнал. Ще го измислим някак според вида на механизма.
lyki - специалист
Мастер явно си лайк в областа,изясни си първо какво точно ти е нужно;обикноен аспел за товари,който задължително работи с оператор,или някаква товарна или пътническа платформа със съответните изключватели за всяка спирка.Колко спирки ще има това нещо по маршрута си ,от къде ще се командва (кабина или спиркова бутонера).И не на последно място какви хора ще работят с джаджата,технически грамотни или някви хамали ,за които трябва да се помисли допълнителни мерки за безопасност.
Повярвай ми подемните устройства не са шега работа ,а и на времето имаха специална инспекция която никак не си поплюваще при оаконяването на такива.

Ето докъде може да се стигне с технически неграмотен човек управляващ подемно устройство.


По професия съм зидар. В деня на инцидента работех сам на покрива на една новострояща се шестетажна сграда. Когато приключ их работата си, установих, чеса ми останали излишни тухли, които, както след това се оказа,са тежали около 230 килограма. За да не ги пренасям на ръце до долу, аз реших да ги спусна до земята във варел, като използвам макарата, прикрепена към стената настроящата се сграда. Слязох долу, застопорих въжето,качих се обратно на покрива и сложих тухлите във варела. След това отново слязох долу и отвързах въжето, придържайки го леко, така че тухлите да бъдатспуснати бавно. В т. 11 на доклада за инцидента съм указал,че моето собствено тегло е 60 килограма. Поради изненадата си, че изхвърчах от земята така внезапно, забравих да пусна въжето. Не е необходимо да казвам, чепродължих да се изкачвам по стената на сградата свисока скорост.Някъде към третия етаж пресрещнах варела, който в тозимомент се придвижваше надолу към земята със също толкова впечатляваща бързина. Това може да обясни фрактурата на черепа, а също и незначителните охлузвания и счупената ключица, които са описани в т.3 от доклада за инцидента. Продължих бързото си изкачване, като скоростта му бе съвсем леко намалена след сблъсъка ми с варела, и не спрях преди пръстите на дясната ми ръка да се врежат в макарата. За щастие по това време вече се бях окопитил и се държах здраво за въжето, вместо да се поддам изцяло на болката. Горе-долу по същото в време очевидно варелът бе стигнал до земята и при удара в нея дъното му се откачи. В този момент, вече освободен от тежестта на тухлите, останали на земята, варелът е тежал около 25 килограма. Отново ви приканвам да обърнете внимание на данните за моето собствено тегло. Както можете да си представите, сега аз започнах бързо да слизам надолу по стената на сградата. Към третия етаж отново се срещнах с варела, който този път се изкачваше нагоре. Това ми донесе фрактури на двата глезена, избити зъби и няколко разкъсни рани по краката и долната част на тялото ми. Тук късметът започна леко да ми изневерява. Срещата ми с варела все пак ме забави достатъчно, за да намали нараняванията ми при падането върху купчината тухли и за щастие последствията бяха само няколко пукнати гръбначни прешлена.
 
Съжалявам, че трябва да докладвам и това, но докато си лежах върху купчината тухли, изпитващ голяма болка и без да мога да мръдна, изглежда пак изгубих присъствие на духа и съм пуснал въжето, и единственото, което можех да правя, бе да лежа там и да гледам как празният варел започна отново пътешествието си надолу към земята и в края на краищата се стовари върху мене. Това обяснява и двата счупени крака. Надявам се, че тези отговори ще задоволят интереса ви.
Master_Kenobi - V.I.P.
Лъки, знам, че съм лаик, но не съм безумец! Знам и за какво става дума, ако се прави "официално". Така че, остави рисковете на моята преценка. Обещавам да не те возя на това чудо. :-D
А ако можеш да дадеш инфо или идея по същество - давай!

Инетерсувам се подходящ повдигащ механизъм, да го повторя, че май се налага...
Автоматика, кабини, управление, релсови пътища, защити и пр. са следващи стъпки, които и в момента имам предвид и могат да предопределят избора.

П.П. А това със синьото, определено не го писал зидар. Бас?
lyki - специалист
За тези 200-300кг. които поставяш като изискване имаш голям избор от повдигаш механизам . Като почнеш от обикновен телфер със спирачка.и всичко що е на макара и въже със редуктор.Разбира се става и с хидравлика ,но за тази тежест не си заслужава труда по цялата система със двигател хидро мотор,разпределител маркучи ,подходяща бутилка и резервоар за маслото.


а това със синьото е просто шега
Iliev Labs - специалист
Въжета Мастер!
Направо от готовите лебетки за джипове, или тези ефтинките телферчета.
Решаваш си половината проблеми от раз!
:)
Ако свържеш осите на два еднакви... ( откъм задниците).
Така си имаш два двигатела, две въжета и гарантиран синхрон.
Малко като се презапасиш - примерно 500кг единия, мисля че ще е ОК.
Master_Kenobi - V.I.P.
Прави сте за въжетата. Мислих да е пневматика, защото е доста по-безопасно или поне така изглежда. Ако е с пневматика, дори и на теория не мога да си представя ситуация, в която платформата ще се озове в състояние на свободно падане. С въжета все пак има такава теоретична възможност. Но при условие, че са два механизъма, каквато идея се даде тук, нещата са по-различни.

Не знам само дали тези лебедки и телферчета не са много бавни, трябва да проверя.

Благодаря на всички за идеите.
Iliev Labs - специалист
Разкажи и останалото де, как го намисли?
Врати, бутони, управление...
:prayer:
Master_Kenobi - V.I.P.
Не съм още. Пък и сега ми е последна грижа... Може и нещо по-простичко да е. Бутон - нагоре, бутон - надолу и движение от спирка до спирка. Щом е ток и жица, ще го измъдрим, като му дойде времето... :-D

Тема "Подемник, асансьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: