• 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
hidrazin - майстор
пет авг 16, 2024 7:10 amB0bi написа:
Не можах да разбера за колите от преди 2002г, нямащи катализатор конструктивно - ще могат ли да минават ГТП? Астра '98г има някакъв евтин катализатор (под 300лв) и "ЕВРО 2". Миналата година от един сервиз ме върнаха, че нямала катализатор. Такива коли (конструктивно без или с несъвременен катализатор) ще бъдат ли изобщо допускани до преглед? Най-малкото е некоректно да ти вземат 90 лв за да ти кажат, че колата ти вече е извън закона ...
Да, коли конструктивно без катализатор ще бъдат допускани до ГТП. Колата трябва да е произведена преди 1.07.1992 г. макар че коли с катализатори има много години преди тази дата.
Астра '98г конструктивно има катализатор.
Правилно са те върнали. Проблемът че си се явил на ГТП без катализатор си е лично твой.
Ти трябва да представиш в пункта за ГТП изправна кола с всичките и заводски чаркове - изправни и работещи.
Тези от пункта няма как да знаят че ти го няма катализатора преди да прегледат колата.
Така че да, коректно е да ти вземат 90 кинта защото ти си некоректния.
СЪВЕТИ:
-Намери си катализатора (работещ), турни си го и бегай на преглед.
-За да не ти вземат 90 кинта, първо питай в пункта дали ще минеш преглед без катализатор. За питане няма да ти вземат пари.
Елементарно!
:partyman:
пет авг 16, 2024 7:10 amB0bi написа:
Не можах да разбера за колите от преди 2002г, нямащи катализатор конструктивно - ще могат ли да минават ГТП? Астра '98г има някакъв евтин катализатор (под 300лв) и "ЕВРО 2". Миналата година от един сервиз ме върнаха, че нямала катализатор. Такива коли (конструктивно без или с несъвременен катализатор) ще бъдат ли изобщо допускани до преглед? Най-малкото е некоректно да ти вземат 90 лв за да ти кажат, че колата ти вече е извън закона ...
Макар колата ти да е далеч от "предмета" на линкнатото, то поне за твое успокоение.
Освен това, няма как да го определиш като хейт, понеже е писано преди години, а пишещите са имали пророчески умения.
https://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=9574.0

Опел, 98ма, все е била с катализатор. Някой го е махнал. Аз също съм демонтирал, с идеята, че е запушен и да се "отпуши" колата. Не се отпуши, а и нещото не беше запушено. Просто взех едни пари.
Преди няма месец пенсионирах кола модел 91ва, как си е с катализатора. Е, не е опел.
Сега карам евро 6 и класика с карбуратор на 40г. Изобщо не ми пука. Не могат да ми спрат колите, особено втората. Естествено, моторчето винаги ще бъде ТОР.

пп. За твоята кола е подходящ "универсален" катализатор. Опелът ще живее нов живот.
Обикновено моторите надживяват автомобила.
B0bi - специалист
Пак не се разбрахме. Не съм ходил сега на преглед. Ще ходя след два месеца с тази кола. Миналата година ме изгониха безапелационно от един сервиз, но в другия минах безпроблемно.
Катализаторът от линка си е точно за тази Астра. Нямам проблем да си го купя и монтирам. След два месеца ще докладвам дали съм минал ГТП, но се надявам, че няма да имам проблеми.
Колата не е моя. Ползваме я в заварено положение. Инвестирането в нея е доста на кантар. Но нова за такова ползване никак не е оправдано.
Кой твърди, че сега си ходил на преглед?

Твоято пък твърдение, че нещата са на кантар, се разбалансира с последното ти изречение.
Все някой не те е разбрал, вече колко души! Дали няма нещо друго в Дания?!

пп. Общата работа кучета я яли- водомери, коли....само проблеми.
hidrazin - майстор
пет авг 16, 2024 3:21 pmB0bi написа:
Пак не се разбрахме.
О, разбира се че не. Ние разбрахме но ти не.
пет авг 16, 2024 3:21 pmB0bi написа:
Инвестирането в нея е доста на кантар. Но нова за такова ползване никак не е оправдано.
Че защо тези кръчмарски сметки трябва да интересуват и някой друг освен тези дето ползвате колата?
Решенията са няколко - инвестирате в тая, купувате друга или преставате въобще да използвате кола.
Примерно на мен ми се иска да имам още една кола в която да натоваря "куфарите" с "ОнстРументи" и да не ги разтоварвам и товаря...
Но като тегля чертата и не ми се връзва/не ми е изгодно та продължавам да товаря и разтоварвам когато се наложи.
Това си е мое решение и не оревавам света че световната конспирация ме задушава.
Нито пък си търся оправдание защо правилата трябва да важат за всички други но не и за мен.
:partyman:
Chefo77 - майстор
пет авг 16, 2024 10:53 amB0bi написа:
пет авг 16, 2024 8:07 amChefo77 написа:
Няма гаранция, че ще мине. То виж какви автомобили не минават.
Принципно поддържането на автомобила в добро състояние не трябва да е само защото иначе няма да мине, или ще отнесе глоба - трябва самосъзнание. Но нашенецът може само да се възмущава, не да осъзнава. Избушил катализатора - няма проблем, забраняват автомобили под Евро 4 в центъра - врява до небесата, ограничавали му правата.
Видимо не разбираш въпроса ми, но това не ти пречи да се изхождаш в някакви други посоки. Бе важно да оплюеш някого, без значение кой е, какъв е ... Ей така - плювваш си в пространството и все ще уцелиш някого.
Питах с надеждата, някой с опит по въпроса, да ме ориентира. Както обикновено - основно хейт.
Аз ти отговорих, но ти както винаги си или прекалено тъп, или се правиш на прекалено тъп, за да разбереш отговора. НЕ, НЯМА ГАРАНЦИЯ. Защото не липсата на катализатор му е проблема на героя на питането ти, а явно сбърканата методика. Което се коментира вече 30+ страници.
B0bi - специалист
Намерихте си дъвка ...
Попитах нещо, което не бях разбрал и както обикновено - накарахте ме да съжаля, че съм го направил тук.
Бях останал с впечатлението, че вече нормата е една за всички коли с идеята за "подмладяване на парка". Е, разбрах по кофтия начин от вас, че не е така. Влязохте в гадателен режим за въпросната кола и ме вкарахте мен в обяснителен ...
Достатъчно.
Chefo77 - майстор
Е чак такава простотия не могат да сътворят. Няма как да искат нормата да е еднаква за всички коли с даден тип гориво. Просто стойностите, които "търсят", са доста по-строги от това, което се изисква за сертификация по даден евростандарт.
hidrazin - майстор
съб авг 17, 2024 5:05 amB0bi написа:
Попитах нещо, което не бях разбрал ...
Бях останал с впечатлението, че вече нормата е една за всички коли с идеята за "подмладяване на парка". Е, разбрах по кофтия начин от вас, че не е така...
Ми това дето не си бил разбрал го дъвчем вече над 30 страници.
ВСЕКИ собственик на автомобил поне от обща култура би трябвало да знае че нормите са различни за различните автомобили според година на производство, евро категория...
Имаш и ГОЛЯМА лепенка на предното стъкло на таралясника където ти е перфорирана категорията.
Дори на всичкото отгоре ЕЙ ТУК съм си направил труда да сложа нормите.
Ся теб трябва ли някой персонално да те дундурка? Щото те мързи да погледнеш в темата...
Или да прочетеш НАРЕДБА № Н-32 от 16.12.2011 г. за периодичните прегледи за проверка
Как въобще може да си помислиш за еднакви норми при нов автомобил и такъв на 30-40 години?
:partyman:
P.S. Когато дъвката сама влиза в устата, хората я дъвчат... :-D
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 46

Тема "ГТП вече само онлайн" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: